י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

החלום האמריקאי: מסתפקים בויזה או רוצים גרין כארד?

החלום האמריקאי הוא אחד שמשותף לרבים. יום-יום, שגרירות ארה"ב מקבלת אינספור פניות, המבקשות את ה"מפתח" לשערי הפדרציה • בכדי להתמצא היטב בתהליך ההגשה, מהותי להבין את ההבדלים בין ויזה וגרין קארד

החלום האמריקאי: מסתפקים בויזה או רוצים גרין כארד?
גרין כארד צילום: יח"צ

החלום האמריקאי הוא אחד שמשותף לרבים. יום-יום, שגרירות ארה"ב מקבלת אינספור פניות, המבקשות את ה"מפתח" לשערי הפדרציה. 

כל גולש שנכנס לאתר השגרירות, ימצא את עצמו מתמודד מול מגוון אפשרויות שהייה במדינה: עולם בירוקרטי של מושגים ברמה גבוהה ומסלולים שונים של ויזות, גרין קארד ואף אופציית הגרלת הגרין קארד הנכספת – שיקשו משמעותית על תהליך ההגשה. 

בכדי להתמצא היטב בתהליך ההגשה, מהותי להבין את ההבדלים בין ויזה וגרין קארד. 

הגדרת הוויזה 

קיימות ויזות רבות המוצעות לקהל הישראלי, כאשר כל אחת מהן מתייחסת לסיבה שהובילה אתכם להזדקק לוויזה: האם התקבלתם ללימודים בארה"ב? האם אתם אמורים לטוס לשם, לרגל עסקים? האם אתם רוצים לעבוד שם במשך תקופה מסוימת או שאתם פשוט רוצים לנפוש בה? 

כל ויזה, תצריך מילוי של טפסים רבים, ראיון בשגרירות ארה"ב ורוב הפעמים – קשר מסוים לארץ, שיבטיח כי תחזרו אליה ולא תעברו את תאריך השהות שלכם בפדרציה. 

ויזה אינה מבטיחה שהות בלתי-מוגבלת בארה"ב, כאשר חריגה מתנאי הוויזה או ממשך השהות שהונפק על ידי השגרירות – יגררו חותמת שחורה מצד הפדרציה. 

אם התקבלתם לעבודה קבועה בארה"ב באופן חוקי, לאחר זמן מה תוכלו לפנות למנהל שלכם ולבקש ממנו לנסות ולהאריך את השהות שלכם באופן בלתי-מוגבל. היחידים אשר פטורים מתהליך זה, הם זוכי הגרלת הגרין קארד. 

הגדרת הגרין קארד 

גרין קארד הוא הזדמנות אמיתית ליהנות מהחלום האמריקאי, משום שהוא מאפשר לכם לשהות בארה"ב במשך כל חייכם. מדובר במעין ויזה שאינה מוגבלת בתאריך, אך כן בעלת תנאים משל עצמה. 

מחזיקי גרין קארד נהנים מהיכולת לעבוד בארה"ב באופן חופשי, נהנים מהזכויות של כלל אזרחי המדינה ומחויבים לציית לחוקי המדינה. למרות זאת, אזרחים בעלי גרין קארד אינם יכולים להצביע, אינם משרתים בחברי מושבעים של בית המשפט (כנהוג בארה"ב) או מקבלים סיוע מדיני עבור הוצאות מכללה או אוניברסיטה. 

חיים בארה"ב משמעותם רמת חיים גבוהה יותר, מוסדות אקדמאיים אקסקלוסיביים יותר, מגוון רחב יותר של אופציות תעסוקה ודחיפה עזה יותר לעצמאות ויזמות. 

דרכים ליהנות מגרין קארד - הגרלת הגרין קארד 

גרין קארד מאפשר לשהות בארה"ב ללא הגבלת זמן כלומר, ללא תאריך תפוגה. 

כיום, כל המסלולים המובילים לגרין קארד אינם פשוטים: אלא אם כן מתקבלים לעבודה בארה"ב מבעוד מועד, אין שום דבר שמבטיח כי תוכלו ליהנות מגרין קארד מלבד הגרלת הגרין קארד. 

הגרלת הגרין קארד נערכת על ידי ממשלת ארה"ב, משנת 1990. מידי שנה, מדינת ארה"ב מחלקת 50,000 ויזות לזוכים בהגרלה, באופן אקראי לחלוטין. מטרת הגרלת גרין קארד, היא לאפשר לכל אחד ואחת לנסות ולהגשים את החלום האמריקאי. הגרלת הגרין קארד אף מסייעת לארה"ב להרחיב את המגוון האתני שלה.

הגרלת הגרין קארד היא תהליך ארוך ומסובך, המתפרס על פני חודשיים בלבד וכולל הרבה בירוקרטיה, מסמכים ומילוי של אינספור טפסים – כאשר טופס שממולא לא נכון נזרק לפח כמו לא היה מעולם. אף יש לציין כי הגשת המסמכים עבור הגרלת הגרין קארד, מתרחשת כשנתיים טרם ההגרלה עצמה כלומר, אם אתם מגישים מסמכים השנה – אתם תשתתפו בהגרלה של 2021.

כאשר אתם מרגישים אבודים בעולם של בירוקרטיה, רוצים להיות בטוחים בהגשה שלכם ולדעת כי היא המתאימה ביותר לתנאי ההגרלה – מומלץ לפנות לתכנית מקצועית ואמינה, כמו זו של חברת immigrate הישראלית, אלה יסייעו להסב את תשומת לבכם לכל "נקודה אדומה", דגש חיוני או עזרים בחייכם – שיתרמו להעברת המסמכים שלכם אל הגרלת הגרין קארד באופן יעיל ובטוח. 

רוצים לדעת איך להשיג גרין קארד בדרך נכונה? נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-394-3894

גרין כארד ארה"ב ויזה עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד