י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות אישור המועצת

בגוש הימין מפעילים לחץ; ליברמן: "לא מוותר"

לאחר האישור הדרמטי של מתווה נתניהו לפשרה בעניין חוק הגיוס על ידי 'מועצת גדולי התורה', אביגדור ליברמן מתבצר בעמדתו. סמוטריץ': "יאללה בוא נקים ממשלת ימין טובה ונשנה את העולם" 

בגוש הימין מפעילים לחץ; ליברמן: "לא מוותר"
הרב פרץ וליברמן צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לאחר האישור הדרמטי של מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', במערכת הפוליטית מגיבים לאישור. ב'ליכוד' וב'איחוד הלאומי' מגלגלים את הכדור לידיו של ליברמן שנבצר בעמדתו.

ב'ליכוד' אמרו הערב לאחר הדיווח של 'בחדרי חרדים' כי "מועצת גדולי התורה קיבלה לפני זמן קצר את מתווה ראש הממשלה בעניין חוק הגיוס. זאת פריצת דרך שמאפשרת להשלים את חוק הגיוס. כעת הכדור עבר לאביגדור ליברמן - אם יסכים, יש ממשלת ימין עוד הערב".

גם באיחוד הלאומי העבירו את הכדור לידיו של ליברמן, חה"כ בצלאל סמוטריץ׳, פנה הערב בקריאה לליברמן באומרו "בניגוד להערכות שלך ושל רבים אחרים, כל המפלגות החרדיות, כולל 'אגודת ישראל', מתייצבות מאחורי הפשרה. עכשיו הכדור במגרש שלך. גלה אחריות ותן תשובה חיובית עוד הערב ויאללה בוא נקים ממשלת ימין טובה ונשנה את העולם".

"פוליטיקה היא אומנות של פשרות ואתה יודע את זה מצוין", הבהיר סמוטריץ והוסיף "אתה בוודאי רואה כמו כולנו את ההתנגדות הגדולה בשמאל למהלכי הממשלה המסתמנים ואין סימן טוב מזה לנכונותם ונחיצותם. אל תעמיד בסיכון את כל הרפורמות האלה".

בי'שראל ביתנו' מיהרו להשיב ללחץ עליהם מצד מפלגות הימין ומסרו "ההזמנות הערב למפגשים אישיים אצל רה"מ, כמו גם הודעה ממועצת גדולי התורה 10 דקות לפני מהדורות הערב - אלו שני צדדים של מהלך אחד הנועד להפעיל לחץ על ח"כ ליברמן".

לטענתם, "תכליתו של המהלך הוא לתפור את האשמה על ח"כ ליברמן ועל 'ישראל ביתנו' כאשמים בבחירות חוזרות לכנסת. האמת שכל האשמה על בחירות חוזרות היא על הליכוד ועל העומד בראשו. לאחר ניסיון כושל להקים ממשלה בתנאים מיטביים היינו מצפים מרה"מ להפעיל לחץ על המפלגות החרדיות והרבנים העומדים מאחוריהן".

"בכל אופן הצעה שלנו מונחת על השולחן, פרסמנו אותה ברבים ואין בכוונתנו לוותר על עמדתנו העקרונית", הבהירו ב'ישראל ביתנו' כשכעת הכדור נמצא בידיו של אביגדור ליברמן, שמצידו מסרב לקבל את הצעת 'הליכוד' וכן להיפגש עם ראש הממשלה.

אביגדור ליברמן בצלאל סמוטריץ ישראל ביתנו אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד