י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחזירים תודה

יום האחות הבינלאומי - האם אמרתם תודה?

אנחנו פוגשים אותם בקופת חולים, בבית חולים או במקרי עזרה ראשונה - יש לנו הזדמנות להגיד להם תודה. יום האחים והאחיות הבינלאומי הפך לשבוע אירועים חגיגיים

יום האחות הבינלאומי - האם אמרתם תודה?
יום האחות צילום: pixabay

לפני יומיים חל יום האחות הבינלאומי, והוא מתפרש על פני שבוע שלם, והופך כמעט באופן רשמי להיות שבוע האחיות. יום האחות נקבע ביום הולדתה של פלורנס נייטינגייל, מייסדת מקצוע הסיעוד המודרני, שהפך למבוקש ונחשב יותר ויותר.

לאורך כל השבוע הנוכחי מציינות אחיות ברחבי הארץ את היום המיוחד שלהן, ובבתי חולים בארץ נערכים אירועים, כמו גם בקופות חולים ובמשרד הבריאות – שרוצים להוקיר תודה לאחיות שעובדות קשה כל השנה ומוסרות את יכולתן עבור החולים.

בבתי החולים נערכים מעבר לאירועים הרשמיים גם בסרטוני ברכות שהחולים משתתפים בהם, ילדים קטנים שמברכים אחיות על הטיפול המסור בהם, והדבר הופך לאישיו משמעותי.

ישראל נמצאת במקום הרביעי הנמוך בין מדינות ה- OECD בכמות האחיות או האחים לנפש אחת. 6.05 אנשי מקצוע לאלף נפש. לשם ההשוואה, במדינות כמו שוויץ, דנמרק ונורבגיה, יש על אותו מספר נפש, כ- 17 אחים או אחיות.

קצת נתונים:

מקצוע האחים/יות צובר בישראל תאוצה. בשנה החולפת, שנת 2018, נוספו 2,450 אחים ואחיות חדשים. 14% מכלל אנשי המקצוע הם גברים, ובסך הכל יש בישראל ב- 69 אלף אחים ואחיות.

כמדי שנה, במסגרת אירוע יום או שבוע האחות, יעניק נשיא המדינה אות הוקרה לאחיות מצטיינות שנבחרות לקבלת הפרס. כעשר אחיות מרחבי הארץ יקבלו השנה אות הוקרה על הצטיינותן.

אחות בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד