כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

'שלום לבן דודי': מוסיקה אנדלוסית חסידית

שלום לבן דודי: מופע מיוחד לזכרו של גדול הזמר המזרחי ספרדי, שהלך לעולמו, ג'ו עמר ז"ל, בהשתתפות זמר חסידי • צלם 'בחדרי חרדים', דוד קורן, השתתף באירוע ומגיש וידאו מיוחד

הפייטן והזמר ג'ו עמר
הפייטן והזמר ג'ו עמר

ליאור אלמליח, מי שנחשב לאחד הזמרים המוערכים והמבוקשים ביותר בתחום הפיוטים, החזנות הספרדית והמרוקאית ומי ששיתף פעולה והקליט אלבומי פיוט עם אומנים ישראליים כמו מיכה שטרית ודויד ד'אור יצא בסיבוב הופעות - "שלום לבן דודי" - המהלל ומספר את פועלו ויצירתו של הזמר היוצר יוסף ג'ו עמר ז"ל, גדול הזמר הספרדי, שהלך לעולמו ביוני השנה - מי שהיה חלוץ ופורץ דרך ושהטמיע את שירת ספרד, הניגון האנדלוסי, שירי הקודש והפיוטים, כמעט בכל בית בישראל.

המפתיע שבסיפור הוא צירופו של הזמר החסידי יענקי זינגבום. אני שואל מה הקשר? ואלמליח מספר לי ש"גו' עמר שיתף בשירתו ביצועים אשכנזיים וחסידיים, ואפילו מספר שירים באידיש ששר ואני רוצה לשמר את מסורתו של האומן הבלתי נשכח".

בערב זה, משמיעים מיטב הפייטנים: הרב הפייטן המוערך חיים לוק, נער הפלא ממעלות אליה ינון גבאי, תלמידו של ליאור אלמליח, ואיתם ליאור אלמליח - שג'ו עמר סימן כממשיך דרכו במכתב מרגש שהותיר לאחר מותו.

בערב מבוצעים הלהיטים: "ברצלונה", "ישמח משה", "שלום לבן דודי", "פרח הלימון", "ידידי השכחת", "יעלה יעלה", "שיר השיכור" ועוד.

את הערב מנחה איש התקשורת שאול מייזליש, שמתאר את היותו של ג'ו עמר פורץ דרך בהנחלת הזמר המזרחי והמסורתי לקהלים רחבים בארץ. במסגרת ההנחיה מייזליש מציג סרט על פועלו של ג'ו עמר במרוקו ועל פריחתו בארץ ובעולם היהודי כולו.

את המופע מלווה התזמורת האנדלוסית מעלות, בניצוחו של אמן העוד עימאד דלאל והיא מונה כ-20 נגנים שחלקם נגנים אותנטיים וקלאסיים, מיזוג של יהודים וערבים, צעירים ומבוגרים.

התזמורת פועלת מאז שנת 2005 והספיקה להופיע במספר רב של אולמות קונצרטים ברחבי הארץ, ובערב זה לוקחת חלק וכבוד בניגון להיטי ג'ו עמר כהצדעה לפועלו התרבותי.

"מבחינתי להופיע ולהפיק ערב הצדעה לג'ו עמר ז"ל זאת שליחות. אין ספק שהמוסיקה הפיוטית הפכה לז'אנר ששייך לכולם ולא רק לחברה הדתית והחרדית בישראל", אומר אלמליח. "שיר שלוקח את הישן בתהליך התחדשות הוא חיבור של יהדות מסורתית עם מודרנית והוא יסוד חשוב ביהדות".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד