י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עם קטנוע משטרתי

שוטר הורשע שפרץ לדירה בבני ברק וגנב כסף ותכשיטים

שנתיים לאחר שנעצר, בית המשפט הרשיע שוטר ממרחב דן וקבע כי פרץ לדירת מגורים בבני ברק, שם גנב מזומנים בסך כ-7,500 ש"ח ושקית עם תכשיטי זהב • השופט על גרסת השוטר שפוטר: "שקרים מהותיים שאין להם הסבר מהימן וסביר"

אילוסטרציה. בלש משטרתי עורך חיפוש בדירה
אילוסטרציה. בלש משטרתי עורך חיפוש בדירה צילום: דוברות המשטרה

השופט מרדכי לוי מבית המשפט המחוזי בתל אביב, הרשיע היום (שלישי) את ארתור עקיבאייב, שוטר לשעבר ששירת בבילוש דן בעבירות גניבה בידי עובד ציבור וכן התפרצות למקום מגורים. לאחר שהוגש נגדו כתב האישום, הוא פוטר משירותו במשטרה.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אליסף קליין מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, ביולי 2017 - תמוז תשע"ז, הגיע השוטר עם צוות הבילוש לבצע חיפוש בדירה ברחוב הירדן בבני ברק. במהלך החיפוש איתר השוטר מעטפה השייכת לבעל הדירה ובה כ-7,500 ש"ח במזומן.

מפרטי כתב האישום שפורסם בעבר ב'בחדרי חרדים', בעל הדירה נשאל למקור הכסף, ולאחר מענה המעטפה הושבה לו תוך שהתבקש להחזיק בה עד תום החיפוש. בהמשך החיפוש, איתר צוות הבילוש בארון חדר השינה קופסא ובה שקית תכשיטי זהב, הכוללת עשרה צמידי זהב 18 קאראט מסוגים שונים, שש טבעות זהב, שרשראות זהב (חלקן משובצות יהלומים), מספר זוגות עגילי זהב ושני שעוני נשים מזהב שאחד מהם משובץ יהלומים. בעל הדירה סיפר כי מדובר בתכשיטים שקיבל בירושה מאימו ומאחותו ז"ל ואוסף התכשיטים והוחזר למקומו. 

בסיום החיפוש, בעל הדירה עוכב לתחנת המשטרה. לפני שעזב את הבית, הניח את מעטפת הכסף על הספרייה בסלון. אחד מאנשי הבילוש, כבן 35, הורה לו לנעול את הדלת וקיבל לידיו את המפתח ובעל הדירה התלווה לבלשים לתחנת המשטרה. 

באותו היום, בשעה 17:45 בערך, בעוד בעל הדירה מעוכב בתחנת המשטרה, הבלש עלה על קטנוע משטרתי, נסע לדירה אליה נכנס באמצעות המפתח, וגנב מתוכה את מעטפת הכסף ואוסף התכשיטים. השוטר הורשע בכך שבעוד המתלונן מעוכב בתחנת המשטרה, עלה על קטנוע משטרתי, נסע לדירה והתפרץ אליה באמצעות המפתח, וגנב מתוכה את מעטפת הכסף ואוסף התכשיטים. כאמור, לאחר שהואשם השוטר פוטר מהמשטרה.

בית המשפט כתב בהכרעת הדין כי "בהעדר הסבר מהימן וסביר מצד הנאשם ובהעדר כל אפשרות סבירה אחרת העולה מן הראיות הנסיבתיות, הרי שממכלול הראיות הנסיבתיות, בצירוף שקרי הנאשם בחקירתו - שהנם שקרים מהותיים שאין להם הסבר מהימן וסביר - עולה כי המסקנה ההגיונית האחת והיחידה היא שהנאשם התפרץ לביתו של המתלונן, באמצעות המפתח שהופקד בידיו במסגרת תפקידו כבלש במשטרת ישראל, וגנב את הכסף ואת התכשיטים מהדירה של המתלונן, והדבר הוכח במידת הוודאות הנדרשת בפלילים, דהיינו מעבר לכל ספק סביר".

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה את המקרה החריג שאינו מייצג את משטרת ישראל וערכיה. מי שמבצע מעשים פסולים מעין אלו - אינו ראוי להמשיך לאכוף את החוק וליצג את שלטון החוק. בהתאם לאישום החמור נגדו, השוטר לשעבר פוטר מהשירות ואינו משרת במשטרת ישראל".

בלשי משטרה פריצה לדירה מחלקה לחקירת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד