י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הצעד המפתיע של ה'בילד'

כך מתגייס העיתון הגרמני עבור חובשי הכיפה

העיתון הגרמני הפופולרי, יציג מחר בתוך דפי העיתון, כיפה שאותה ניתן לגזור וזאת, כמחאה על דבריו של הממונה הממשלתי על המאבק באנטישמיות בגרמניה, פליקס קליין, שהמלית ליהודים בארצו לא לחבוש כיפה

כך מתגייס העיתון הגרמני עבור חובשי הכיפה
כיפות צילום: דוד כהן, פלאש 90

‏מחר בעמוד הראשון של עיתון ה'בילד' הגרמני תוכלו לגזור לעצמכם כיפה.

העורך הראשי של העיתון צייץ בטוויטר: "אם יש אפילו יהודי אחד בגרמניה שאינו מרגיש שהוא יכול לחבוש כיפה מבלי להסתכן, התשובה היחידה שלנו צריכה להיות שכולנו צריכים לחבוש כיפה. הכיפה שייכת לגרמניה!"

כזכור בסוף השבוע הזהירה ממשלת גרמניה יהודים - "אל תחבשו כיפה": הממונה הממשלתי על המאבק באנטישמיות בגרמניה, פליקס קליין, הזהיר יהודים ברחבי המדינה ואמר: "לצערי אני לא יכול להמליץ ליהודים לחבוש כיפה בכל מקום בגרמניה". כך דיווחה כתבת 'כאן' באירופה אנטוניה ימין.

‏לטענת קליין כ-90% מהתקיפות על יהודים מבוצעות על ידי אנשי ימין קיצוני אך הוא מודה כי חלק מהתקיפות מבוצעות גם ע"י מוסלמים "שחיים תקופה ארוכה יותר בגרמניה וצופים בערוצים ערביים המציגים תמונה קטלנית של ישראל ויהודים".

הכיפה לגזירה מתוך עיתון ה'בילד' הגרמני

‏עוד טען קליין כי המשטרה והמורים בגרמניה צריכים לעבור השתלמויות נרחבות יותר בנושא. "רבים מהם לא יודעים מה מותר ומה אסור. יש הגדרה ברורה למהי אנטישמיות וכדאי שהשוטרים ילמדו אותה במהלך הכשרתם".

‏נזכיר כי בשנה שעברה ראש הוועד המרכזי של יהודי גרמניה, יוזף שוסטר, אמר דברים דומים והמליץ ליהודים שלא לחבוש כיפה בציבור. אמירה זו זכתה לביקורת רבה, גם בתוך הקהילות היהודיות.

על פי כתבת כאן באירופה אנטוניה ימין, ‏"מדובר בהצרה חסרת תקדים, אם הממשלה בגרמניה (ותאמינו לי שהממונה הממשלתי על המאבק באנטישמיות לא מדבר בלי לחשוב טוב טוב לפני מה שהוא אומר) יוצאת בהצהרה כזאת אז המצב מאד חמור!".

‏נשיא המדינה הגיב על הפרסום של חדשות 'כאן' ואמר. "דבריו של הממונה על המאבק באנטישמיות בגרמניה המתארים מציאות לפיה עדיף שיהודים לא יחבשו כיפה ברחבי המדינה, מחשש לבטחונם, הותירו בי זעזוע עמוק, האחריות לשלומם, חירותם וחופש אמונתם של בני הקהילה היהודית בגרמניה מונחת על כתפי רשויות האכיפה והממשלה בגרמניה. החשש לביטחונם של יהודי גרמניה מהווה כניעה לאנטישמיות. כניעה שכזו כמוה כהודאה בכך שיהודים אינם בטוחים, שוב, על אדמת גרמניה, לעולם לא ניכנע, לא נשפיל מבט ולא נגיב בתבוסתנות אל מול האנטישמיות ואנו מצפים ודורשים מבנות בריתנו לנהוג באותו האופן".

‏שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף הגיב על ההמלצה ליהודים בגרמניה שלא לחבוש כיפה: "הסתרת הזהות היהודית לא יכולה להיות הפתרון לבעיית האנטישמיות המתגברת בגרמניה. חייבת להיות מדיניות אפס סובלנות כלפי כל צורה של אנטישמיות באמצעות חינוך במובן הרחב של המילה, ואכיפה נוקשה באמצעות מלוא כוחו של החוק על מנת להבטיח את שלום הקהילה היהודית בגרמניה. זה צריך להיות עיקר דאגתנו והיעד העליון של מאמצינו. האנטישמיות אינה איום שמופנה רק כלפיי יהודים אלא גם כנגד יסודות הדמוקרטיה הגרמנית".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני שנה וחצי לאחר תקיפה של חובש כיפה ברחוב בברלין, הוחלט בקהילה היהודית בעיר לקיים מפגן סולידריות מיוחד, במהלכו המשתתפים – לרבות הלא-יהודים – יחבשו כיפה על ראשם.

המפגן נערך לאחר שצעיר שחבש כיפה בשכונת פרנצלאואר ברג שבברלין, הותקף באכזריות על ידי גבר מוסלמי, פליט סורי בן 19. המתקפה הביאה לגל של גינויים מאישים בכירים בגרמניה.

המפגן שיתקיים על יד בניין הקהילה היהודית, בהשתתפות של אישים בכירים, ובהם ראש העיר מיכאל מולר ונציג הממשלה, לצד רב הקהילה היהודית בעיר הגאון רבי יהודה טייכטל ונשיא הקהילה ד"ר גדעון יפה.

גרמניה אנטישמיות תקיפות אנטישמיות כיפה חובש כיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד