י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לזכרו של הקדוש פשווזמן

הגימיק בגור: מבקשים כסף לאנרגיה סולארית

מיזם חדש של אנרגיה סולארית בחסידות גור לזכרו של הקדוש ר' פנחס מנחם פשווזמן הי"ד שנהרג באשדוד. לראשונה מוסדות בחסידות התאחדו לגייס כספים מהחסידים ללא סיוע מ'איחוד מוסדות גור' המיתולוגי. כל הפרטים ב'בחדרי חרדים'

הגימיק בגור: מבקשים כסף לאנרגיה סולארית
חסידי גור במערך התרמה, אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי

שני מוסדות מחסידות גור התאחדו לגייס כספים לבד ללא עזרה מ'האיחוד' המיתולוגי, לישיבות שהתאחדו ש מנהל משותף אחד ולראשונה בחסידות המוסדות מבקשים כסף באופן עצמאי מכלל החסידים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. 

סיבת ההתרמה היא גימיק חדש התקנת 'אנרגיה סולארית' בבנייני המוסדות על פי ההסבר "בהתקנת לוחות סולאריים חשופים לשמש, כך שהלוחות קולטים את עוצמת השמש ובאמצעות מערכת משוכללת מעבדים אותה לאנרגיה חשמלית", על פי ההסבר לחסידי גור שנחשפו לקמפיין "התקנת המערכת גורמת לחיסכון של חמישים אחוז בצריכת החשמל ומעניקה מרווח נשימה עצום בתקציב השוטף המעיק גם ככה על המוסדות". 

מדובר במוסדות ישיבות 'נזר ישראל' של גור בראשון לציון וישיבת 'פני מנחם' גור בבית שמש שיוצאים לגייס שלושה מיליון שקל שלא בתקציב השוטף בכדי להפחית משמעותית את ההוצאות השוטפות ובייחוד בחודשי הקיץ שאז מערכת מיזוג האוויר מצטרפת לחשבון מנופח יותר. 

המחירון של התרומות במערכת החדשה. צילום: באדיבות המצלם

בפרוספקט שנשלח לחסידים נכתב כי בתרומה של מערכת סולארית אתה זוכה למאות אלפי שעות לימוד בשני הישיבות גם יחד, בחשבון פשוט מסבירים בישיבות כי תרומת לוח סולארי מכסה שש וחצי שנות הפעלה שלו. כל שבע עשרה וחצי שנים הבאות מופעל הלוח ומצמיח את הפירות של התרומות. אי לכך מועצמת התרומה פי כמה וכמה מעבר לסכום התרומה הגרעיני שאותן תרם התורם - והכל הן הקרן שהוא סכום התרומה בפועל, והן השנים הבאות שאחר כך, הכל רשום על שמו של התורם. 

בנוסף נכתב כי מדובר בהזדמנות נדירה וחד פעמית ובלתי חוזרת ומי שיתרום יוכל לפרסם מודעות ברכה במגזין מיוחד שישא את השם "עמודי האור" שם יוכלו לשגר ברכות לאנשי הצוות במוסדות העומדים על משמר עיצוב דור העתיד. 

המיזם זכה לשם "אור הגנוז מאירים אחת ולתמיד" לזכרו של הקדוש האברך הצעיר ר' פנחס מנחם פשווזמן הי"ד שנהרג מרסיסי טיל באשדוד לפני כחודש והינו בוגר ישיבת 'פני מנחם' בבית שמש. 

המיזם החדש לע"נ הקדוש פנחס מנחם פשווזמן הי"ד

חסידות גור מערכת סולארית התרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד