י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לוקח אחריות?

כך הגיב ארדן לח"כ שהזדעזע ממעצר החרדי

לאחר שח"כ ישראל אייכלר דרש את השעיית השוטרים שהיו מעורבים במעצר של יענקי רוזנברג, השר לבטחון הפנים ארדן השיב לו כי "הלקחים מהאירוע הקשה יופקו במלואם"

כך הגיב ארדן לח"כ שהזדעזע ממעצר החרדי
השר גלעד ארדן צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, השיב לפניית ח"כ ישראל אייכלר שדרש את השעיית השוטרים שהיו מעורבים במעצר של יענקי רוזנברג הסובל ממנת משכל גבולית, שנעצר על ידי המשטרה תוך שהוא נפגע ודם ניגר מפניו. "גם אני כמוך נחשפתי לאירוע המזעזע וקורע הלב, במהלכו נעצר צעיר בעל מוגבלות שהוכה ודימם" כתב ארדן.

ברוך רוזנברג, אביו של יענקי, אמר היום ל'בחדרי חרדים' כי הוא שמח על המחאה המתוכננת למחר. "בדיעבד, זה עושה טוב לכולם. צריך לעצור את האלימות המשטרתית. האם המחאה תועיל? צריך לעשות השתדלות" אמר.

במכתב ששלח ארדן ציין כי "בהתאם להנחייתי המיידית, נמסר לי כי משטרת ישראל החלה בבדיקת האירוע לעומק". ארדן הוסיף "בכוונתי לעקוב באופן אישי ולוודא שכך ייעשה, ושהלקחים מהאירוע הקשה יופקו במלואם".

באחד הסרטונים, נראית השוטרת אומרת למצלמה "הוא נגע בי", אך כאמור, במשטרה היא אמרה כי יענקי דחף והפיל אותה לרצפה. רק למפרע, הבינו במשטרה כי לא היו אומרים לעצור אותו אלא להזעיק את האפוטרופוס, אך זהו פרט שלא היה ידוע להם בזמן אמת, כך שמתחקיר ראשוני פנימי של המשטרה השוטרים נהגו כראוי.

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, האירוע נבדק מאז במחלקה לחקירות שוטרים ויתכן ותיפתח חקירה בנוגע למקרה. ארדן כתב כי "ההחלטה הינה החלטה משפטית עצמאית של מח"ש כגוף חוקר" ואין הוא מתכוון להתערב. "למותר לציין, כי אני מצפה משוטרי משטרת ישראל לנהוג בכבוד בכל אזרח, קל וחומר באזרחים בעלי צרכים מיוחדים, גם בעת מעצר, לצד מילוי תפקידם בנושאי אכיפת החוק ושמירה על הסדר הציבורי" כתב ארדן.

ח"כ אייכלר השיב לארדן במענה למכתב, "אני מקווה כי אכן תעקוב ולא תרפה עד לבירור העניין. שום תשובה אינה מספקת עד להשעיית השוטרים המעורבים בשטח".

ממשטרת ישראל נמסר: במהלך פעילות המשטרה לאכיפה של הקמת מדורות העלולות לסכן חיי אדם בשטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד עשרות מתפרעים שכללה זריקות אבנים, חפצים ותקיפת שוטרים".

"מבירור ראשוני עלה שבמהלך הפעילות תקף צעיר את אחת השוטרות. במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מעצרו ועם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר והוא טופל במקום ע"י מד"א". יחד עם זאת הוסיפו כי "נסיבות האירוע נבדקות ע"י מח"ש ויתוחקרו במלואן ע"י המשטרה ובמידת הצורך ינקטו צעדים מתאימים יופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

אלימות שוטרים גלעד ארדן ישראל אייכלר המחלקה לחקירת שוטרים יענקי רוזנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד