י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתקפה חרדית • צפו

זעזוע: 'ארץ נהדרת' ביזו את האדמו"ר מגור

לא הפיקו לקחים מהפגיעה האחרונה לפני כמה שבועות; תכנית הסאטירה 'ארץ נהדרת' הציגה אמש את דמותו של הרבי מגור בצורה מבזה ביותר • ח"כ אייכלר עלה לדוכן הכנסת ומחה בחריפות: "לקחת דמויות נערצות וקדושות שאפילו לא נפגע שיער משערות ראשם כמו מרן הרב עובדיה יוסף וכבוד קדושת האדמו"ר מגור, ולעשות אותם ללעג ולקלס? בעיני מי?" • צפו

זעזוע: 'ארץ נהדרת' ביזו את האדמו"ר מגור
הרבי מגור צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

שבועות אחרי שפגעו וזלזלו בכבודו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בתכנית 'ארץ נהדרת', אמש (רביעי) גילם השחקן אורי ליזרוביץ' את האדמו"ר מגור בצורה מבזה באותה תכנית סאטירית, כאשר השחקן מזלזל ברבי ומוציא מפיו מילים בוטות שאין המקום לשחזרן כאן מעל גבי אתר חרדי.  

בפעם הקודמת היה זה השחקן והקומיקאי שחר חסון, שקיבל פניות נזעמות רבות על כך שהסכים לקחת חלק בפגיעה בכבודו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, עד שפרסם התנצלות בפומבי.

מי שעלה להגן על כבודו של האדמו"ר ומחה מעל דוכן הכנסת, הוא חבר הכנסת ישראל אייכלר, שפתח ואמר, "רבותיי, לפני שאני פותח בדבריי אני לא יכול לא למחות על ההפקרות וההידרדרות של התרבות הישראלית שהגיעה למצב שאין אומה ולשון שנוהגת כך, לא העולם המוסלמי, לא העולם הנוצרי, בוודאי לא העם היהודי".

"לקחו את דמויותיהם של מרן הרב עובדיה יוסף לפני כמה חודשים, הערב לקחו את דמותו של מרן האדמו"ר מגור, כבוד קדושת האדמו"ר מגור שליט"א, ועשו מהם צחוק ולעג. ויש חוקים במדינת ישראל. מדברים איתי על מדינת חוק? יש חוקים נגד ביזוי הדת. זה נשאר לנו עוד מימי הממלכה הבריטית, מדבר המלך במועצתו. העולם אינו הפקר. אתם רוצים לעשות צחוק מהפוליטיקאים? יש לנו פה 120 כאלה. יש לכם מספיק דמויות. ואם לא, אתם עושים דמויות מהחברים שלכם? אין בעיה. אבל שלו את נעליכם כשאתם מדברים עם גדולי ישראל".

"אני רוצה לספר לכם משהו, כבוד היושב-ראש או סגן היושב-ראש, חבר הכנסת מאיר כהן. היה היה חבר פרלמנט יהודי בפולניה, בסיים. קראו לו הרב מאיר שפירא. אותו הרב מאיר שפירא היה רב גדול וגאון שהמציא את הדף יומי. לימוד הדף היומי שלומדים היום בכל העולם, דף יומי, זה היה הרב מאיר שפירא. הוא נבחר לסיים הפולני, לפרלמנט שם. היו שם גם מפלגות יהודיות חילוניות ונוצריות ופולניות, והוא דיבר. היה שם אחד יהודי חצוף שכל הזמן התחצף לו, ואז הוא אמר לו בלשון הקודש: דרך ארץ. אז הוא אמר לו ביידיש: כבודו לא יודע שאין לנו דרך ארץ לרבנים? אז הוא אמר לו בפולנית: אני לא מבקש ממך דרך ארץ בגלל שאני רב ואתה לא, אלא בגלל שאנשים כמוך נולדים אלף ביום ואנשים כמוני נולדים אחד לאלף ימים, וכל חברי הפרלמנט הפולני מחאו כפיים כי הם הכירו את חוכמתו של הרב מאיר שפירא ואת טיפשותו של אותו חצוף".

"איך מעיזים אנשי טלוויזיה שיש להם חופש הביטוי", תהה אייכלר בזעם, "חופש הביטוי זה לא חופש הביזוי ולא חופש השיסוי, לקחת דמויות נערצות וקדושות שאפילו לא נפגע שיער משערות ראשם כמו מרן הרב עובדיה יוסף וכבוד קדושת האדמו"ר מגור, ולעשות אותם ללעג ולקלס? בעיני מי? בעיני ההמונים שאפילו לא יודעים על מי הם מדברים".

"והם לא אשמים", טען הח"כ הבעלזאי, "העיתונאים, שהתחילו מזה. התחילו את זה פוליטיקאים פה. נדמה לי שגם איווט ליברמן העיז לדבר מהרב'ה מגור. אתה איווט ליברמן, שהרב'ה מרימניץ הקדוש היה הסנדק שלך והניח לך תפילין – ואתה הולך לקברו במונסי להתפלל?".

ארץ נהדרת הרבי מגור אורי ליזרוביץ הגר"ע יוסף הרב עובדיה יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד