י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מלא ביהודים אתניים"

נאצי נידון למאסר ממושך בגין פגיעה בביה"כ

נולאן ברואר נידון לשלוש שנות מאסר, בגין השחתת בית כנסת באינדיאנה. הוא הורשע כי ריסס גרפיטי על בית הכנסת המקומי בצלבי קרס וסממנים אנטישמיים ותכנן אף להצית את המבנה • רעייתו שסייעה לו, נעצרה אף היא

נאצי נידון למאסר ממושך בגין פגיעה בביה"כ
צלב קרס צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

גבר ניאו נאצי מאינדיאנה, נידון לשלוש שנות מאסר, בגין ריסוס כתובות נאצה אנטישמיות על בית כנסת באינדיאנפוליס.

נולאן ברואר, בן 21, נידון אמש (שני) בקשירת קשר לביצוע פשע כנגד קהילת שערי תפילה. הוא הואשם בפשעי שנאה. כך על פי הדיווח באתר 'אינדיאנפוליס סטאר'.

ביולי אשתקד, הוא ריסס צלבי קרס שחורים מוקפים ברקע אדום, ובצלב הצבאי של המשטר הנאצי בגרמניה, על קיר של בית לבנים מחוץ לבית הכנסת. הוא גם ניסה להבעיר את המבנה. ברואר גם ישלם 700 דולרים קנס לבית הכנסת עבור הנזקים שגרם.

אשתו נעצרה גם היא, על כך שסייעה לו לצייר את הגרפיטי. שניהם נעצרו מספר ימים לאחר הריסוס, לאחר שנתפסו במצלמות האבטחה באזור כשהם רוכשים את הספריי איתו ריססו, בחנות מקומית. מצבה של האישה עדיין לא ברור, מאחר והיא היא עדיין מתחת גיל 18.

ברואר סיפר לחוקרים, כי הם כיוונו דווקא לבית הכנסת, משום שהוא "מלא ביהודים אתניים", גורמים רשמיים פדרליים אמרו, כי בני הזוג תכננו להצית את בניין בית הכנסת עם מטעני חבלה מתוצרת בית, אך נבהלו מאורות בית הכנסת וממצלמות המעקב.

האירוע עורר תגובה חריפה מצד מנהיגים מקומיים וכן סגן הנשיא מייק פנס, שאמר בעת האירוע, כי "פעולות האנטישמיות השנואות האלה חייבות להסתיים".

אנטישמיות אינדיאנה נאצי צלב קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד