י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעצרו הוארך

תאונת ה'פגע וברח': כך לבושה כחרדית התחזתה לאֵם הילד הפצוע

זה היה אמור להוביל לתפנית בחקירה: אשה בלבוש חרדי נכנסה לחדר החקירות והציגה עצמה כאמו של הילד שנפצע אנושות בתאונת ה'פגע וברח' במטרה לדובב את אחד החשודים במעורבות - אך חשדו התעורר בשל חוסר שימת לב לפרטים קטנים שחשובים בזהותה של אם הפצוע

תאונת ה'פגע וברח': כך לבושה כחרדית התחזתה לאֵם הילד הפצוע
מאיר החשוד שפגע וברח צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: כמעט חודש חלף מאז אירעה תאונת הדרכים בחול המועד פסח, שבה נפצע באורח אנוש הילד חיים בנימין (בן שושנה רייזל) ביגלאייזן, בשדרות גולדה מאיר בשכונת רמות בירושלים. מעצר החשודים הוארך, אך החקירה מתקדמת באיטיות רבה, לטענת המשטרה רק בשל שתיקת החשודים וסירובם להשיב לשאלותיהם.

מפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי במהלך ימי מעצרו של אחד החשודים, מאיר בן 24, ניסו חוקרי המשטרה לפרוט על נימי הרגש שלו באמצעות מדובבת, שלכאורה ניסתה להציג את עצמה כאֵם הילד חיים בנימין, שעדיין מאושפז במצב קשה מאוד, בבית החולים שערי צדק בבירה.

בתחילת השבוע שעבר, באחת החקירות של מאיר, שנערכה במקביל לחקירות של סנדרוסי, בשעה שמאיר שהה לבדו בחדר החקירות, נכנסה לפתע אשה וסגרה אחריה את הדלת. החשוד מאיר התפלא, מאחר וזו הייתה נראית כחרדית. תוך זמן קצר החשוד עלה על התרגיל שרקחו לו וסירב לשתף פעולה עמה.

"החוקרים נואשים, הם יעשו הכל כדי לגרום לו לדבר", אומר ל'בחדרי חרדים' עו"ד רונן רבי, פרקליטו של מאיר. לדבריו, אותה אשה שנכנסה לחדרו של מאיר, התחזתה לאם הילד שנפגע בתאונה ושוכב בבית החולים במצב אנוש. "היא הוציאה מהכיס טלפון לא כשר, הציגה למאיר תמונות של הילד לפני התאונה. היא עשתה לו הצגה ואמרה 'תראה מה קרה לבן שלי'. מדובר בצעד של ייאוש", אמר עורך הדין.

לדבריו, החשוד חשד מיד שמשהו אינו כשורה. למה לאשה חרדית יש טלפון לא כשר, איך ייתכן שהיא נמצאת איתו לבד בחדר וללא נוכחות של אדם נוסף או דלת פתוחה. מעבר לכך, משפחת הילד הם תושבי חוץ וכך גם השפה שלהם, מה שלא תאם את השפה והמבטא של האשה שנכנסה אליו לחדר החקירות כשהיא בלבוש חרדי. "זה מעיד על הנואשות שלהם", טוען עו"ד רבי.

במשטרה ביקשו להאריך שוב את מעצרו ואמרו כי הסיבה שהחקירה מתארכת עוד ועוד, בגלל סירובו של מאיר וסנדרוסי לשתף פעולה. "אם המשיב היה מוסר את גירסתו למהלך האירועים, וגירסתו הייתה מתאמתת, יש להניח כי היה משוחרר ממעצר עוד מלפני זמן רב", אמר השופט נאיל מהנא. הוא התייחס לטענת העו"ד כי החקירה אינה מתקדמת כלל וציין כי חלה "התקדמות מה" בחקירה והאריך בשמונה ימים נוספים את מעצרו של מאיר.

התאונה הקשה אירעה ביום הראשון של חול המועד פסח, כאשר הילד בנימין ביגלאייזן חצה את הכביש יחד עם אחיו ונפגעו מרכב חולף. אחיו נפצע קלות אך בנימין נפצע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים שערי צדק ומאז מצבו מוגדר קשה מאוד והוא בסכנת חיים. 

הרכב הפוגע, עצר לרקע קט אך מיד המשיך בנסיעה. המשטרה פתחה בסריקות נרחבות ובתום החיפושים איתרו את הרכב הפוגע כשהוא נטוש באזור שכונת גבעת זאב. בעל הרכב נחקר ובמשטרה הבינו כי הוא לא זה שנהג ברכב.

מספר ימים לאחר מכן המשטרה פרסמה כי החשוד שנהג ברכב, פגע וברח, הוא נתנאל סנדרוסי, שלושה ימים לאחר מכן הוא הסגיר את עצמו והכחיש שנהג ברכב. שבוע לאחר מכן נעצר מאיר בדירה בגבעת שמואל, ומאז מעצרם הוארך שוב ושוב - אך שניהם שותקים בחקירה ושומרים על זכות השתיקה. צעיר נוסף שנעצר, הודה כי אכן הסיע את סנדרוסי זמן מה לאחר התאונה, הכחיש כי ידע שהוא ביצע תאונה - ובהמשך שוחרר.

על פי חשד המשטרה, בזמן התאונה, סנדרוסי יחד עם מאיר נסעו ברכב מסוג וולבו שחור בכביש רמות, שם רכבם פגע בילד שעף למרחק של כ-15 מטר כתוצאה מהפגיעה. לטענת המשטרה, הרכב המשיך בנסיעה פרועה, במהירות של 158 קמ"ש, חצו באור אדום (צומת גבעון) ונכנסו לשכונת נווה מנחם בגבעת זאב שם נטשו את הרכב.

בשלב זה, המשטרה מייחסת לשני החשודים שהיו ברכב, כי אחזו בהגה. "עוד לא נתקלתי בכזו עזות מצח" אמר פרקליטו של סנדרוסי עו"ד משה סחומי. "לבוא לבית משפט להגיש בקשה על שני חשודים ולהגיד ששניהם נהגו ברכב בזמן התאונה? לא אתפלא אם הוא יגיד ששניהם ישבו אחד על הרגליים של השני" וביקש שנציג המשטרה יפרט כלפי מי מייחסים את החשד בנהיגה בזמן התאונה. "זה לא יכול לשבש את החקירה, שניהם לא נהגו ברכב".

במהלך הדיון שנערך בבית משפט לתעבורה בירושלים, אמר בשבוע שעבר הטוען המשטרתי כי "בחקירה אחרונה של המשיב (סנדרוסי א.ש.) הוטחו בו ראיות משמעותיות, ובעלות משקל, גם בחקירה הזו המשיב מילא פיו מים ולא התייחס ולו במילה לחשדות". עוד הוסיף כי אי הסגרת הטלפון הסלולרי של סנדרוסי, "נחשב להעלמת ראיות מאחר וזה יכול לתרום להזמת החשד ובין אם לאימותו".

תאונת פגע וברח שיבוש הליכי חקירה חקירה משטרתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד