י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הבוקר שאחרי

כך מגמדים העיתונים את תקיפת הנער החרדי

הזעזוע מסרטון התקיפה הברוטאלית של שוטרי מג"ב כלפי נער חרדי אוטיסט בירושלים - כנראה היה לצנינים בעיניהם של עורכי העיתונים הכלליים, שהעדיפו לגמד את מימדי הזוועה ולהסתיר את הדיווח בעומק העיתון

כך מגמדים העיתונים את תקיפת הנער החרדי
אילוסטרציה צילום: אוראל כהן, פלאש 90

בבוקר שלמחרת הסערה סביב התיעוד המזעזע, בו נראים שוטרי מג"ב מתנפלים בזעם על נער חרדי בעל צרכים מיוחדים חסר ישע ומכים בו ללא רחם, נראה שבתקשורת הכללית לא מייחסים חשיבות רבה לפשע המצולם והעדיפו לגמד את מימדי הסיפור הנורא.

ובכן: אם חשבתם שסיקור הפרשה דורש הפניה בעמוד הראשי, עורכי העיתונים חשבו משום מה אחרת, ורק עיתון אחד ניאות לציין זאת בעמוד השער, כשהשאר, באורח מפתיע או שלא, הסתפקו בכתבה צנומה שמבליטה בעיקר את הודעת המשטרה השקרית בעניין.

כך למשל, העיתון 'ידיעות אחרונות' דחק את הידיעה לעמוד 8 בלבד, ותחת הכותרת ״המעצר שעורר סערה״ מופיעה כתבה מתומצתת להפליא בנושא, לצד מספר כתבות אחרות בנושאים שונים, ותגובת המשטרה מובאת כמעט במלואה.

באופן דומה נהגו גם בעיתונים ׳ישראל היום׳ ו׳הארץ׳, אשר נמנעו מלהקדיש לדיווח בנושא שמחולל סערה אדירה מקום של כבוד בעיתון ואף התעלמו מהטענות הקשות שנשמעו בנוגע ליחס המשטרה כלפי האירוע המחפיר.

עיתון מעריב לעומתם, נהג בהוגנות יחסית, כאשר הציג בעמוד הראשי הפניה לידיעה בעניין והבליט בין גליונות העיתון את האייטם על תקיפת הנער החרדי, תחת הכותרת ״הסרטון המזעזע: שוטרים מכים נער אוטיסט״.

נותר רק לדמיין כיצד היה נראה סיקור התקיפה האלימה של השוטרים, שבמקרה זה תועד בעדשות המצלמה, אילו היה מתבצע כלפי אדם שמשתייך לכל מגזר אחר.

מו"ל עיתון 'הארץ' עמוס שוקן דוחה את הביקורת ומוסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אני חושב שניתן לזה כיסוי הולם. אמנם בעמוד 24 מתוך 30, אבל זה נובע מהמבנה המיוחד של גיליון יום שישי של הארץ, שבעמודים היותר קדמיים אין חדשות אלא בעיקר כתבות שבועיות, והחדשות מתחילות יותר פנימה בעיתון. הכותרת לדיווח בעמוד 24 היא לכל רוחב העמוד. בדיווח בדיגיטל הוצג גם הסירטון של האירוע עצמו".

שוקן הוסיף, "בנוסף אני מפנה אותך לביקורת הטלויזיה של רוגל אלפר שמתפרסמת היום שמביעה אמפטיה רבה לבחור וביקורת קשה על המשטרה".

עורך 'ישראל היום' בועז ביסמוט, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הסיפור עורר סערה בצדק. שלזינגר, כתב ישראל היום, העלה הסיפור ברשת החברתית, אתר ישראל היום הבליט המקרה ונתן לו שעות בולטות ובעיתון זה פתח עמוד. להזכירך אתמול היה גם יום קשה בארץ (שריפות) ויום פוליטי לא פשוט (קשיים בהרכבת ממשלה ופרסום ראשוני באתר ישראל היום על האפשרות של חוק פיזור הכנסת). העולם החרדי יקר לישראל היום ואני חושב שעובדה זו ידועה לאתר בחדרי חדרים. בברכת שבת שלום לצעיר היקר שספג פגיעות אלימות ומקוממות למשפחתו ולכל עם ישראל".

אלימות שוטרים ידיעות אחרונות מעריב ישראל היום יענקי רוזנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד