י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בנאום הבכורה

טסלר נגד ליברמן: היית שותף כשרצית אותנו

הח"כ החדש של 'אגודת ישראל' השמיע את נאום הבכורה בפני מליאת הכנסת ותקף את ח"כ אביגדור ליברמן שמערים קשיים בדרך להקמת ממשלה:  "תראה את יאיר לפיד לאן הוא הגיע עם ההסתה והשנאה, אתה מנסה להתחרות איתו? להיות אופוזיציונר נצחי שצורח בכיכרות העיר?"

טסלר נגד ליברמן: היית שותף כשרצית אותנו
טסלר צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90

בנאום הבכורה, חבר הכנסת יעקב טסלר יוצא היום (רביעי) למתקפה חריפה כנגד יו"ר ישראל ביתנו מעל דוכן הכנסת כשהוא מצהיר כי "בני הישיבות שתורתם אֻוּמָּנוּתָם, צריכים לדעת ולהיות בטוחים שמעמדם לא יפגע ולא ישונה. שכן לימוד התורה הוא ערך יהודי שלאורך כל הדורות מסרנו נפש בשביל לימוד התורה. החכם הבבלי המפורסם, רבי סעדיה גאון, קבע לפני כמעט 1,100 שנה ש"אין אומתנו אומה, אלא בתורתה". לימוד התורה וקיום מצוותיה, מאפשרות לנו לשמור על זהותנו ועל הֱיוֹתֵנוּ עם, מחורבן הבית ועד ימינו".

"אנחנו נמצאים בסרט הזוי ולא יאמן. כחודש אחרי שהלכנו לבחירות יש סיכוי, שמדינה שלימה צועדת שוב לקלפיות", הוסיף טסלר שנאומו עשוי להיות האחרון בכנסת ה-21, ואמר כי :"הבחירות הם בשל קפריזה פוליטית שאין בה כל הגיון ואמת". כשהוא פנה ישירות לאביגדור ליברמן ואמר: "כמי שהיה חבר מועצת העיר אשדוד עד לאחרונה, הזדעזעתי כבר אז, כשבחרת להגיע ביום שבת קודש לסיור באשדוד, כדי להסית נגד שומרי השבת ולפגוע בקדושת  השבת".

טסלר הוסיף ותקף את ליברמן. "לאן אתה חותר?", הוא שאל, "תראה את יאיר לפיד לאן הוא הגיע עם ההסתה והשנאה, אתה מנסה להתחרות איתו? להיות אופוזיציונר ניצחי שצורח בכיכרות העיר? זה מה שאתה רוצה להיות?", תהה והוסיף כי, "מוכרת לכולם הפגישה ההיסטורית של מרן החזון איש זכרונו לברכה וראש הממשלה המנוח דוד בן גוריון. במהלך הפגישה הידועה אמר החזון איש: "נכון יש לכם צבא ומדינה וחוקים. אתם אולי חזקים מאיתנו בגוף, אבל את הנפש שלנו לא תוכלו לשבור".  

"אתה מדבר על מכסות ויעדים בחוק הגיוס, אתה חושב לנצח אותנו באמצעות חוקים וכפיה?", הוסיף טסלר והבהיר "הנפש שלנו חזקה מתמיד. בני הישיבות שתורתם אֻוּמָּנוּתָם הם הרוח החיה של העם היהודי. לא תוכל לשבור את זה", ההתקפה נגד לבימרן  נמשכה שטסלר ציין עוד כי "אתה (ליברמן א.ק.) מסית על מדינת הלכה, הרי כל חייך הפוליטיים, היית שותף עם החרדים לכל מהלך או לכל דיל. כשרצית אותנו ואת הקולות שלנו, ידעת היטב להגיע לרבנים שלנו, לעשות איתנו הסכמים ולבקש מה שרצית. פתאום אנחנו מפחידים אותך עם מדינת הלכה - יהדות התורה עריבה להמשך קיום עולם התורה. לא נוכל להסכים להגבלת לומדי תורה במדינה יהודית 2019".

בנאומו הבהיר כי "איננו חוששים מבחירות חדשות, הגם שהם מיותרות לגמרי, אנו נלחמים על אידיאולוגיה ועל נושאים שבציפור נפשנו, ובשליחותם של גדולי ישראל, אם נצטרך, נבוא שוב אל הבוחר ובעז"ה גם נגביר את כוחנו".  

 

 

 

אביגדור ליברמן יעקב טסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד