י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אזעקה בשיא התחרות

דרמה: פרצו לשידור החי והקרינו תקיפה • צפו

בשיאו של שידור החלק הראשון של חצי גמר האירוויזיון המתקיים השנה בתל אביב בערוץ 'כאן11', השתלטו האקרים על המשדר והקרינו תיעוד שהחל באזעקה והמשיך בסרטון תדמית של תקיפת יעדים בלב תל אביב | התאגיד בתגובה: "אנו מאמינים כי המסרים לא נצפו ע"י אנשים רבים. הנושא נמצא בבדיקה"

דרמה: פרצו לשידור החי והקרינו תקיפה • צפו
מתוך הסרטון המדמה תקיפה בלב תל אביב צילום: צילום מסך

ערוץ הטלוויזיה הישראלי 'כאן 11' המשודר באינטרנט, נפרץ אמש (שלישי) בשעות הערב, ככל הנראה על ידי האקרים פרו פלסטינים שחיפשו לזרוע אימה ופחד בקרב התיירים הרבים שהגיעו לישראל.

רק לפני מעט למעלה משבוע, שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל 700 רקטות תוך 48 שעות, דבר שגרם למותם של ארבעה בני אדם, למעלה ממאה פצועים ורבים אחרים שנפגעו מחרדה. כמו כן, בתים רבים ניזוקו כתוצאה ממאות הרקטות ומספר בתים שספגו פגיעה ישירה יצאו מכלל שימוש והדיירים נאלצו למצוא מקום ללון בו.

באופן רשמי, ישראל לא חיפשה להפסיק את הלחימה והקבינט המדיני ביטחוני הורה להמשיך ולתקוף. אולם ניכר היה כי במערכת הביטחון רוצים לסיים את סבב הלחימה ומהר, כדי שימי הזיכרון והעצמאות יהיו שקטים.

שיקול נוסף שככל הנראה הובא בחשבון, טקס האירווויזיון שצפוי להיערך השבוע בתל אביב, משך אליו תיירים רבים מהעולם וכמובן תשומת לב תקשורתית רבה בהגעת מפורסמים רבים להשתתף בטקס.

אמש (שלישי) במהלך טקס מקדים לאירוויזיון, השידור שהועבר באתר האינטרנט של 'כאן 11' נפרץ ושודר בו תיעוד וידאו המדמה תקיפת יעדים באיזור תל אביב באמצעות רקטות וטילים, כאשר ברקע נשמעת אזעקה.

מאחר והטקסים נערכים בתל אביב, רבים מהתיירים משתכנים באיזור וסביר להניח שלולי הלחימה הייתה נפסקת, מספר התיירים היה יורד באופן משמעותי. האם פריצת הסייבר תגרום לתיירים לשנות תכניות? סביר להניח שלא.

מתאגדי השידור הישראלי 'כאן' נמסר: "נראה כי הערב במהלך חצי הגמר הראשון נפרץ אתר כאן למספר דקות. אנו מאמינים כי המסרים לא נצפו ע"י אנשים רבים. איגוד השידור האירופאי וכאן תאגיד השידור הישראלי רואים בנושא אבטחת סייבר חשיבות רבה והנושא נמצא בבדיקה".

מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ אמר הבוקר (רביעי) לישי שנרב בגלי צה"ל, כי על םי נה שעודכן, ככל הנראה מאחורי הפריצה אתמול לאתר "כאן" במהלך האירוויזיון עומד חמאס.

על פי הבדיקה ביוטיוב, צפו בסרטון בסך הכל 190 איש.

מתקפת האקרים כאן 11 פריצת סייבר אירוויזיון אזעקה תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד