י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

למה צריך מטהרי מים?

במקומות רבים בעולם ממש לא מומלץ לשתות מי ברז • בין האזורים הללו ניתן לציין את: ברזיל, ארגנטינה, צ'ילה, רוסיה, בולגריה, רומניה, כמעט כל יבשת אסיה וכל יבשת אפריקה • לכן, אם נוסעים לאחד האזורים שהוזכרו או למקומות אחרים בהם שתיית מי ברז אינה רצויה, חשוב להקפיד לשתות מים רק מבקבוקי מים

למה צריך מטהרי מים?
ברז מים צילום: pixsabay

במקומות רבים בעולם ממש לא מומלץ לשתות מי ברז. בין האזורים הללו ניתן לציין את: ברזיל, ארגנטינה, צ'ילה, רוסיה, בולגריה, רומניה, כמעט כל יבשת אסיה וכל יבשת אפריקה. לכן, אם נוסעים לאחד האזורים שהוזכרו או למקומות אחרים בהם שתיית מי ברז אינה רצויה, חשוב להקפיד לשתות מים רק מבקבוקי מים.

דווקא בישראל, מדינתנו הקטנה, המים נחשבים לאיכותיים, אך למרות זאת, לא מעט אנשים לא ששים לשתות מים מהברז משום שהטעם של המים לא משמח את בלוטות הטעם, הם לא לגמרי נקיים והצבע שלהם לא תמיד נעים לעין.

למה זה קורה? מדוע מי הברז בארץ לא נקיים לגמרי?

כפי שצוין - מי הברז שלנו אומנם נחשבים למים איכותיים אך הם לא לגמרי נקיים. הסיבה לכך היא שהמים עוברים דרך ארוכה ומגיעים ממקור המים עד לברזים שלנו בבית דרך הצנרת הביתית והצנרת לא תמיד תקינה ומתוחזקת כהלכה. צנרת ישנה שאינה תקינה או לא מתוחזקת עשויה להפריש מתכות כבדות למים וגם אם מדובר על ריכוזים נמוכים של מתכות, הם לא תורמים לגופינו בלשון המעטה.

נוסף על המתכות שעשויות לעבור למים, עשויים מי הברז להכיל גם חול, אבנית, חלודה, חיידקים ומזהמים אחרים כאשר הכלור שמוסף למים במטרה לשפר את איכותם פוגע בטעם שלהם. נוסף על כל החומרים המזיקים שהוזכרו, ישנם חומרים נוספים שנמצאו במי השתייה, בין החומרים הנוספים הללו ניתן לכלול הורמונים. מכל האמור ניתן להבין שלא רצוי לשתות מים מהברז גם במדינת ישראל.

על פתרון הבעיה ועל האפשרות להימנע מסחיבת בקבוקי מים כבדים

חשיבות שתיית המים הינה גבוהה ביותר. צריכת המים המומלצת לאדם בוגר עומדת על 10 כוסות מים בממוצע ליום, מדובר על לפחות 2 ליטרים של מים.

אנשים רבים לא מקפידים לשתות מספיק מים וכתוצאה מכך פוגעים בגופם ובמצב הרוח שלהם. לא כולם סיגלו את ההרגל הבריא של שתיית מים ורבים מעדיפים משקאות אחרים שמכילים הרבה סוכר וקפאין, משקאות אלו אינם בריאים לגוף ועדיף להפחית בשתייתם.

מכיוון שמים נחוצים לגופינו ומשום שחשוב לעודד את צריכת ובכמות די גדולה, נאלצים בני ישראל לרכוש בקבוקי שתייה רבים, להיסחב איתם בדרכים, להעלות אותם הביתה (לא לכולם יש מעלית, נא לזכור) ועל הדרך לפגוע באיכות הסביבה במידה שהם לא מקפידים למחזר את הבקבוקים. כדי להתמודד עם הבעיה הזו ולהפוך את שתיית המים לקלה ופשוטה בלי להתפשר על שתיית מי ברז, יוצרו מטהרי מים.

על היתרונות הרבים של מטהרי מים – מדוע כדאי לכל בית לרכוש מטהר מים איכותי?

מטהר מים הוא פתרון מצוין שמאפשר לבני הבית לשתות מים נקיים מטעמי לוואי משום שבין היתר המכשיר סופח את הכלור שמוסף למים. כמו כן, המכשיר מנקה את המים מחומרים רבים, ביניהם: חלקיקים, חלודה, אבנית, חול וחיידקים. נוסף על כך, מטהרי המים חוסכים את הצורך לרכוש בקבוקים רבים, להיסחב איתם עד הבית ולמחזר בתדירות גבוהה (בתקווה שהרוכשים אכן מקפידים למחזר פלסטיק).

היום ניתן למצוא מגוון סוגים של מטהרי מים וביניהם – מטהר מים MAZE של תמי4. מטהר המים מנקה את המים בדיוק לפני שהם נמזגים והוא אפילו שומר על המינרלים שחיוניים לגופינו.

רכישת מטהר מים איכותי לבית תאפשר לכולם לשתות מים נקיים וצלולים ואפילו להתרגל לשתות מים ולהעדיף אותם על פני משקאות אחרים שמכילים קפאין וסוכרים מיותרים שרק מזיקים לבריאות. מטהר מים איכותי יעודד את בני הבית לשתות את כמות המים הנחוצה לגוף ולשמור על הבריאות ועל מצב הרוח.

מים מטהר מי ברז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד