י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
נתניהו נמנע מלברך

הקומיקאי היהודי הושבע: ללמוד מהישראלים

נשיאה החדש של אוקראינה, היהודי ולדימיר זלנסקי הושבע היום לנשיאות ארצו ובמהלכה הוא הכריז על פיזור הפרלמנט ובחירות חדשות • "עלינו להיות כמו האיסלנדים בכדורגל, כמו הישראלים בהגנה על האדמה שלנו וכמו היפנים בטכנולוגיה"

הקומיקאי היהודי הושבע: ללמוד מהישראלים
ולדימיר זלנסקי צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה החדש, היהודי ולדימיר זלנסקי הושבע היום (שני) לנשיא אוקראינה במרכז קייב, הוא הכריז על פיזור הפרלמנט והליכה לבחירות.

לפני יותר מחודש הפתיע הקומיקאי יהודי חסר הניסיון, וניצח ברוב גדול, הוא הצליח להביס את הנשיא פייטרו פורושנקו, כאשר קיבל כ-70% מהקולות.

בנאום ההשבעה שלו אמר, כי הוא רוצה לסיים את הסכסוך עם הבדלנים הפרו-רוסים, וזה יהיה בראש סדר העדיפויות שלו. הוא השווה את השאיפות שלו למדינות בעולם, הוא לא פסח על ישראל, "עלינו להיות כמו האיסלנדים בכדורגל, כמו הישראלים בהגנה על האדמה שלנו וכמו היפנים בטכנולוגיה".

הנשיא החדש לא ציין את שמה של רוסיה, אולי כדי לא לגרום למתח מיותר עם פוטין, הנשיא זלנסקי הוסיף כי "על האוקראינים להיות כמו שוויץ הנייטרלית, כדי לחיות בשלום אחד עם השני, והמשימה הראשונה שלנו היא הפסקת אש".

זלנסקי הוא יהודי ששיחק דמות של נשיא בדיוני בסדרת טלוויזיה פופולרית מאד באוקראינה, השניים הטיחו במהלך הקמפיין עלבונות והאשמות אחד בשני.

כמו נתניהו בישראל ודונלד טראמפ בארה"ב, זלנסקי ניהל את הקמפיין ברשתות החברתיות ובהופעות פומביות, הוא הבטיח להילחם בשחיתות שפשתה במדינה, אוקראינה בניגוד למדינות אחרות סביבה, נמצאת במצב כלכלי לא טוב, והאזרחים שכנראה נמאס להם החליטו לעשות לזה סוף.

ישראל הרשמית נמנעה מלברך את הנשיא החדש שהושבע, זאת, על מנת לא לפגוע ביחסים העדינים בלאו הכי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

ולדימיר זלנסקי נשיא אוקראינה ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד