י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סאגת החומרים

"יכל לקנות באופיס דיפו 300 קלסרים חדשים"

פרקליטו של ראש הממשלה נתניהו התייחס לסאגת מסירת חומרי הליבה על ידי הפרקליטות, ואמר כי "לא היו תרגילים"

"יכל לקנות באופיס דיפו 300 קלסרים חדשים"
עו"ד נבות תל צור צילום: יונתן פיחוטקה ובועז אולנדר

במהלך מפגש בכירי עולם המשפט של לשכת עורכי הדין בבית ציוני אמריקה, עו"ד נבות תל צור, נשאל על ידי העיתונאי מאור צור, "מה היה כשהשליח הגיע למשרד שלך עם הדיסק און קי, מה?" אך זה סירב תחילה להשיב.

"יושב פה מורי ורבי עו"ד רם כספי, שהטביע את המונח הנכון, לפיו 'אף אחד לא נמצא מעל החוק, אבל אף אחד לא נמצא מתחת לחוק'" אמר עו"ד תל צור שמייצג את נתניה. "אני טוען שנים שאנשי הציבור הבכירים, עובדי הציבור ונבחרי הציבור שמוצאים את עצמם בהליכים פליליים, בין אם זה חקירות, שימועים ומשפטים - מופלים לרעה" אמר.

לדברי תל צור, "אין להם את סל הזכויות הרגיל של אזרחים, הם נדרשים לאמות מידה לא אנושיות בהתנהגותם כחשודים או כנאשמים. יכול להיות שאפשר להצדיק את זה מבחינה חברתית, מי שבחר קריירה ציבורית מוותר על חוק העונשין, על חזקת החפות, זכות השתיקה, זכות ההיוועצות וכל היתר".

"הוא הדין בניהול הליכי השימוע של ראש הממשלה, הם מתנהלים כחוק" אמר עו"ד תל צור. "ההיבט הציבורי מערפל לפעמים את העיקר והטפל. יש את העניין של העמדת חומרי החקירה לעיון האיש בזמן ראוי, יש פרק זמן סביר לשימוע שצריך להינתן, ויש הסדרת הייצוג. שלושת הסוגיות האלה צריכות למצוא את עצמן מיושבות אחת עם השנייה - ואם זה לא קורה אתם רואים את החריקות האלה שהייתם עדים להם".

בתחילת השבוע הפרקליטות הודיעה בשם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כי עורכי הדין של נתניהו סירבו לקבל את חומרי הליבה של החקירה, לקראת השימוע. לעומת זאת, הפרקליטים טענו כי השליח אמר שהונחה למסור זאת באופן אישי לעו"ד נבות תל צור, ומפאת כך שנעדר, עזב את המקום עם הדיסק און קי.

עו"ד תל צור סירב להיכנס לפרטים הקטנים מאחר ולא נכח באותה העת המשרד. "מי שמצא לנכון לשלוח את הדיסק, מבחינתי אפשר היה יכול ללכת לאופיס דיפו לקנות 300 קלסרים חדשים, גם לשלוח לי קלסרים ריקים, להדפיס במכונת הדפסה את כל הדיסק הזה ולתייק לי את זה, ולשלוח לי משאית עם קלסרים. למה דווקא דיסק? אין לזה שום משמעות, תרגילים לא היו פה, ולכן הנושא מיצה את עצמו ברגע שנפתרה הבעיה והחומר נלקח" אמר.

נבות תל צור בנימין נתיהו מכתב שימוע חומרי חקירה לשכת עורכי הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד