י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התשלום יקוצץ?

לקראת סערה: זו התשובה החרדית לחילולי השבת • פרסום ראשון

הסיעות החרדיות עמלות על גיבוש הצעת חוק שמטרתה לצמצם את היקף חילולי השבת • בדברי ההסבר לחוק שעשוי לחולל סערה נכתב, "מוצע לתקן את חוק שעות עבודה ולקבוע כי מי שעובד במגזר הציבורי ושכרו משולם מכספי ציבור לא יקבל תוספת שכר בעד עבודה ביום המנוחה"

לקראת סערה: זו התשובה החרדית לחילולי השבת • פרסום ראשון
הפגנה נגד חילול שבת. צולם בידי נוכרי צילום: Sliman Khader/Flash90

לאחר שבליכוד דחו את מכלול הדרישות החרדיות בנושא חילולי השבת, ולמרות שנראה כי הסיכוי לקבל את תמיכת סיעת ישראל ביתנו לשינויים בנושאי דת קלוש, בסיעות החרדיות מגבשים הצעת חוק שתצמצם את היקף חילולי השבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ח"כ ישראל אייכלר הגיש היום (שני) הצעת חוק עליו חתומים חברי כנסת מיהדות התורה ומש"ס המבקשת למנוע את התשלום הגבוה על עבודה בשבת.

מטרת הצעת החוק לאסור על גופים ציבוריים לשלם שכר כפול בשל עבודה בשבת שבמקרים מסוימים יכול להגיע עד לארבע מאות אחוזים. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "חשוב להדגיש שבמקרים חריגים הכרוכים בחשש פיקוח נפש יכול המעסיק להעסיק את העובד גם בשעות המנוחה. הצעת החוק אינה עוסקת במקרים כאלה"

עוד נכתב בדברי ההסבר: "הצעת החוק נועדה לסייע לעובד הרוצה לשמור על אווירת השבת כמסורת אבותיו ובגלל הפיתוי הכלכלי הכבד הוא שובר את המסורת שעליה חונך ופוגע בצביון היהודי שהיה רוצה להעניק גם לילדיו, וכל זה מתרחש תחת אחריותה של מדינה המצהירה כי היא מדינת העם היהודי. מעבר לצביון היהודי, יש אזרחים שאינם שומרי מסורת שרוצים לשהות ביום השבת עם בני משפחותיהם, בשל תוספת השכר המחויבת בחוק, הם עוזבים את הבית, יוצאים לעבודה ובכך נפגעת זכותם הבסיסית ליום מנוחה.

"מצב זה לא ייתכן כאשר מדובר על עובדים ששכרם משולם מכספי ציבור בין במישרין ובין בעקיפין. לפיכך מוצע לתקן את חוק שעות עבודה ומנוחה, ולקבוע כי מי שעובד במגזר הציבורי ושכרו משולם מכספי ציבור לא יקבל תוספת שכר בעד עבודה ביום המנוחה. הצעת החוק לא נועדה לחול על המגזר הפרטי", נכתב.

כאמור, הצעת החוק צפויה לעורר סערה בקואליציה שעוד טרם גובשה אך כבר הרבה כי נושאי דת ומדינה יהיו קשים להעברה בכנסת הקרובה כאשר הרוב הקואליציוני נשען על אבצע אחת של סיעת ישראל ביתנו שרוב קמפיין הבחירות שלה עזר בנושאי הדת

חילול שבת ישראל אייכלר יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד