י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
דרמה בעולם הכשרות

שובר שוויון: בד"ץ ישראלי יעניק הכשר בשוויץ

האם לוקחים ריזיקה? כמה מהנופשים בשווייץ לקחו את בד"ץ 'קהילות' לכשרות בחודשי הקיץ, דבר המהווה דרמה גדולה בעולם הכשרות ועולם הנופשים החרדי. כל הפרטים בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

שובר שוויון: בד"ץ ישראלי יעניק הכשר בשוויץ
האדמו"ר מויז'ניץ מטייל ברחובות דאבוס צילום: באדיבות המצלם

עולם הנופש החרדי: לראשונה, הצליחו כמה מחברות התיירות החרדיות המארגנות נופשים בשוויץ, לשים את ידן על הנשק שובר השוויון שכל מארגן נופש מייחל לו מזה שנים: חותמת בד"ץ מהדרין מארץ ישראל.

מדובר על נופשים שיתקיימו בחודשי תמוז-אב, עונת הנופש הבוערת במגזר, בשתי ערי הנופש הפופולריות ביותר במגזר החרדי: דאבוס וארוזה שבשוייץ. אלא שהפעם, יהיו הנופשים לראשונה תחת השגחה צמודה של כשרות בד"ץ קהילות.

זה לא סוד שמארגני הנופשים בשוייץ ובכלל, לא מיהרו עד היום לקחת את כשרויות המהדרין בליגת העל, בגלל העלויות הגבוהות והקשיים הלוגיסטיים שנלווים לכך. לשווייץ קשה מאוד להכניס בשר ועוף משחיטה שאינה מקומית, גם עלויות המכס על שאר מוצרי המזון שכשרויות המהדרין דורשות לייבא מישראל, גבוהות מאוד, זאת מלבד סידורי צניעות רבים והתקני שבת שהבד"צים לא מוכנים לוותר עליהם.

אולם השנה נרשם חידוש דרמטי, אנשי עסקים חרדים, בעלי חברות מוכרות בתחום התיירות במגזר, החליטו לקפוץ למים ולהשקיע בנשק שנחשב שובר שוויון בשוק התחרותי של התיירות החרדית. הם פנו לכשרות בד"ץ קהילות, שנחשבת לכשרות המקובלת על החוגים והביעו נכונות להשקיע את הסכום הדרוש להכשרת הנופש לרמת המהדרין הגבוהה ביותר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הכשרת בתי המלון לנופש דורשת יציאה חריגה של הגר"י פישביין העומד בראש בד"ץ קהילות לשחיטה מיוחדת באירופה עבור חברות התיירות הללו, מכיון שהרשויות בשוייץ מקשות על הכנסת בשר משחיטת חוץ. בנוסף, יוטס צוות מורחב של רבנים ומפקחים מהארץ שיכשיר את המלונות גם בהיבט הכשרותי וגם בסידורי הצניעות והתקני השבת, סעיפים שדורשים עלויות משמעותיות נוספות.

גורם המעורה בעולם כשרות הנופש בחו"ל אומר ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בהיערכות ברמות ששוק הנופש בשוויץ לא הכיר מעולם, זו השקעה לוגיסטית וכספית עצומה מצד חברות התיירות שלקחו ריזיקה גדולה מבחינתן. אבל מסתבר שההשקעה הגדולה שלהן תצדיק את עצמה".

תעודת כשרות דאבוס שווייץ שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד