י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בעקבות חשיפת התופעה המטרידה ב'בחדרי': משרד החוץ מזהיר

אמש נעצרו שתי צעירות ישראליות בנמל התעופה בציריך לאחר שבבדיקה שנערכה בכבודתם נמצאו עלי גת בכמות גדולה | משרד החוץ מזהיר צעירים ישראלים מבלדרות של עשבי גת

בעקבות חשיפת התופעה המטרידה ב'בחדרי': משרד החוץ מזהיר
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט / פלאש 90

לאחר שני מקרים שחשפנו כאן ב'בחדרי חרדים' אודות נערים ונערות חרדים למהדרין שהסתבכו ונכלאו בשל העברת סמים למדינות שונות, משרד החוץ מזהיר צעירים ישראלים מבלדרות של עשבי גת למדינות חוץ.

לפי משרד החוץ, בשלושת החודשים האחרונים נעצרו יותר מ-20 ישראלים על ניסיון הכנסת גת למדינות שונות ברחבי העולם, כאשר אמש נעצרו שתי צעירות ישראליות בנמל התעופה בציריך לאחר שבבדיקה שנערכה בכבודתם נמצאו עלי גת בכמות גדולה ומסחרית.

משרד החוץ מבקש להדגיש שמדובר בעבירה על החוק, והעוברים על החוק מסתכנים בעונשי מאסר ובקנסות גבוהים בהתאם לחוקי המקום.

עוד מציינים במחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ, שמהדיווחים עולה חשש כי נעשה ניצול של תמימותם וחולשתם של צעירים ישראלים.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בחודשים האחרונים נעצרו עשרות בחורים ובחורות חרדיים בעיר מנצ'סטר שבאנגליה, לאחר שניסו להבריח גת ונתפסו. שניים מהבחורים בילו את ליל הסדר האחרון במתקן מעצר בשדה התעופה בעיר. בנוסף שתי בנות גם היו עצורות, כאשר אחת מהן היתה עצורה בשדה, ואילו השניה במעצר בית עד לגירוש אצל רב מקומי, הן גורשו לישראל עם חותמת שחורה בדרכון, ולא יוכלו להכנס לאנגליה כל חייהן.

'בחדרי חרדים' חשף לראשונה את דבר התופעה שהפכה למטרידה ביותר. ממידע שהגיע לידי המערכת מהעסקנים הבכירים ביותר בקהילה החרדית במנצ'סטר. בתקופה האחרונה אזרח ישראלי שולח צעירים חרדים למנצ'סטר עם כמות של חומר לא חוקי - כזו שלא תוביל להעמדתם לדין, אך מסבכת את הקהילה החרדית.

בשנתיים האחרונות, מספר בחורים חרדים הסתבכו ונעצרו, לאחר שבאמתחתם נמצאו חומרים שאינם חוקיים, חלקם עמדו למשפט, קיבלו מאסר לא ארוך מדי וגורשו לישראל.

"הפעם השיטה השתכללה, הם שולחים צעירים וצעירות שרוצים כסף קל, ואם הם נעצרים, אנחנו הקהילה מטפלים בהם, וזה כבר הפך לחילול השם גדול, כי הצעירים מודים שהם ידעו שהם מבריחים חומר לא חוקי, וזה מטרד גדול כאן בעיר", כך אומר ל'בחדרי חרדים' עסקן בכיר שטיפל בעצורים.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי ברשות שדות התעופה במספר מדינות באירופה ממתינים עם כלבי גישוש כדי להריח את המזוודות של הנוסעים מישראל, כל טיסה עוברת בדיקה ושיקוף עם כלבי גישוש.

בנוסף שתי בחורות חרדיות מירושלים, נעצרו לפני כחודש באוסלו בירת נורווגיה בגין ניסיון הברחה של עלי 'גת'. הן גורשו בעיצומה של השבת לישראל.

הנורווגים סרבו להעלותן לטיסה עם חניית ביניים, והתעקשו דווקא על טיסה ישירה, וכזו יש רק ביום שבת קודש, והשתיים נאלצו לחלל את השבת בעל כורחן בשל ההברחה האסורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי בנוסף לגירוש בעצם יום השבת, נאסרה על אותן הבנות, הכניסה לכלל 28 מדינות האיחוד האירופי למשך החמש השנים הבאות.

משרד החוץ בלדרות הברחת סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד