ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ביקורת חריפה

הסופרת על לפיד: מעודד אנטישמיות מסוכנת

הסופרת הישראלית גלית דיסטל אטבריאן תוקפת את יאיר לפיד בפומבי וטוענת כי הוא "מעודד אנטישמיות בוטה ומסוכנת שגורמת לשיערות ראשי להלבין מרוב אימה" וכן, "הבורות היא הקרקע הבקטריאלית של לפיד לליבוי השנאה"

הסופרת על לפיד: מעודד אנטישמיות מסוכנת
לפיד בישיבת סיעה של 'כחול לבן' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בימים שבהם הבחירות שוב מרחפות מעל לראשנו ושוב צפוי גל השנאה וההסתה להתמקד בחרדים, בשל העובדה שההליכה לבחירות נכפתה בשל חוסר ההסכמה סביב חוק הגיוס, מפרסמת אשת תקשורת בכירה, פוסט מעורר השראה בדף הפייסבוק שלה, בו היא תוקפת ומבקרת את חבר הכנסת יאיר לפיד על ההסתה שהוא מפיץ המחלחלת מטה למשטרה ולאזרחים. 

מדובר בפובליציסטית והסופרת הישראלית גלית דיסטל אטבריאן המפרסמת טורי דעה בעיתון 'ישראל היום'.

בפוסט שפרסמה אמש בדף הפייסבוק שלה, היא כתבה: בל"ג בעומר שוטרים היכו צעיר חרדי אוטיסט מכות רצח. האבא שלו התראיין אתמול ברדיו, הוא אמר שמאז המכות הבן שלו בוהה כל היום באוויר, הוא אמר שאשתו לא מסוגלת לראות את הסרטון שמתעד את המכות האיומות שהשוטרים החטיפו לילד, הוא אמר שגם הוא עדיין לא צפה בזה אבל שוקל לצפות.
אני מקווה בשבילו שלא יעשה את זה.

מה שיאיר לפיד עושה הוא חטא במימדים תנכ'ים, לפיד הוא לא ליברמן.

ליברמן מתקוטט עם הפוליטיקה החרדית, יאיר לפיד מעודד אנטישמיות בוטה ומסוכנת שגורמת לשיערות ראשי להלבין מרוב אימה.

ואף אחד לא מציב לפניו דגל אדום, למה שיציבו? החרדים הם טרף קל, תמיד היו.

ההסתה נאה לחובשי השטריימל, זה אופנתי לתעב אותם, זה גם משתלם, אף אחד לא יגבה ממך מחיר על שנאת החינם הזאת, שוטרי התקינות הפוליטית לא מחלקים קנסות במחוז הזה, לפעמים הם אפילו מחלקים פרסים לחיזוק.

אחת לשבוע אני נוסעת ללמד כתיבה בירושלים, הוויז לוקח אותי דרך שכונה חרדית. אני מאטה שם בכוונה, לוקחת את הזמן, מציצה דרך חלון הרכב ומתענגת על כל רגע - הם היפים, החרדים האלה, כל אחד מהם הוא ציפור עם נוצות יותר צבעוניות מקודמתה - סאטן מפוספס, סאטן לבן, גרביון, כובעי פרווה, היפים.

נערות עם צמות אוחזות יד לאח קטן שאוחז יד לאח קטן יותר שאוחז יד לאח קטן יותר, שרשרת אחאות חוצה את הכביש ואין אינסטוש באופק.

אלה תמיד הדקות החביבות עלי בשבוע.

הם המגזר הכי מיוחד, מאתגר, מסקרן, מהמם שיש לנו כאן - הם כמו שמורת טבע נדירה שיש לשמור עליה מכל משמר. הגות ובקיאות, זה מה שמעניין אותם, זה ועזרה הדדית שכל תנועה חברתית חילונית יכולה רק להתקנא בה.

הם האמיש שלנו, נושאי הגחלת שלנו, הזיכרון החי של איך שהיינו פעם.

עבורי הם גם תעודת הביטוח שלנו מול אלוהים ומול הנצח - כל עוד הם קיימים אני יודעת שהיהדות לא תיכחד לעולם.
על עצמי אני פחות סומכת.

לפני כמה שבועות טסתי לסקר משלחת ישראלית שכללה את כל גווני החברה, היו שם גם שני בחורים חרדים חסידי גור - אחד עושה סרטים, השני מתאבד על שילוב חרדים בצה"ל, שניהם היו החברים הכי טובים שלי בנסיעה הזאת, פיקחים, מבריקים, קורעים מצחוק.

אסתי, הניה, נעמה, סתם שלוש נשים שהכרתי בפייסבוק, שלושתן חרדיות, שלושתן מבריקות כל אחת בדרכה.

הבורות.

הבורות היא הקרקע הבקטריאלית של לפיד לליבוי השנאה.

תכירו את החרדים שלכם, תכירו אותם טוב, רק תרוויחו מזה, תאמינו לי", כך הסופרת.

מנהל מחלקת האקטואליה והחדשות ברדיו 'קול ברמה' יעקב גרודקה, שנחשף לפוסט שיתף אותו בחשבון הטוויטר שלו וכתב ללפיד; "יאיר, אם במקרה אתה לא נרדם ויש לך 5 דקות, כדאי שתכנס ללינק המצורף ותקרא מה שכתבה אישה חילוניה כמוך. תקרא ואולי תתעב אותנו פחות".

יאיר לפיד שנאת חרדים הסתה נגד חרדים גלית דיסטל אטבריאן פוסט בפייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד