י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מאמי, רוצה הביתה"

מחריד: השוטרים התעללו בבחור מ"שיח סוד"

נראה רע מאוד: נער בעל פיגור שכלי עוכב אמש על ידי שוטרים בשכונת מקור ברוך בירושלים בעקבות עימות שפרץ בשל מדורת ל"ג בעומר • הנער הוכה באכזריות ונראה חבול קשות בפניו • פרסום התיעוד מעורר ביקורת חריפה ביותר ברשתות החברתיות

מחריד: השוטרים התעללו בבחור מ"שיח סוד"
שוטרי מג"ב עוצרים את הנער צילום: באדיבות המצלם

נראה רע מאוד: נער בעל פיגור שכלי עוכב אמש (רביעי) על ידי שוטרים בשכונת מקור ברוך בירושלים, דבר שתועד על ידי עוברי אורח.

טרם ברור מה הנער עשה, אך התיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה רע מאוד, גם אם הוא ביצע משהו חמור, כאשר הוא צועק "מאמי, רוצה הביתה" וארבעה שוטרים משתלטים עליו בכוח.

האירוע התרחש אתמול ברחוב הטורים פינת רחוב רש"י, עם עיכובו של נער הלומד במוסדות "שיח סוד" לבעלי מוגבלות שכלית התפתחותית המשתייכים למגזר החרדי. עדי ראייה סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי המהומה החלה כאשר שוטרים הגיעו למדורת ל"ג בעומר שככל הנראה חרגה מהכללים, ועימות פרץ בינם לבין הילדים והנערים שכעסו.

כאמור, לא ברור עדיין מה גרם לשוטרי מג"ב לעכב את הנער הזה; אך על פי אחד המגיבים ברשת החברתית, שהזדהה כאחד השוטרים שפעל במקום, כתב "במקרה אני הייתי המפקד בשטח והבחור הזה תקף שוטרת בלי סיבה. לאחר שהתברר שהבחור לוקה בנפשו, הוריתי לשחרר אותו לאחר טיפול רפואי וכאשר הגיע מישהו מטעם המוסד לקחת אחריות עליו".

מספר סרטונים מהתקרית פורסמו ברשתות החברתיות, שם הועברה ביקורת קשה מאוד על התנהגות השוטרים כלפי חסר הישע. העיתונאי אבי מימרן צייץ בטויטר: "‏גיבורי מג"ב מול נער אוטיסט. הוא צועק 'מאמי, מאמי, רוצה הביתה..' האזרחים אומרים להם שהוא נער הלוקה בשכלו, שהוא חניך 'שיח סוד'.. והם? תשפטו בעצמכם".

התעללות בלתי נתפסת. צילום: מתוך הסרטון

מימרן הוסיף: "הנורא בכל הסיפור, שעשרות אזרחים צועקים לשוטרים שהנער מוגבל בשכלו.. והם לא עצרו לשניה להביט בפניו". גם עורך עיתון משפחה יוסי אליטוב, כתב הבוקר, "חיות הטרף הללו לא יכולים להישאר עוד דקה אחת במשטרה. בושה של מג״ב".

איש התאגיד מיילך זילברשלג, לו היכרות אישית עם הנער ובני משפחתו, פרסם אף הוא את הסרטון, וכתב: ‏"כבוד גדול למשטרת ישראל. אין לי מושג מה היה שם, אבל שום דבר בעולם לא מצדיק כמות כזאת של גברתנים שיכו עד זוב דם נער אוטיסט. הזוועה הזאת תעבור בשתיקה ואף אחד לא יטפל בה, הלוואי ואני מתבדה".

בהמשך הוסיף, ‏"לא ניזון משמועות או מחליט על סמך מה שנראה לי. אני מכיר את הבחור, הוא נמצא במוסד בשם 'שיח סוד'. עכשיו תסתכלו על התמונה הזאת ותגידו לי אם משהו בה נראה לכם הגיוני".

מני גירא-שורץ שהזדעזע מהסרטון, ‏צייץ מחדש וכתב "לא ממליץ לצפות בתיעוד, הוא קשה, מטריד ומרגיז. כן ממליץ לרטווט. מי שנטל חלק בדבר הזה, שיספק תשובות. נורא". שלהבת חסדיאל הוסיפה, "‏מדחיקה מחשבה שהמקרה המזעזע הזה יטואטא מסדר היום בגלל זהותו המגזרית של המותקף חסר הישע. מייחלת שלא כך יהיה ושהאחראים להתנהגות הקשה יתנו את הדין".

ממשטרת ישראל טרם נמסר מה גרם לעיכובו של הנער וההתנהגות כלפיו למרות הפגיעה השכלית, והיא תפורסם במלואה עם מסירתה.

שי גליק מנכ"ל בצלמו ארגון זכויות אדם ברוח יהודית פנה בדחיפות למפקד מג"ב ניצב קובי שבתאי בדרישה לבירור המקרה.

במכתבו הוא כתוב חוק הנוער קובע שמעצר קטין בר עונשין יבוצע במקרה אחרון וגם אז יש להביא בחשבון את גילו וההשפעה על שלומו הגופני והנפשי. אין כל ספק שמעצר זה יכול לגרום לנזק חמור עד בלתי הפיך לנער כזה .ובנוסף הופעל כוח בלתי סביר לחלוטין גם אחרי שהנער אזוק. שי גליק מסר
ארגון בצלמו יעקוב ויוודא שהנושא יטופל בחומרה רבה.

התעללות שיח סוד מגב יענקי רוזנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד