י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
טוב מאוחר

ארדן מגיב לראשונה: "מזעזע וקורע לב"

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן הגדיר את אלימות שוטרי מג"ב כלפי נער חרדי אוטיסט "אירוע מזעזע וקורע לב", אך מנגד שיבח את תפקוד השוטרים: "הצעיר שוחרר ברגע שהובן מצבו על ידי המפקדים בשטח" • וגם: מדוע נזכר להגיב באיחור רב?

ארדן מגיב לראשונה: "מזעזע וקורע לב"
ארדן צילום: פלאש 90

רק בשעות הערב (חמישי) פרסם השר לבטחון הפנים גלעד ארדן את תגובתו לאלימות המזעזעת של השוטרים כלפי נער חרדי שלוקה בשכלו. הסיבה לאיחור בתגובה, הסביר ארדן, נעוצה בגל השריפות שפקד את ישראל.

לדברי ארדן, "מאז שעות הבוקר ניהלתי את התמודדות גורמי החירום וההצלה עם גל השריפות וכעת, עם הגעתנו לשליטה במוקדי האש, אני יכול להגיב לאירוע המזעזע וקורע הלב ב״מקור ברוך״ במהלכו נעצר צעיר בעל מוגבלות שהוכה ודימם".

השר לבטחון פנים הוסיף ואמר, "עודכנתי שמשטרת ישראל, בהתאם להנחייתי המיידית, החלה בבדיקת האירוע לעומק ונציגי פיקוד המשטרה נפגשו עם הנהלת עמותת ״שיח סוד״ והתחייבו שמשטרת ישראל תבצע בדיקה מקיפה של התנהלות ותפקוד השוטרים באירוע. בכוונתי לעקוב ולוודא אישית שכך יעשה ושהלקחים מהאירוע הקשה יופקו במלואם".

בתגובתו לתיעוד המזעזע, נמנע ארדן מלהציג את הנרטיב של המשטרה לפיו הנער תקף שוטרת קודם לכן. זאת כלל הנראה בשל התיעוד החדש שמוכיח כי המשטרה משקרת. עם זאת, ארדן מוסיף: "ראוי להדגיש כי הצעיר שוחרר ברגע שהובן מצבו על ידי המפקדים בשטח".

ארדן ציין בתגובתו את אבטחת העליה למירון עלידי שוטרים: "שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל לבין הציבור החרדי נמצא בהנחייתי בסדר עדיפות גבוה במיוחד ובשבועות האחרונים. כדוגמא, הופעלו אלפי שוטרים ומאות כבאים כדי לוודא שחגיגות ל״ג בעומר בהן משתתף הציבור החרדי בהמוניו יתקיימו בצורה הטובה והבטוחה ביותר".

גלעד ארדן תקיפה אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד