י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"ניצחון להיטלר"

ממשלת פולין מסרבת לשלם פיצויים ליהודים

ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי הבהיר היום, כי לא יסכים לשלם פיצויים ליהודים ששהו במדינתו בתקופת מלחע"מ השנייה • "תשלום כזה יהיה ניצחון להיטלר, אומרים לנו שפולין צריכה לשלם פיצויים, אנחנו לא מסכימים, וכל עוד אנחנו בשלטון, זה לא יקרה בשום אופן"

ממשלת פולין מסרבת לשלם פיצויים ליהודים
ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי צילום: רויטרס

ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי הבהיר הערב, כי לא יסכים לשלם פיצויים ליהודים: הוא תקף את ההצעה ואמר, "זה לא יקרה כל עוד אנחנו בשלטון, ואם תתקבל דרישה כזאת במסגרת החוק האמריקני להשבת רכוש יהודי, אנחנו לא נחזיר כלום, אנחנו פשוט נשלח אותם לברלין".

ראש הממשלה אמר לתקשורת בארצו, כי "תשלום כזה יהיה ניצחון להיטלר, אומרים לנו שפולין צריכה לשלם פיצויים, אנחנו לא מסכימים, וכל עוד אנחנו בשלטון, זה לא יקרה בשום אופן", את הדברים הוא אמר בעצרת בחירות בעיר לודז'.

הוא הוסיף כי "עושים לנו עוול, ואנחנו בכלל הקורבן בסיפור ואנחנו אחו שצריכים לקבל פיצוי".

דבריו החריפים של ראש ממשלת פולין, מגיעים על רקע תקיפת שגריר פולין בישראל מארק מגירובסקי, שהותקף על ידי אזרח ישראלי לפני מספר ימים בעת שישב ברכבו מחוץ לשגרירות. החשוד, אריק לדרמן, בן 65 תושב הרצליה פיתוח, נעצר על ידי המשטרה וטען כי כלל לא ידע שהאדם עליו ירק הוא השגריר.

התקרית גרמה למשבר דיפלומטי של ממש עם פולין. בציוץ בטוויטר, התייחס ראש הממשלה הפולני מתאש מורביצקי לתקרית וכתב: "הייתי מודאג מאוד לשמוע על ההתקפה הגזענית על שגריר פולין בישראל. פולין מגנה בתוקף את הפעולה האלימה הזאת שכולה שנאת זרים. אלימות כלפי כל דיפלומט או כל אזרח היא בלתי נסבלת".

שגרירת ישראל בפולין אנא אזארי התייחסה לתקיפה ואמרה כי היא "מגנה בכל תוקף אלימות מהסוג הזה. אני מאמינה שמדובר בתקרית בודדת שלא תפגע ביחסים הטובים בין שתי המדינות. אני מאחלת לשגריר שימשיך לגשר בין האנשים בשתי המדינות".

שגרירת ישראל בוורשה זומנה בעקבות האירוע לשיחת הבהרה במשרד החוץ הפולני. "הסברנו שהנושא בהחלט חמור ונמצא בחקירת משטרה", נמסר ממשרד החוץ.

פולין שואה תשלום פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד