ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
פרסום ראשון

ברוב קולות: המועצת קיבלה מתווה נתניהו

בתום ישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הוחלט על ידי האדמו"רים לקבל את מתווה הפשרה בעניין חוק הגיוס שהציע בשעות האחרונות ראש הממשלה • על פי המתווה, ‏החוק של ליברמן יעבור ללא טבלת יעדי הגיוס המופיעה בו •  ליצמן נפגש כעת עם רה"מ | צפו

ברוב קולות: המועצת קיבלה מתווה נתניהו
כינוס מועצת גדולי התורה צילום: משה גולדשטיין

בתום ישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הוחלט על ידי האדמו"רים לקבל את מתווה הפשרה בעניין חוק הגיוס שהציע בשעות האחרונות ראש הממשלה.

ההחלטה התקבלה לאחר דרמה פוליטית ובתום חילוקי דעות בתוך המועצת, וכן לאחר דיון של חלק מהאדמו"רים באגודת ישראל, עד שהוחלט ברוב קולות לקבל את מתווה הגיוס שהציע היום נתניהו.

מהליכוד נמסר כי "מועצת גדולי התורה קיבלה לפני זמן קצר את מתווה רה״מ בעניין חוק הגיוס. זאת פריצת דרך שמאפשרת להשלים את חוק הגיוס. כעת הכדור עבר לאביגדור ליברמן - אם יסכים, יש ממשלת ימין עוד הערב".

סגן השר ליצמן מגיע ללשכת ראש הממשלה, הערב

על פי המתווה, ‏החוק של ליברמן יעבור ללא טבלת יעדי הגיוס המופיעה בו אך הממשלה תאשר במקביל את אותה טבלה. גם הסעיף לפקיעת החוק יועבר על פי החוק לסמכות הממשלה.

כאמור, החלטה התקבלה בדיון שבו השתתפו חלק מחברי המועצת שהתכנסו הערב בירושלים במהלכו הללו דנו בנושא במשך כשעתיים, כשלבסוף אושר המתווה שאישורו יעלה בפני ראש הממשלה בפגישה שמקיים כעת יעקב ליצמן עעמו בלשכתו בבירה.

כפ שדיווחנו מוקדם יותר, בעוד המשבר סביב הקמת הממשלה נמשך ואף מחריף, כשברקע שבליכוד צפויים להגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-21, ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להרגיע את הרוחות ומכנס הערב את ראשי המפלגות להתייעצות דחופה בלשכתו.

בסרטון שפרסם, נתניהו אמר, "אני עושה עכשיו מאמץ אחרון להקים ממשלת ימין ולמנוע בחירות מיותרות. אני הנחתי בפני השותפים הצעה לפתרון. הוא מבוסס על העקרונות שהצבא קבע ועל הנתונים שהצבא קבע".

נתניהו הבהיר עוד כי "אין שום סיבה לדחות את הצעה״. כשהוא מציין כי הוא צפוי לכנס את ראשי המפלגות לישיבת חירום הערב בלשכתו. ״אני רוצה לדבר איתם ולנסות יחד למנוע בחירות מיותרות״.

כזכור, לאחר שנעשו תיאומים לכינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מספר פעמים, ומאחר שהדבר לא הצליח - שכן כמה מהאדמו"רים לא יכולים להשתתף בישיבה - חלק מהאדמו"רים התכנסו לדיון חשאי בירושלים. 

את מפגש האדמו"רים יזם מזכיר המועצת הרב יעקב ולצר, ובה השתתפו בין היתר האדמו"רים מבעלזא, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים וביאלא; בפגישה ידונו בהצעת הפשרה שהציגו בליכוד לפתור את משבר חוק הגיוס.

יצוין כי הישיבה מגיעה לאחר שבשבועיים האחרונים קיים מזכיר המועצת ולצר סבב התייעצויות בין גדולי התורה, אך כנראה שלא הצליח להגיע לדעה אחידה ומשכך הוא מכנס את חלק מהאדמו"רים כדי לדון בנוסח הפשרה.

בנוסף, בימים האחרונים עלתה אפשרות כי החרדים ייכנסו לקואליציה למרות הקשיים בחוק הגיוס, שכן הסנקציות יפעלו אך ורק בעוד שש שנים ויהיה ניתן לתקן את הטבלה במשך הקדנציה - אך ההערכה היא שחלק מהאדמו"רים צפויים לשלול את האפשרות ולהתעקש על חוק גיוס במתכונת רצויה בתמורה לכניסה לקואליציה.

מועצת גדולי התורה חוק הגיוס מתווה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד