י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"רק חוק הגיוס המקורי"

ב'ישראל ביתנו' דוחים את הצעת החרדים

מפלגת ישראל ביתנו ממשיכה להערים קשיים בדרך להרכבת הקואליציה • "מכלול ההערות שהועברו למעשה מרוקנות את אותו חוק מתוכן. לכן, האופציה היחידה היא לקבל את חוק הגיוס בגרסתו המקורית", מבהירים

ב'ישראל ביתנו' דוחים את הצעת החרדים
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקשיים בגיבוש הקואליציה נמשכים: בעוד השיחות עם כלל מפלגות הימין הוקפאו ועיקר הקשיים הם סביב חוק הגיוס, ב׳ישראל ביתנו׳ ממשיכים להתעקש על חוק הגיוס ודוחים את ההצעה שהציגו החרדים. ומצהירים כי יסכימו רק לחוק הגיוס בגרסתו המקורית.

בישראל ביתנו עדכנו כי הבוקר נפגשו ח"כ עודד פורר ואלכס קושניר עם נציגי אגף התקציבים באוצר בנושא פנסיית מינימום. "אנו מדגישים, כי פנסיית המינימום היא לכולם, היא לכל הגמלאים ללא יוצא מן הכלל. כל מי שמדבר על כך שישראל ביתנו מקדמת פנסיה לעולים בלבד, מגלה בורות וחוסר הבנה בסיסי משום שאי אפשר להעניק פנסיה רק לקבוצה מסוימת באוכלוסיה".

בישראל ביתנו הבהירו כי הם עושים "כל מאמץ להקים ממשלת ימין אמיתית ומוכנים ללכת לקראת השותפים הפוטנציאליים בכל הנושאים, ומתעקשים על חמשת הדרישות בהם, יד חופשית במשרד הביטחון, פנסיות מינימום, חוק הגיוס בגרסתן הנוכחי, ביטוח בדיקות הדי אן אי וראשות וועדת הפנים".

במפלגה הודיעו כי הם צפויים לתמוך ביום שני בחוק לביטול הגבלת השרים שיעלה להצעה. "איננו שמחים לתמוך בהצעת החוק שתאפשר את הגדלת כמות השרים בממשלה, אך אם זה מה שנדרש על מנת להקים קואליציה נעשה זאת".

זאת ועוד, במפלגה הבהירו כי הם יתמכו גם בחוק הנורווגי כפי שמוצע על ידי נציגי הליכוד. "עם זאת לא תהיה שום פשרה בחמשת המ״מים של ישראל ביתנו. אנו כרגע עושים את כל ההכנות הדרושות להשלמת הסכם קואליציוני עם הליכוד בתקווה שנקבל תשובה חיובית על אותם חמשת הסיעיפים החיוניים עבורנו", מבהירים בישראל ביתנו.

בתוך כך, במפלגה התייחסו גם לנושא חוק הגיוס שמקשה על ההסכם עם כלל הסיעות. "לצערנו", אומרים בישראל ביתנו, "עדיין אין התקדמות בשני נושאים קריטיים - גיבוש מדיניות ביטחון משותפת והסכמה בנושא חוק הגיוס. אתמול העבירו ש"ס, דגל התורה ואגודת ישראל, כל אחת בנפרד הערות בנושא חוק הגיוס".

"מכלול ההערות שהועברו למעשה מרוקנות את אותו חוק מתוכן. לכן, האופציה היחידה היא לקבל את חוק הגיוס בגרסתו המקורית. עד שבשני הסעיפים הללו לא נקבל תשובה חיובית, אנו לא רואים טעם במפגש צוותי המשא ומתן", הודיעו.

חוק גיוס אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד