י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעצם יום השבת

הטנדר עצר ליד ביהכנ"ס והכריז: חיזרו הביתה

הבחירות לפרלמנט האירופאי שיתקיימו השבוע מביאות עמן עלייה בתקריות אנטישמיות על אדמת גרמניה | ביום שבת האחרון עצר טנדר של ניאו נאצים ליד בית כנסת והכריז: "עיזבו את גרמניה, חיזרו לישראל" | באירוע אחר רוסס ביתו של יהודי. המשטרה חוקרת

הטנדר עצר ליד ביהכנ"ס והכריז: חיזרו הביתה
הרכב והכרוז צילום: באדיבות המצלם

מקרה אנטישמי בפְּפוֹרְצְהַיְים שבגרמניה; בסמוך לבית הכנסת בעיר, עצר ביום שבת רכב של נאו-נאצים ממפלגת Die Rechte הקיצונית, על הרכב התנוססה תמונתה של מכחישת השואה אורסולה האפרבק, ומתוכו נשמע כרוז לבאי בית הכנסת "לעזוב את גרמניה, ולחזור לישראל".

‏הסיפור מאחורי מכחישת השואה, רלוונטי השבוע יותר מתמיד, שכן הבחירות לפרלמנט האירופי מתקיימות השבוע, ומפלגת Die Rechte הימנית קיצונית האנטישמית מקווה להיכנס לפרלמנט האירופי ומאחר ואין אחוז חסימה בבחירות הללו, המועמדת הראשונה ברשימת המפלגה, היא אורסולה האפרבק מכחישת השואה, היא נשפטה לשנתיים מאסר וחבריה מקווים שאם תיבחר, תיאלץ גרמניה לשחרר אותה, כך שהקמפיין שלהם מלא פרובוקציות נאציות.

הבחירות יתקיימו בין ה-23 במאי עד ה-26, ועשרים ושמונה מדינות ישתתפו בהן.

הבישוף המקומי יוכן קורנליוס-בונדשו, הגיב על כרזות הבחירות האנטישמיות של מפלגת הימין הקיצוני "Die Rechte". והתייחס לסיסמאות כמו "ישראל היא הצרה שלנו", ואמר כי הם מכוונים לתקופה החשוכה ביותר של שנאת יהודים בארצנו, ואנו מגנים זאת בחריפות", כך אמר הבישוף האזורי ביום שישי האחרון.

הוא הוסיף ואמר, "אחינו היהודים יכולים לסמוך על הסולידריות שלנו בהתנגדות לאנטישמיות, בוז כלפי בני אדם לא יכול להיות מקום בחברה שלנו", כך דווח האתר הגרמני 'WELT'.

כמו כן דווח על ניסיון הצתה של בית יהודי בליל שבת ‏בעיירה המינגן השוכנת במחוז האנובר, אלמונים ריססו על דלת הבית ועל שער הכניסה את המילה "יהודי", משטרת הנובר פתחה בחקירה.

בית כנסת טנדר אנטישמיות גרמניה נאצים בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד