י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"שפכו דליים מלאים לתוך פיו"

אחרי האסון: ההורים יקבלו כשני מיליון ש"ח

הוריו של פעוט אשר נחנק למוות לפני כשנתיים בגן הילדים, ניצחו בתביעה אזרחית שהגישו ויקבלו סכום עתק של קרוב לשני מיליון שקלים | האחות התאומה שצפתה בתקרית תיארה את חבריו ממלאים את פיו חול | פארמדיקית סיפרה כי הגננת נתנה לו לשתות והחמירה את מצבו

אחרי האסון: ההורים יקבלו כשני מיליון ש"ח
גינה. אילוסטרציה צילום: unsplash

לפני כשנתיים ביום ד' באייר תשע"ז אירע אסון כבד בקהילה החרדית בקרית גת שבדרום הארץ; הפעוט יחיאל מיכל הרבסט ז"ל בן השלוש, נחנק למוות מבליעת חול בגן הילדים.

על פי עדות אחותו התאומה אז, הילדים שפכו דליים מלאים בחול לתוך פיו, בזמן ששיחקו בארגז החול בחצר הגן, וכל זאת לעיני הגננת.

כעת, על פי הדיווח ב'ערוץ 13', לאחר תביעה אזרחית שהגישו הוריו הם יקבלו 1,837,000 שקלים. התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין גיורא אבן צור ואביתר קציר נגד העמותה לקידום התרבות והחינוך בקריית גת ונגד חברת הביטחון. למרות שחלפו כבר יותר משנתיים והתביעה האזרחית הסתיימה בהצלחה, חקירת המשטרה בחשד לרשלנות הגננות והמטפלות עדיין נמשכת.

עורך הדין גיורא אבן צור, שייצג את הוריו של הפעוט המנוח אמר כי האחות התאומה שכאמור צפתה בתקרית הקטלנית "מספרת שהם שיחקו בארגז החול ואח שלה שכב על הרצפה עם הפנים כלפי השמיים והילדים, עם דליים של חול, שפכו עליו את החול מלמעלה ישירות לתוך הפה. כשהוא הרגיש שהוא נחנק, הוא קם ופנה לגננת שישבה כמה מטרים ממנו ולא ראתה את זה".

יצוין כי בבית המשפט העידה גם פראמדיקית מד"א שהיתה בזירה, שסיפרה על המפגש הראשוני עם הגננת, "היא אמרה לי שהילדים שיחקו בגן, בחול, והילד המנוח יחד עם עוד ילדים הכניסו חול לתוך הפה שלו. הם שיחקו ואז הוא רץ כשהוא כחול בפניו, ניסה לבקש ממנה עזרה והתמוטט. המטפלת אמרה לי שהיא ניסתה לטפל בו על ידי שפיכת מים פנימה, זאת אומרת חול רטוב, בוץ, מה שהקשה מאוד על השאיבה".

 

גן ילדים ארגז חול תביעה אזרחית יחיאל מיכל הרבסט בלע חול בגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד