י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

להשקיע בדימונה או במנהטן?

האם משקיע קלאסי עם כ- 180 אלף שקל יכול להשקיע בעסקאות ענק במנהטן וליהנות מתשואה חלומית של 15% לשנה, התשובה: לא | אבל כשמדובר בחברת HAP שבונה בהיקף של מיליארדי דולרים במנהטן, התשובה היא חיובית | מנכ"ל החברה, ניר אמזל וסמכ"ל 'סן-חן', ר' יעקב ערבליך, בראיון משותף על המהפך הדרמטי בשוק השקעות הנדל"ן | | יצחק וולפסון

להשקיע בדימונה או במנהטן?
מנהטן צילום: pixsabay

חשבתם פעם מה ההבדל בין המשקיע החרדי הקלאסי שהצליח לחסוך 200-300 אלף שקל לבין המשקיעים המוסדיים שמנהלים צבר חסכונות בסך 200-300 מיליון שקל?!

ההבדל הוא ברור: המשקיע החרדי יברר על מתווך טוב בעל נסיון שפועל בצפון או בדרום הארץ, יתעניין איזו דירה הוא יכול לקנות בסכום שבידיו בתוספת משכנתא נכבדה ואח"כ הוא יקווה לטוב. שהדירה תניב את השכירות המקווה (ושהשוכר לא יעשה יותר מדי בעיות), שערך הדירה יעלה עם השנים (מה שלא קרה בשנים האחרונות בישראל) ושלא יהיו יותר מדי תקלות בדרך (מה שקורה כמעט לכל אחד).

לעומת זאת, המשקיעים המוסדיים, כמו חברות הביטוח וקרנות הגמל השונות שמנהלות את כספי הפנסיה של כולנו, לא חושבים בכלל על השקעה בארץ. אנחנו לא מדברים על דירות בצפון הארץ, גם במשרדים בלב ליבה של תל אביב הם לא משקיעים.

אותן חברות ענק מחפשות הזדמנויות פיננסיות בעולם, הן בודקות עם אנשי מקצוע איפה יש עסקאות נדל"ן טובות בארה"ב ובאירופה בהיקפים של מאות מילוני דולרים ולשם הם מזרימים את רוב הכסף. את התשואות הם נותנים ללוקחות, לא לפני שהם מפרישים לעצמם דמי ניהול שיאפשרו להם לחגוג כל הדרך אל הבנק.

האם לאזרח הקטן, שחסך כמה מאות אלפי שקלים, יש גם אפשרות להכנס לעסקאות ענק כאלו, התשובה המתבקשת היא: לא. וזה גם מובן. מדוע חברה שבונה פרויקט בהיקף של חצי מיליארד דולר, תסכים בכלל להעיף מבט לכיוונו של המשקיע שמגיע עם 200 אלף שקל. זה בערך עלות שכירות חודשית של חצי ממשרדי החברה בארה"ב...

זה מה שההגיון אומר, אבל מתברר כי בעולם העסקי הדברים מתנהלים אחרת.

חברת HAP הישראלית, שבונה כיום 5 פרויקטים ענקיים במנהטן בעלות כוללת בסך מיליארדי דולרים בהיקף של כ-1.5 מיליון רגל רבוע וכ- 1,700 יחידות דיור, מאפשרת למשקיע הקטן להיות חלק מההשקעות הגדולות בארה"ב, בדיוק כמו הגורמים הגדולים במשק הישראלי.

­­ובכן, HAP זו חברה יזמית ישראלית, המתמחה בהשקעות נדל"ן במנהטן. כאמור, לחברה מטה נרחב בניו-יורק, בו עובדים עשרות אנשי מקצוע מקומיים. החברה מחפשת כל העת השקעות טובות בחלקת הקרקע הכי יקרה בעולם וכשהיא מוצאת פרויקט רווחי, היא משקיעה מהונה הפרטי ושל המשקיעים כ- 20% מההון הנדרש לפרויקט ואת היתרה היא מביאה מהבנק.

את החיבור של HAP עם המגזר החרדי עשתה קבוצת 'סן-חן', הנחשבת כיום לקבוצת הנדל"ן הגדולה והמובילה במגזר החרדי, שעוסקת בכל מה שקשור לנדל"ן: דירות, משרדים, נכסים מניבים ועוד. סן-חן מצליחה כבר למעלה מעשור לשמור על המובילות בציבור החרדי, רק בגלל שהיא מצליחה תמיד לחזות את השוק בשני צעדים קדימה.

נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-395-2825 

מנהטן דימונה השקעות נדל"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד