י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
איך מונעים ומתמודדים?

מפחיד: אותרו יתושים נגועים בקדחת הנילוס

המשרד להגנת הסביבה מתריע כי יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס התגלו במושב עידן שבערבה • המשרד הנחה את המועצה האזורית ערבה תיכונה להרחיב את הניטור והפיקוח בשטחה ובמידת הצורך גם את ההדברה

מפחיד: אותרו יתושים נגועים בקדחת הנילוס
יתוש על יד אדם צילום: pixabay

בבדיקות שגרתיות שקיים האגף למזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם משרד הבריאות, אותרו - לראשונה השנה - יתושים הנגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס במושב עידן שבמועצה האזורית ערבה תיכונה.

מייד עם קבלת תוצאות המעבדה ממשרד הבריאות, מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה עדכן בממצאים את המועצה האזורית ערבה תיכונה, ודרש מהרשות להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה במידת הצורך של היתושים שבשטחה.

בעקבות החורף הגשום קיימים בכל רחבי הארץ מים עומדים בהרבה מקומות, וקיים חשש להתפתחות נרחבת של אוכלוסיות יתושים. על מנת למנוע השנה תחלואה גבוהה בקדחת מערב הנילוס ומטרדי יתושים, על כל הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ להגביר פעולותיהן להפחתת מפגעי היתושים על-ידי הרחבת פעולות הפיקוח וההדברה של היתושים שבשטחן.

אלון זס"ק, סמנכ"ל בכיר למשאבי טבע במשרד להגנת הסביבה, קורא לרשויות להגביר מאמצים למיגור המפגעים, ולצד זאת מציין כי אף הציבור יכול לפעול להפחתת כמות היתושים באמצעים פשוטים, בהם: ייבוש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים, לצד הודעה לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי. בנוסף, מומלץ להתגונן מעקיצות יתושים על-ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים - בכל עת שנמצאים באזור נגוע ביתושים.

תחלואה בקדחת מערב הנילוס נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. במקרים בהם מתפתחת מחלה היא קלה ומתבטאת בחום ובכאבי ראש ושרירים. בחלק קטן מהחולים, המחלה עלולה להסתבך ולגרום לדלקת מוח ואף למוות. מכיוון שלא קיים חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.

בישראל מופעל מערך בין משרדי לאיתור נגיף קדחת הנילוס המערבי על ידי ניטור הנגיף ביתושים. איסוף היתושים בשדה מתבצע על ידי המשרד להגנת הסביבה, זיהוי היתושים ובדיקות הנגיף מתבצעות במעבדות משרד הבריאות.

קדחת הנילוס המערבי יתושים סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד