כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אגד החל בהפעלת ניסוי: אוטובוס ממוגן מפני מתאבדים

ארבעה אוטובוסים של אגד, מסוג מאן נמוך רצפה, מוגנו והם יחלו לפעול בירושלים כפיילוט במשך חודש ימים. המרכיבים כוללים מנגנון המאפשר פתיחה חד כיוונית של הדלתו, זרוע מסתובבת, דלת ממוגנת ועוד

האוטובוס המוגן
האוטובוס המוגן



בימים אלה החל אגד בניסוי פרויקט אוטובוס ממוגן מפני מחבלים מתאבדים, הממומן על ידי משרד התחבורה. האוטובוס הממוגן פותח על ידי תע"ש, בשיתוף משטרת ישראל, משרד התחבורה ואגד.

האוטובוס הממוגן שונה מהרכבים הרגילים של אגד, במרכיבים שונים שהותקנו בו המוסיפים למשקלו כשני טון. המרכיבים כוללים, מנגנון המאפשר פתיחה חד כיוונית של הדלתות כך שניתן רק לצאת ולא להיכנס; זרוע מסתובבת המאפשרת עלייה מבוקרת מהדלת הקדמית; דלת ממוגנת כנגד חומר נפץ, ועוד.


נכון להיום, ארבעה אוטובוסים של אגד, מסוג מאן נמוך רצפה, מוגנו והם יחלו לפעול בירושלים כפיילוט במשך חודש ימים. בחודש זה ייבדקו כל הפרמטרים הדרושים, על ידי כל הגורמים הנוגעים בדבר, ויופקו לקחים בהתאם.

לדברי גדעון מזרחי, יו"ר אגד, "אנו מכניסים את האוטובוסים הממוגנים לתקופת ניסיון, בתקווה שיעמדו ביעדים המצופים מהם. לאחר שנבחן לעומק את יעילות האמצעים הטכנולוגיים, אשר אמורים להבטיח את ביטחון הנוסעים בתחבורה הציבורית, נקבל החלטה על המשך הפרויקט".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד