כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גילוי דעת חריף מהרב מצגר בעניין ההתעללות בילדים

הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, הוציא גילוי דעת נדיר בחריפותו בדבר הפרשיות המזעזעות של התעללות בילדים שנחשפו לאחרונה בציבור החרדי. המסמך המלא

מכנים עצמם רבנים. הרב יונה מצגר
מכנים עצמם רבנים. הרב יונה מצגר

בס"ד

גילוי דעת

אל רבני ישראל ומנהיגי הקהילות די בכל אתר ואתר,

בהתקרב ימי חג הפסח הבא עלינו ועל כל ישראל לטובה, ובעמדנו סמוך לשיאו של החג – ליל הסדר, המוקדש רובו ככולו ללימודו וחינוכו של הדור הצעיר, וקיום מצוות "והגדת לבנך", פונה אני אליכם מלב כואב בבקשה לחזק ולבסס בקרב שומעי לקחיכם את עקרונותיו של החינוך היהודי, המבוסס על אהבת אמת לילדינו – בנינו ובנותינו, על הסברה והכוונה בדרכי נועם ובמאור פנים, על דוגמא אישית מופתית, ועל התאמה לאופיו ואישיותו של המתחנך כפי שאומרים אנו בהגדה: "כנגד ארבעה בנים דברה תורה", כאשר לכל אחד מהם ניתנת התייחסות אישית שונה המותאמת לו, בדרך נועם ובנתיבות שלום.

דווקא בימים אלו בהם שמענו לחרדתנו גילויים מזעזעים על מי שמכנה עצמו כ"רב", אשר הורה לעשות מעשים אלימים, המנוגדים בתכלית לדרך התורה ואין בהם ולא כלום עם המושג "חינוך", ועל הורים המתעללים בילדיהם הרכים באופן שאינו עולה על דעת בן אנוש וכל השומע תצלנה אוזניו ותסמרנה שערות ראשו.

חובה עלינו לנער חוצננו מכך, ולגלות דעתנו ברבים, כי אין לנו אלא את דרכי החינוך באהבת אמת ובדרכי נועם אשר קיבלנו מדורי דורות, וכל המשנה, הרי הוא בכלל מחטיאי הרבים ועתיד ליתן על כך את הדין. ומי יוכל לשער את גודל חילול ה' ועצמת הנזק החמור אשר גורמים הם במעשיהם הנאלחים וממיתים הם בכך קלון וחרפה לעמנו בכלל ולשומרי תורתנו בפרט.

יש להוקיע הורים ורבנים אלו אל מחוץ למחנה ולעשות כל שביכולתנו כדי להציל נפשות הילדים הרכים מן הארי ומן הדוב.

על כן פונה אני בבקשה אליכם, אחי, רבני הערים והקהילות, להשמיע את קולכם ולמחות מחאתכם ברבים, ולנצל את דרשת "שבת הגדול" הקרובה על מנת להשמיע זעקה ולגלות את דעתכם –דעת תורה כנגד מעשי האכזריות הללו.

ויהי רצון כי בזכות החינוך הנכון והראוי נזכה לראות דורות ישרים ומבורכים ההולכים בדרך שהיא תפארת לעושיה ותפארת לו מן האדם.

הכו"ח לכבוד התורה ולומדיה,
והמברככם מעומקא דליבא בברכת פסח כשר ושמח,


יונה מצגר
הרב הראשי לישראל
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד