ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ההדלקה שחותמת

כל החידושים השנה במתחם של תולדות אהרן

לקראת ל"ג בעומר תשע"ט ישנם שינויים גדולים בהדלקה המרכזית של תולדות אהרן הנועלת את הילולת רבי שמעון במירון, והשנה: הוספת אלפי מקומות ודרכי גישה במתחם, מיקום חדש לנשים, הגבהת הבמה, ומתחם לחלאק'ס

כל החידושים השנה במתחם של תולדות אהרן
ההכנות במתחם תולדות אהרן צילום: אבי ס.

רחבת 'תולדות אהרן' באתרא קדישא מירון הורחבה השנה באופן משמעותי. כידוע, משך כל יום ההילולא, נערכים במקום עשרות מעמדי הדלקות, וההדלקה המרכזית הנועלת את אירועי ל"ג בעומר במירון לקראת השקיעה - היא ההדלקה של האדמו"ר מ'תולדות אהרן', שנערכת במעמד רבבות אלפי ישראל.

במשך כל השנים נוצרה צפיפות גדולה ברחבה, במיוחד בעת ההדלקות המרכזיות, וחלק ניכר מהצפיפות נבעה מאי יכולת להרחיב את השטח. בעקבות כך, השנה שובצו ונוספו אלפי מקומות לגברים במיקום של עזרת הנשים שם היו עומדות הנשים.

הדבר הביא לכך שהתווספו שם כ-2500 מקומות לגברים שיעמדו על הפרנצע'ס (טריבונות), ואם תשאלו היכן עזרת הנשים? אז היא הועברה לגבעות שמעל מיקום הגברים, בשטח ענק של עשרות קומות פרנצע'ס לנשים, שהוכשר במיוחד במטרה להרחבת והוספת מקמות ראייה והורדת הלחץ הקיים כל שנה בתוך מתחם ההדלקה. גם שם התווספו השנה אלפי מקומות לנשים כפי שניתן לראות במפה, שהציגו בחסידות ולראשונה יוקם השנה מתחם מיוחד לילדי והורי החלאק'ס שיעמדו שם בשעת הדלקה ומתחם מיוחד לריקודים לילדי החלאק'ס לאחר ההדלקה. 

חידוש נוסף השנה, הוא במת ההדלקה שהוגבהה לטובת קהל המשתתפים הבאים לחזות בעבודת הקודש של הרבי, בעקבות הוספת המתחמים על ההר היה צורך מיוחד להגביה את במת הדלקה שבו האדמו"ר מדליק. הן לתועלת הנשים והן לתועלת כלל הציבור לאפשר לכל אחד ואחד בלי יוצא מן הכלל ממקום עמדו לראות את הרגעים הנעלים בעת נעילת היום הגדול - הדלקה שגם מעוברת בשידור בכל העולם. 

לאור ההתרחבות של השטח הוכשרו ונוספו דרכי גישה וכניסה למתחם תולדות אהרן , כשבשנה זו יהיו כניסות נוספות גם מכיוון מתחם באיאן, ושביל מיוחד מדרך מהדרין עד המדרגות הסמוכות לקבר הלל הזקן ומשם למתחם ההדלקה כל זה בנוסף לכניסה הרגילה בדרך ר' דוב, בדרך מהדרין. כשכל זה הוכשר במטרה להקל על העומס ששרר בכל השנים בכניסה היחידה והראשית למתחם.

כמו כן נערכים מארגני ההדלקה לאוהל ענק שיוקם בסמוך לשטח של חלוקת קוגלים ושתיה לאורך כל היום להמוני בית ישראל ע"י 'שמחת הרשב"י בהנהלתו של ר' צבי מיכל הלר מבני החסידות. שעליו גם נוסף אוהל לנשים עם חלוקת אוכל. 

על החלק המוזיקלי בעת ההדלקה יופיעו הבעל מנגן ר' מאיר אדלר ואמן הקלרינט ר' חיליק פרנק לצד מקהלת חסידי תולדות אהרן עם הבעל מנגן ר' מאיר סטאריק. השנה לאור התרחבות השטח הוסיפו עוד הגברה מכל צדדי השטח שגם בשטחי חסידות באיאן ורחבת גנדי תושמע במערכת ההגברה מעמד ההדלקה.

מארגני האירועים בחצרות החסידים, מביעים הערכה רבה לכל אלו שעזרו ופעלו למען הצלחת הרחבת השטח, ומביעים סיפוק רב בתקווה שאכן יורגש הרחבה והקלה בעומס והצפיפות בעת ההדלקות המרכזיות.

תולדות אהרן הדלקה ל"ג בעומר הרחבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד