י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מריבות במפלגת הכלאיים

אש בכחול לבן; לפיד גער: "אל תטיף לי מוסר"

האם רק הכנסת תתפזר או שגם הסיעה הגדולה תפורק לגורמים? בישיבת הסיעה אתמול נרשמו חילופי דברים חריפים בין שני הח"כים צביקה האוזר תל"ם לבין יאיר לפיד יו"ר 'יש עתיד'

אש בכחול לבן; לפיד גער: "אל תטיף לי מוסר"
צביקה האוזר ויאיר לפיד צילום: לע"מ

על רקע פיזור הכנסת ואולי גם הליכה לבחירות חוזרות, התככים וחילוקי הדעות בין מרכיביה של מפלגת הכלאים 'כחול לבן' נותנים אותותיהם גם בימים אלה ומי יודע אם הפלטפורמה תישמר כפי שהיא תוך ריצה משותפת גם בבחירות הללו.

על פי דיווחו של העיתונאי ישראל פריי מ'קו עיתונות', חילופי דברים לא נעימים נשמעו אתמול (שני) בישיבת הסיעה הסגורה של 'כחול לבן' בצהריי היום.

כאשר עלה נושא המחאה שקיימה המפלגה במוצאי השבת האחרונה בסמוך למוזיאון תל אביב, ממנה נעדרו שני ח"כים בולטים - צביקה האוזר ויועז הנדל - אמר האוזר לחבריו בחדר הסיעה: "ההפגנה במוצ"ש היא תמצית מה שהאנשים שונאים בפוליטיקה. הבטחנו אי שיתוף פעולה עם הערבים - עשיתם אחרת".

יאיר לפיד ממנהיגי התנועה ומס' 2 ברשימה השיב לו: "צביקה, אתה לא תטיף לי מוסר". כך על פי דיווחו של פריי.

יצוין כי האוזר והנדל משתייכים למפלגת תל"ם - בראשותו של משה בוגי יעלון והם מוזגו אל תוך רשימת 'כחול לבן' יחד עמו והוצבו בעשירייה הראשונה. השניים באידאולוגיה שלהם נחשבים לאנשי ימין, האוזר אף היה ממנסחי חוק הלאום, שהאופוזיציה הקודמת וגם הנוכחית - כולל רוב חברי 'כחול לבן' מסתייגים ממנו.

השניים נעדרו מהמחאה שהתקיימה במוצ"ש תחת הסיסמה "חומת המגן לדמוקרטיה" וזאת משום שבין הנואמים היה גם יו"ר חד"ש ח"כ איימן עודה שלדידם אינו פרטנר לממשלה עתידית או כל שיתוף פעולה פוליטי אחר ולא ראו בעין יפה את הזמנתו למחאה והחליטו להיעדר ממנה.

יצוין כי זו אינה הפעם הראשונה וכנראה שגם לא האחרונה בה נתקלים המרכיבים בחילוקי דעות ומריבות פנימיות. כך למשל נשמעה ביקורת מתוך 'כחול לבן' נגד חבר הכנסת יאיר לפיד, על המתקפות האובססיביות שלו נגד החרדים בתקופה האחרונה.

"אני לא יודע מה עובר על לפיד, אנחנו הרי רוצים להגיע פעם לשלטון. אנחנו חייבים את החרדים איתנו", אמר אחד הח"כים ברשימה לעיתונאי שלום ירושלמי.

לדבריו, "התחלנו לבנות מולם ערוץ במהלך מערכת הבחירות. היינו נותנים להם כל מה שהם רוצים אם היינו מקבלים מהנשיא את המנדט להקים ממשלה, ולפיד יודע את זה. עכשיו לפיד מסכסך ומרחיב מולם את הקרע. בשביל מה?".

הוא הוסיף ותהה, "עכשיו הכל מתפרץ מחדש ואנחנו לא מבינים, למה? חוק הגיוס עוד לא הגיע לקריאה שנייה והוא כבר תוקף. מה יש לו? אולי יש לנו כאן הזדמנות לברית עם החרדים. הרי בלעדיהם לא נגיע לשום מקום, והבחירות האחרונות הוכיחו את זה", כך הביע אז הח"כ האנונימי בתסכול.

איפה בני גנץ בסיפור? שומר על שקט. לא תוקף ולא מסתייג.

מפלגת כחול לבן יאיר לפיד צביקה האוזר חילוקי דעות הפגנת מחאה איימן עודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד