י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השחקן יפוטר?

הזלזול באדמו"ר מגור: הרשות השנייה מגיבה

לאחר ששחקן בתוכנית הסאטירה 'ארץ נהדרת' גילם בזלזול את דמותו של האדמו"ר מגור נעשתה פנייה לנציב פניות הציבור ברשות השנייה | ברשות השניה הגיבו: "נבדוק את פנייתך מול הגורמים המשדרים וגורמים מקצועיים אחרים, בהתאם לצורך"

הזלזול באדמו"ר מגור: הרשות השנייה מגיבה
האדמו"ר מגור צילום: שוקי לרר

שבועות אחרי שפגעו וזלזלו בצורה מחפירה בכבודו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בתכנית 'ארץ נהדרת', אמש (רביעי) גילם השחקן אורי ליזרוביץ' את דמותו של האדמו"ר מגור בצורה מבזה באותה תכנית סאטירית, כאשר השחקן מזלזל ברבי ומוציא מפיו מילים בוטות שאין המקום לשחזרן כאן מעל גבי אתר חרדי.

בפעם הקודמת היה זה השחקן והקומיקאי שחר חסון, שקיבל פניות נזעמות רבות על כך שהסכים לקחת חלק בפגיעה בכבודו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, עד שפרסם התנצלות בפומבי.

בעקבות כך, נעשתה פנייה לנציב פניות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, וקבל על הפגיעה ברגשי דת. במכתב ששלח שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", ארגון זכויות אדם ברוח יהודית, כתב "ארץ נהדרת מצאו דבר חדש לצחוק עליו. רבנים. על שייחים מוסלמים הם בחיים לא יצחקו. כך גם על נוצרים. גם אנשי רוח חילוניים כמו עמוס עוז ודוד גרוסמן לא".

בפנייתו כתב כי התכנית "ארץ נהדרת" העלו לפני חודש מערכון מזלזל ופוגעני במרן הגר"ע יוסף זצ"ל, ואמש על האדמו"ר מגור. "המערכון פוגעני ביותר. עלוב ושקרי ואינו נכון כלל וכלל". עוד הוסיף גליק לנציב פניות הציבור, כי "החוק היחיד בעולם שאוסר פגיעה ברגשות, זה החוק שאוסר פגיעה ברגשות דת. ועונשו מאסר. זהו עבירה פלילית".

גליק כתב לדוד רגב, נציב פניות הציבור, כי הנושא עורר זעם רב בציבור החרדי, וצירף לינק לכתבה ב'בחדרי חרדים' שפורסמה הבוקר (חמישי), עם הכותרת "זעזוע: 'ארץ נהדרת' ביזו את האדמו"ר מגור".

בכתבה צויין כי מי שעלה להגן על כבודו של האדמו"ר ומחה מעל דוכן הכנסת, הוא חבר הכנסת ישראל אייכלר, שפתח ואמר, "רבותיי, לפני שאני פותח בדבריי אני לא יכול לא למחות על ההפקרות וההידרדרות של התרבות הישראלית שהגיעה למצב שאין אומה ולשון שנוהגת כך, לא העולם המוסלמי, לא העולם הנוצרי, בוודאי לא העם היהודי".

"איך מעיזים אנשי טלוויזיה שיש להם חופש הביטוי", תהה אייכלר בזעם, "חופש הביטוי זה לא חופש הביזוי ולא חופש השיסוי, לקחת דמויות נערצות וקדושות שאפילו לא נפגע שיער משערות ראשם כמו מרן הרב עובדיה יוסף וכבוד קדושת האדמו"ר מגור, ולעשות אותם ללעג ולקלס? בעיני מי? בעיני ההמונים שאפילו לא יודעים על מי הם מדברים".

במענה לתלונה, השיב דוד רגב, נציב פניות הציבור ברשות השנייה, "נבדוק את פנייתך מול הגורמים המשדרים וגורמים מקצועיים אחרים, בהתאם לצורך. בסיום הבדיקה יישלח אליך מענה".

הרשות השניה ארץ נהדרת זלזול בגדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד