י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מביאים 120% הצבעה"

ליברמן מסרב לרדת מהעץ ומסית נגד החרדים: "נגד מדינת הלכה"

שעות אחרונות להכרעה סביב הקמת ממשלה או פיזור הכנסת שהחלה לפני תקופה קצרה, ליברמן ממשיך להתעקש על העברת חוק הגיוס המקורי ומשמיע דברי הסתה חמורים כלפי הציבור החרדי • בליכוד הגיבו: "מזמינים את ליברמן להצטרף ולא לתת את ידו להפלת ממשלת ימין"

ליברמן מסרב לרדת מהעץ ומסית נגד החרדים: "נגד מדינת הלכה"
ליברמן צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

כשגורל הממשלה נמצא בידיו, יו"ר ישראל ביתנו חה"כ אביגדור ליברמן ממשיך להתעקש ודוחה כל הצעת פשרה בחוק הגיוס כשהוא מנסה לגלג את האחריות לידיהם של המפלגות החרדיות. ליברמן מציג אפשרות להקמת ממשלה רק על ידי היעדרות הסיעות החרדיות בהעברת חוק הגיוס אותו הוא מבקש להעביר בקריאה שנייה.

בפתח ישיבת הסיעה השבועית אמר חה"כ אביגדור ליברמן, "במהלך הבחירות אמרנו שאין לנו כוונה לוותר על העקרונות הבסיסיים שלנו, בעמדת הגיוס, יהדות התורה העלתה הצעת חוק יסוד לימוד התורה וניסו להשוות בין לימוד תורה לשירות צבאי, מאז התפתח כל הדיון, הבהרנו מאז פברואר 18 ועד היום, שלא נסכים לשום שינוי, שום פסיק, שום נקודה. חזרנו על אותם דברים, ולכן היינו מאד ברורים ומאד חדים. וכל בר דעת מבין שמדובר בעמדה עקרונית ומכך הליכוד הכי פוחד. הליכוד פוחד שעם ישראל יבין שמדובר בעמדה עקרונית ולא בנקמה ושום דבר".

ליברמן יצא במתקפה חזיתית כנגד הליכוד ושאמר כי "כדי להתמודד עם האמת שלנו, הליכוד מנסים באמצעות מכונת הפרופוגנדה האדירה שלהם לייצר נרטיב של נקמה אישית. גם עיתון פרבדה ביימי סטאלין היה עדין יותר מישראל היום הבוקר - האשמות של הליכוד שישראל ביתנו מונעת הקמת ממשלת ימין, כל האשמות האלה באו לכסות על הכישלון המחפיר שלא היה כמותו מאז הקמת המדינה".

לטענת ליברמן, "לא זוכר פעם אחת שמי שמנצח בבחירות באופן כל כך נחרץ, לא מצליח לגבש הסכם קואליציוני עם אף שותף. במקום להודות בכישלון, מנסים לגלגל את זה על מישהו. ומה יותר קל מלגלגל את זה על אביגדור ליברמן".

לדבריו, "ניהלתי לא מעט מו"מ מטעם הליכוד ומול הליכוד, ראיתי ביחס לאחרים התנהלות של 'יהיה בסדר, לאף אחד אין אומץ ללכת עד הסוף וזה לצורך המקח וממכר'. אם בליכוד רוצים לבוא למישהו בהאשמות, שיסתכלו בראי. זה באמת דבר אחד וברור".

בנוסף, ליברמן הבהיר כי אם הליכוד יביא חוק לפיזור הכנסת, "אנחנו נתמוך. שלאף אחד לא יהיה צל של ספק, לא נתמוך באף מועמד אחר", הצהיר, כשהוא טען כי עיתוי כינוס מועצת גדולי התורה אתמול שלטענתו הסתיים עשר דקות קודם מהדורות החדושת היה ניסיון ללחוץ עליו אך הוא ארמ כי "כמה שיותר מאיימים, כמה שיותר לוחצים עליי, זה הופך יותר ומעניין ונותן לי יותר מוטיביציה". במהלך דבריו הוסיף והסית נגד הציבור החרדי בכמה פעמים כשבין היתר אמר כי במקרה של בחירות אין לחרדים מה לדאוג כי הם תמיד מביאים 120% הצבעה.

יו"ר ישראל ביתנו המשיך בדברי הסתה חמורים כלפי המגזר החרדי אמר עוד כי, "זה לא רק חוק הגיוס, החוק הפך לסמל ולא נוותר על הסמלים שלנו. אבל תסתכלו מה קורה כאן עם אותו מפעל פיניציה, גשר יהודית בתל אביב, הדרישה להפסיק מכירת כרטיסים בגן חיות התנכ"י. אנחנו בעד מדינה יהודית, נגד מדינת הלכה. בפועל מה שמפריד בין הקמת ממשלה להליכה לבחירות זו הנכונות של החרדים לצאת מהאולם בזמן ההצבעה".

"אנחנו רוצים לעלות אותו נוסח בקריאה שניה ושלישית ושהחרדים ייצאו החוצה", הוא הציע. "לא ממציאים שום דבר חדש, זה מה שהיה בקריאה ראשונה. מדוע אנחנו לא מסכימים להעביר את המרכיבים של החוק להחלטת ממשלה ועומדים על כך שזה יהיה בחקיקה? בוודאי רובם זוכרים פה את אישור מתווה הכותל ולאחריו את ביטול המתווה בלי התראה מוקדמת ומבלי שזה מופיע על סדר היום".

עוד טען ליברמן, "זו בדיוק הסיבה. חקיקה זה תהליך רציני, אי אפשר לבוא מעכשיו לעכשיו ולבטל. לכן עומדים על כך שכל נושא חוק הגיוס יעבור בהצבעה בכנסת כפי שתוכנן מלכתחילה".

ליברמן אמר כי ייתכן והוא ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-48 השעות שנותרו, שכן לדבריו, "בחירות כרגע זה מיותר לחלוטין, מי שאשם במו"מ הקואליציוני זה רק הליכוד". ליברמן הציג את מתווה הפתרון שלו: "כדי למנוע את זה - מציע לחרדים לעשות בדיוק כפי שעשו בקריאה ראשונה", שאז הם יצאו מהמליאה אך לא פרשו או פירקו את הממשלה למרות שטענו כי מדובר בחוק שאינו טוב ואינו מטיב עם עמדתם".

בליכוד מיהרו להגיב לליברמן ומטעמם נמסר: "ראשי כל הסיעות הממליצות מודיעים שברגע שליברמן יחתום על הסכם קואליציוני, יושלמו ההסכמים הקואליציוניים עם כל יתר המפלגות - על סמך ההבנות שכבר הושגו. אנחנו מזמינים את ליברמן להצטרף עוד היום ולא לתת את ידו להפלת ממשלת ימין".

 

אביגדור ליברמן חרדים הליכוד פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד