י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ברוך דיין האמת

הבוחן הנודע בתת"ים התמוטט והלך לעולמו

רבי יהושע שקלאר זצ"ל, שלמד בלומז'ה ובפוניבז' היה ה'בוחן' של החינוך העצמאי ובחן עשרות אלפי ילדים לצד חיבוריו על הש"ס - שהאירו את ארון הספרים היהודי, הלך לעולמו

הבוחן הנודע בתת"ים התמוטט והלך לעולמו
הגאון רבי יהושע שקלאר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבני ברק מגיעה הידיעה על הסתלקותו של הרב הגאון רבי יהושע שקלאר זצ"ל, מפקח חינוכי עשרות שנים בחינוך העצמאי, ובעל מחבר הספר 'ילקוט מפרשים' על מסכתות הש"ס, נפטר לבית עולמו כשהוא בן 89 בפטירתו.

הרב שקלאר זצ"ל התמוטט אמש בביתו בבני ברק ולאחר מאמצי החייאה רבים השיב את נשמתו לבוראה למגינת לב.

הגאון רבי יהושע שקלאר זצ"ל, מזקני התלמידי חכמים שבבני ברק. ובמשך עשרות שנים מהמפקחים והבוחנים של מוסדות החינוך העצמאי בארץ ישראל. בהמשך אף חיבר את סדרת ספרי היסוד 'ילקוט מפרשים' על פרקי נשים ונזיקין הנלמדים בעולם הישיבות.

ר' יהושע היה בן כיתתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שלמדו יחד בשנות הישיבה בפתח תקוה. ישיבת לומז'ה. 

במשך עשרות שנים, למעלה משישים שנה היה מכתת רגליו מתלמוד תורה לתלמוד תורה ובוחן את הילדים בנעימות מיוחדת תוך כדי שמתייחס לכל אחד במאור פנים ומעולם לא בייש אף ילד שלא ידע תמיד יצא לקראת הילדים שאהבו את ר' יהושע. 

הוא היה משרידי דור דעה, ששימש גם מפקח וגם בוחן בחינוך העצמאי במשך עשרות שנים, בהם העמיד תלמידים לאלפים ורבים הציל משאול תחתית, הוא זכה לחביבות יתירה אצל גדולי ומאורי הדור זצוק"ל ויבדלט"א.

בשנת תשמ"ג החל להוציא את ספריו 'ילקוט מפרשים' שהפכו לספרים מבוקשים אצל המלמדים ושוחרי התורה שעסקו בסוגיות הנלמדות בתלמודי תורה ובישיבות, הוא זכה להסכמה נלהבת של מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל.  

כמו כן חיבר את הספרים 'דברי יהושע' חידושים והערות בענינים שונים בש"ס.  לפני מספר שנים נפטרה עליו רעייתו הרבנית מרים שקאלר ע"ה אחותו של הגאון רבי יעקב מייזליש שליט"א מירושלים.

מסע הלוויה יצא הבוקר (שישי) ערב שבת קודש פרשת בחוקתי בשעה 11:00 מביתו ברחוב הרב רוזנהיים 15 בשכונת רמת אהרן בבני ברק לבית החיים סגולה בפתח תקווה, שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חינוך העצמאי הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד