י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

השליח האמריקני למאבק באנטישמיות התארח בבניין היהודי בבריסל

הבניין היהודי השוכן בלב מוסדות האיחוד האירופי בבריסל, שמשמש מרכז עבור הארגונים היהודים באירופה, אירח את השליח האמריקני למאבק באנטישמיות שהקשיב לחששות והדאגות והבטיח לפעול כיד למגר את התופעות הללו ביבשת

השליח האמריקני למאבק באנטישמיות התארח בבניין היהודי בבריסל
המפגש עם אלן קאר צילום: EUJB

לבקשתו של משלחת ארה"ב לאיחוד האירופי, הרב מיכאל רוזנבלום מנכ"ל הבניין היהודי האירופי (EUJB) ורבו של בית הכנסת האירופי, התקיים מפגש סביב שולחן עגול בהשתתפות מנהיגים אזרחיים של הארגונים היהודיים באיחוד האירופי שבלגיה במהלכו נערך דיון פתוח עם השליח המיוחד לניטור ומאבק באנטישמיות אלן קאר בבניין היהודי האירופי.

במהלך המפגש העלה אלן קאר את מקרי האנטישמיות האחרונים שהתרחשו, תוך שהוא מציין כי אנחנו חזקים כאשר כולנו מאוחדים. לדבריו, "היה מעודד לראות את האחדות הזו בבית EUJB".

במהלך הפגישה הציגו הנוכחים שורת דרכים להתמודד עם האתגרים הנוכחיים שניצבים מול יהדות אירופה.

השליח האמריקני אמר לנוכחים, "לפני שאני מדבר עם פוליטיקאים או עם מוסדות פוליטיים, אני פונה בראש ובראשונה לשוחח עם נציגי הקהילה היהודית המקומית. הם אלו שיודעים מה באמת קורה בשטח". 

נאמן למילה שלו, אלן קאר, השליח המיוחד של ארה"ב למלחמה באנטישמיות, נפגש עם מנהיגים של ארגונים יהודיים ועם מנהיגים פוליטיים יהודים בבריסל בבניין האיחוד האירופי, בראשות הרב מיכאל רוזנבלום. 

קאר הקדיש זמן רב להקשיב לדאגות, הערות והצעות של כל הנוכחים. זאת עשה בטרם פירט את עמדתו הנוכחית בנוגע לאנטישמיות באירופה, את חזונו ואת מחויבותו לחיסול כל צורות האנטישמיות, כולל הביטוי האחרון שלה: אנטי-ציונות ואנטי-ישראלית. 

במהלך המפגשים, המארח - הרב רוזנבלום התמקד בפן החיובי והציג את משנתו, לפיה "להתנהל בהתאם לחיים היהודים זו כנראה הדרך הטובה ביותר להילחם באנטישמיות במקרים רבים, ואולי התרופה הטובה ביותר שלה".

 הפגישה של קאר עם ראשי הקהילה היהודית הסתיימה עם הרגשה אופטימית והחלטה משותפת להמשיך לעבוד יחד ולמגר את התופעות של אנטישמיות באירופה.

האיחוד האירופי רוזנבלום אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד