י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לקראת מועד ב'

ליייבל'ה פיזר את הכנסת ומסכם את מירון

והשבוע מהדורה מורחבת לרגל פיזור הכנסת וסיקור אירועי מירון. הפיוס של העיתונאי עם הח"כ החדש, הגבירים שכבשו את וולדורף, דרעי שותה יין עם חסידי גור וגם מי הוא היועץ האסטרטגי שהתפלל טוב במירון וראש העירייה שעבר קורס 'נהיגה מונעת' 

ליייבל'ה פיזר את הכנסת ומסכם את מירון
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא חלם ככה לסגור את השבוע עם פיזורה ללא מצמוץ של הכנסת ה - 21 וחברי הכנסת ששלחו את עצמם הביתה. לייבל'ה שידוע כחובב ימים סוערים בגבעת רם, הגיע אף הוא למשכן ולא האמין למראה עיניו. התחושה של לייבל'ה הייתה בדיוק כמו במוצאי יום כיפור, כאשר כולם ממהרים לשבור את הצום, אך לפתע מגיעה הודעה מבית הדין שאומרת כי טעו בתאריך וצריך לחזור ללילה הראשון של א' דסליחות.

מערכת הבחירות עצמה תשכתב את עצמה מאליה, כי הרי מי לא ירצה ימים ספורים לפני ראש השנה, להיכתב לחיים ביום הדין, בברכתם של גדולי ישראל. 

אבל שיהיה ברור, הבחירות לא נפתחו אצל לייבל'ה, כל זמן שקווי הנייעס 'דגלנו' ו'מניפי הדגל' לא נפתחו. ברגע שנראה מלחמה ופרסומות לקווים של רבותינו גדולי הדור, אז נדע שהבחירות באמת החלו.

אך לפני פיזורה של הכנסת, לייבל'ה חייב מדור משבוע שעבר, מאירועי מירון והילולת הרשב"י, לייבל'ה שהגיע למירון מתחילת ההילולא ועד סופה, לא הספיק לכתוב את המדור השבועי למגינת ליבם של רבים שפונים בפרטי, נו מתי המדור עולה? יהיה השבוע או לא?, זה יעלה במוצאי שבת?

אך עם סגירת הגיליון, הגיעה הידיעה הדרמטית על עזיבתו של אבי גרינצייג בוגר ב'חדרי חרדים' את רשת קו עיתונות'. לייבל'ה הזיל דמעה, אך יודע שיש הרבה אתגרים. בין היתר לייבל'ה ראה אותו בתפילת מנחה של סיעת ש"ס בכנסת. גרינצייג כך מתברר היה עשירי ולמרות שהתפלל הסכים לשבת ולהשלים את המנין. 

 

וכמו תמיד, ההרגשה במירון, שהמכנה המשותף בין ההר לבין שכונת גאולה הירושלמית הוא: שהכל מתחיל בבאיאן, באמצע אוכלים וההילולה מסתיימת בתולדות אהרן. 

לייבל'ה הגיע למירון ותחילה ראה את הרב רפי פרץ היו"ר של 'הבית היהודי' שהכניס אווירה חדשה לכנסת של הרבה חבר'ה חרדלי"ם והוא נצפה כשנפגש עם שמעון עהרנרייך, המנכ"ל של קרלין סטולין השניים סיכמו כי הוא יבוא לצקת שמן בלילה במדורה.

בהמשך הגיע פרץ לבאיאן, שם פגש את סגן השר פרוש ובנו ראש העיר אלעד, ומיד לאחר מכן עלה עם עוזרו לצקת את השמן למדורה. 

במתחם הוי אי פי בבאיאן, ראה לייבל'ה את היועץ האסטרטגי יענקי ביכלר מתעד את הרגעים המרגשים, לא לפני שהתפלל טוב אצל רבי שמעון שהבחירות יוקדמו ואכן התפילה נענתה ובסיעתא דשמיא יוביל את ש"ס להצלחה גדולה כפי שרק הוא יודע. 

את סגן השר ליצמן, ראה לייבל'ה מתפלל ברחבת הציון, יחד עם הרל"ש חיים יוטסמן, ככל הנראה בתפלותיו ביקש גם שהבחירות לא יוקדמו וגם לצאת מהחקירות המוזמנות של המשטרה והתחקירים בתקשורת.  

ואת השר לשעבר בעל "מתווה אטיאס" לייבל'ה ראה בתוך הציון, כשהוא מעתיר בתפילה, למען יתקבל המתווה שהשאיר את הרוסי במבצרו.

ואפרופו הרוסי; האיש הכי צמוד לו אבי אבוחצירא, נצפה אף הוא במתחם באיאן, כשהוא מתכונן למעמד ההדלקה הנורא והנשגב. 

ומי שזכה השבוע לדמות ב'ארץ נהדרת' העיתונאי יאיר שרקי מ'החדשות', נצפה אף הוא במירון. לייבל'ה תיעד בעצמו, אך קיבל תמונה יותר טובה מהצלם הצעיר אריה לייב אברמס. 

ומי שידיו רב לו במשטרה, הוא העסקן הדגלאי אליהו ארנד, שהגיע היישר מבני ברק ונצפה מסתודד עם המפכ"ל מוטי כהן. 

מאוחר יותר, ראה לייבל'ה במערה את המשב"ק לבית בעלזא ר' מיכל פירר כשהוא מגיע להעתיר בתפילה כפי רצונו של הרבי שאמר שבכל מירון ר' שימען נמצא.

ובתוך כל הסבך לייבל'ה הבחין בראש הקהל של בעלזא הרב מרדכי בריסק, כשהוא יושב לשיחה עם גאב"ד קארלסבורג, מזקני הפוסקים בארה"ב. לייבל'ה שהיטה את אזנו, הבין כי השניים העלו זיכרונות מהסבא של הרב בריסק גאב"ד טשעקא זצ"ל שגאב"ד קארלסבורג למד אצלו בישיבה לפני המלחמה. 

מי שעוד נצפה הוא הצלם המפורסם א.מ.ש, מבעלזא לייבל'ה תמיד חשב שמדובר בסתם אותיות שמודבקות בתמונות מבעלזא ולבסוף גילה כי מדובר בצלם. 

וסגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא מדגל, הידוע כבעל נשמה חסידית, הגיע למירון, שם פגש באדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא בביתו ביישוב. 

לייבל'ה לא נח במירון לרגע קט ובאחת המקומות ראה את הנגיד בערי וייס מלוס אנג'לס כאחד האדם מבלי שיידעו כי האדם הפשוט שווה מיליארדים. 

במרכז המעגל המרכזי בגג הציון במירון תפסה עדשתו של לייבלה את רובישקין רוקד אמר רבי עקיבא יחד עם אנשי החסד יצחק אבוביץ מגור ויענקלה גלויברמן מחבד רוקדים לכבוד הרשב"י. 

ואין ספק שההדלקה של השנה הייתה של המשפיע רבי מיילך, מי שזכה לקבל ברכה מהמשפיע הוא איש חסידות באיאן חייים רבינוביץ, המומחה לכל מה שקורה במירון. המשפיע בירך את חיים שיצליח בכל. 

והרבי מבאיאן הנחית ברכות לרוב על האיש והמקומות הקדושים בצפון ישראל דרעי, שלא חוסך מאומה ועוזר לכולם לעבור את ההילולא בשלום. 

ואת הדירה המפורסמת במירון, דירה מספר 8 של איש איצקוביץ ומירון ר' יצחק שינין, לייבל'ה לא יכל לפספס, שם גילה בפתח הדירה את עורך הדין ר' משה יצחק אוסדיטשר ובנו הממשיך דשנים לאחר סעודה. 

לייבל'ה שנשאר קצת רעב לאחר שהרבה בתפילות, מיהר להגיע לספסופה, שם ראה משתה גדול לכבוד התנא האלוקי, יחד עם השר דרעי ונגיד עולם התורה הרב איל משיח. לייבל'ה ראה שמי שזכה לקבל 'לחיים' כהוגן הם שימי גשייד מ'רחשי לב' ואבי דז'דק מלשכת סגן השר ליצמן. 

באמצע היישוב מירון ראה לייבל'ה את האיש שהכי מזוהה עם מירון, ארל'ה יקטר, שלא מפסיק לעלות סטטוסים על הרבי מברדיטשוב, יקטר יודע את כל הניאונסים במירון ולייבל'ה ישב מרותק. 

ולמרגלות הציון הקדוש ראה לייבל'ה את האיש שהחיוך לא מש מפניו אף פעם, הרב מרדכי חסידים המכונה רב הסלבס אצל החילונים ומקורבם של גדולי ישראל אצל החרדים, הרב חסידים כאיש מירון מפורסם כבר שבוע נמצא בהר ומי שביקש ממנו סלפי הוא יענקי דרעי הבן של. 

במעמד סעודת הילולת הרשב"י שנערכה בהשתתפות רבנים שהשתתפו בהדלקה של רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר ראה לייבל'ה את יהודה חזן מנחה את המעמד כמו שצריך.

ומשם עבר לייבל'ה שוב למתחם הכנסת אורחים שם ראה את מקורבו של ליברמן והאיש החזק בליכוד איציק קויפמן, כשהוא מדבר עם המנהל הרב קרליבך.

בהמשך ראה את האיש מאחורי ההפקה של הכנסת אורחים, המפיק מוטי רבינוביץ ואחיו, כשהם עומדים על יד המסוע של האוכל וכמעט קורסים מרוב עבודה. 

את סיום מירון עשה לייבל'ה ברחמסטריווקא שם ראה את מוזס, רובינשטיין מביתר ושרוליק פרוש מאלעד. 

ואת הדובר של אלעד חיים לוריא, ראה לייבל'ה יוצק שמן למדורה בכוונה גדולה וכמאמר המשורר אם לא מספיק השמן ששופך במסדרונות העירייה, כנראה שהשמן למדורה גם לא הספיק.

ואפרופו אלעד, אלפי שקיות כיבוד ופלחי אבטיח חולקו לעולים למירון במהלך ההמתנה לאוטובוסים. מי שניהל את הכל ביד רמה היה מנהל מחלקת הנוער יחיקם גמלאיל. שאפו. 

ומי שהגיעו לארץ לרגל ל"ג בעומר הם הנגידים ר' וואלף זיכרמן, ר' שלמה ורדיגר ור' חיים זיגר שנצפו מסתודדים במלון וולדורף אסטוריה בירושלים נערכים לקראת ההילולא. 

ומי שלא נסע למירון, הוא היועץ הרפואי מ"למענכם" הרב יוסי ערבליך, שנסע לז'נבה לכנס הבריאות של האו''ם כאורח של שגרירת ישראל. אבל גם משם לא הפסיק לרגע לענות לפניות. 

והזמר שלוימי גרטנר נצפה בערב ל"ג בעומר בחנות סנדרס כובעים שבהנהלת הנגיד נחום סנדרס מתחדש בכובע חדש להופעות. 

ואפרופו סנדרס, לייבל'ה ראה את ר' נחום יוצק שמן למדורה של בעלזא בשדרה ה - 13 בבורו פארק.

ועוד מספיחי ל"ג בעומר: שני המקהלות המובילות בארץ, יצאו בעיצומו של יום אל עבר הים, לשורר לכבוד התנא רבי שמעון בר יוחאי. 

כאשר מקהלת מלכות יצאו לשורר בהדלקה של האדמו"ר מוערצקי הידוע מחלוקת השום שם הביאו הופעה מקפיצה. 

ומקהלת נרננה בתום סבב אירועים על הר מירון יצאה אל עבר אודסה שבאוקראינה להדלקה המרכזית  בקהילה היהודית המרכזית קהילת "תקווה". 

ואפרופו מלכות הם נצפו מנהלים מגיעים עם אנשי מקהלת 'שירה' בין היתר פגשו את מלך המקהלות של ניו יורק אלי שפריי ברחובה של עיר לקראת מגעים על פגישה מסודרת של המקהלה במשרדים.

ואפרופו שירה, חבר המקהלה הערשי וינברגר שחזר מסבב הופעות במוסקבה, פגש במטוס את הרבי ממבקשי השם והוויז בחור המסור דודי וייס בדרך לגיוס כספים בארה"ב, כדי לכסות את הוצאות חג הפסח, פסח שני, ול"ג בעומר. 

אחרי הסערה סביב התוכנית 'ארץ נהדרת', הגיע מנכ״ל קשת אבי ניר לביקור בעיר בני ברק יחד עם בכירי החברה. במהלך פאנל תקשורת שערכו עם העיתונאים ישראל כהן ואיתי גדסי, מחו השניים במי שנחשב לאחד האנשים המשפיעים בתקשורת הישראלית על הזלזול בתוכנית בגדולי ישראל. במתחם אמפרסנד אף הכינו לקראת בואם פאשקווילים המכריזים על הגעתם.

ואי אפשר בלי פיזורה של הכנסת תחילה במזנון הכנסת ראה לייבל'ה, את גיורא רום, איש אגדי, מועמד למבקר המדינה לייבל'ה שמע ממנו סיפורים מרתקים על הסבא רבא שהיה במצרים ועוד כהנה וכהנה מי שהסתופף בצלו היה יעקב גרודקה שקיבל ספר שלו עם הקדשה אישית לצד שיחה מרתקת עם העיתונאי ישראל פריי. 

ובמזנון הכנסת. אחת בלילה. בתור לנשנוש בורקס נוסף, פונה גפני התשוש לאלעזר שטרן ואומר בכאב: "דע לך שמה שקורה פה עכשיו זה ביטול תורה אחד גדול" שטרן: "הרב גפני, למה שלא תביא גמרא, תמסור שיעור לבינתיים".

וברגע שכבר ידעו שהכנסת מתפזרת ראה לייבל'ה בקומת המליאה את סגן השר ליצמן יושב עם היועצים בבצ'יק ואיזק, לייבל'ה צילם אותם ברגעים שהכי קריטיים. 

ולייבל'ה ראה גם פיוס רציני בכנסת העיתונאי יצחק פלדמן לוחץ את ידיו של הח"כ הכנס יצחק פינדרוס היו אלו מאחורי הקלעים שדיווחו כי דם רע זרם בין השניים בעקבות ציוצים מלגלגלים שיצאו ללא כוונת מכוון פינדרוס מחל על הכל ופלדמן הלך לסחוב עוד קלפי בדרך הביתה. 

ובשיא של פיזור הכנסת, נצפה השבוע הראיס של ביתר מאיר רובינשטיין בקורס נהיגה מונעת. לייבל'ה מקווה שהקורס יסתיים בהצלחה. 

ולשאר החדשות: לייבל'ה החליט להקדיש פינה מיוחדת לסיקור רחובות. והשבוע אזור רחוב ירושלים, לייבל'ה שאוהב מאוד את הרחוב ראה השבוע כמה דברים מעניינים.

תחילה ראה את מנהל ארגון עמוד היומי העולמי מסתודד בטלפון על הספסל ברחוב ומשכנע עוד אדם ללמוד כמו שצריך. 

בנוסף ראה לייבל'ה את הצלם יהודה פרקוביץ צעד למרכז חסידות אשלג בקרית ביאלא כשמלא צמר גפן מוכן למדורה הקדושה של הרבי שהשנה רקד באופן מסתורי עם נרות אבוקה. 

כשלייבל'ה היה רעב הוא רצה לאכול אצל חנות באגטינו אך כבר שנכנס ראה את אמן הרגש מוטי שטיינמץ מתפנק. 

לייבל'ה נזכר שאין לו כסף אז הוא אץ - רץ לכספומט בדיסקונט, שם פגש את הרבי מצאנז זמיגראד הצעיר, כשהוא מושך כסף ובודק את היתרה. 

ועוד חדשות מרחוב ירושלים. ברכת צאתכם לשלום דוד פינקל הרל"ש של ראש העיר אברהם רובינשטיין לרגל נסיעתו לחופשה בחו"ל לאחר עומס עבודה בלשכה.

ומי שהמריאו לחו"ל הם צמד הצלמים שוקי לרר ונפתלי לרר, האבא שלא הפסיק לתעד את שר התורה גוזז בל"ג בעומר והבן שצילם כל מדורה אפשרית של כל אדמו"ר החליטו לקחת פסק זמן ולייבל'ה קיבל היישר מאוקראינה תיעוד. 

ואי אפשר בלי מצינג. לייבל'ה כבר לא יכול מרוב בקשות, אך חייב לציין את הנהלת פינסק קרלין בירושלים שם פגשנו השבוע את ראשי המוסדות חוגגים עם ר' דוד מרגליות, חיים שפירא וארי פריד מחברת יעדים ולייב-רייזר, שהובילו את קמפיין ההתרמה שעקף בהצלחה את היעד עם 4.6 מיליון ש"ח שגוייסו בקמפיין מבריק וממוקד במטרה לעשות "רצון קדשם". 

ומי שהביא להצלחה היה הגבאי ר' אברהם פריד, שלא חס על כבודו ויצא לבית המדרש בעלזא בירושלים וישב כאחד המתרימים וגייס כסף. 

וכדין ימי תשלומין למירון, הגיע הרבי ממישקולץ למקום כשהוא מלווה בחסידיו ובמקלו, מי שליווה את הרבי מקרוב, הוא איש העסקים הנודע הרב ברוך שטרן, שהוא גם השכן של הרבי ברחוב סלנט בפ"ת. אותו שטרן אף נצפה מחזיק את מקל הקסמים, כשהרבי העתיר בתפילה במערה. 

איש התקשורת והקלרינט דוד קליגר, נצפה מעתיר בקבר רחל בתפילות נרגשות על גיסו רפאל אבישלום בן מרים איטה שיזכה לרפואה שלמה במהרה. 

והחזן איצ'ה מאיר הלפגוט נצפה בבית המדרש בית הלל בבני ברק שליח ציבור לפני העמוד לרגל האבל על אמו ע"ה. 

המעבד והמפיק רובי בנט נצפה על סט הצילומים לקליפ החדש של מוטי שטיינמץ ביחד עם הבמאי שניאור אנטבי. לייבל'ה מחכה וגם מצפה. 

והאמנים בנצי שטיין & ארי היל נצפו במסע הקודש בפראג, האם הם בדרך לקליפ?! ימים יגידו. 

חיים אבוביץ, הצמוד של איש היח"צ יוסי רונבוים, חגג השבוע יום הולדת. החברים במשרד פרגנו בעוגה מושקעת.

‏ואחרי הסערות בווטסאפ והעקיצות בטוויטר, נראה התמים מענדי גרוזמן כשהוא מתנתק לרגע מהשטויות ושוקד על תלמודו, בישיבת 'תומכי תמימים' מגדל העמק - שם התחנך. 

ויש גם קאמבק: דניאל סימן טוב שלפני כשנה עזב את רדיו קול ברמה, חזר השבוע לשורות הרדיו וישמש כעורך תוכנית 'חידודון' בהגשת שר השמחה עמי מימון, מי שפרש מעריכת התוכנית לטובת עולם העסקים הוא פרי לייבוביץ.

ובין כל הפוליטקאים, אישי הציבור והתקשורת שבאו השבוע לישוב מבוא מודיעים שנשרף - מנדי קוריץ מנכ"ל 'קוריץ מערכות' נצפה אומד את נזקי השריפה שפגעו במערכות הצילום והאבטחה. 
ולקראת חזרת עונת החתונות, צמד הזמרים מאיר גפני וקובי גרינבוים הגיעו לחנות כובעים בבני ברק להתחדש בכובע.
ושמחה גדולה השבוע בבני ברק איש ההצלה והלב הגדול הזמר נטע שפריי הכניס את בנו יהודה לייב בבריתו של אברהם אבינו. לייבל'ה הגיע לברית ראה את הרבי מנדבורנה מסנדק ואת הגרש"א שטרן מברך. 
בהמשך ראה בשולחן אחד אחדות שני מכריזי הלוויות הלאומיים מכל'ה גוטווין וגלבשטיין משוחחים באחדות מלאה שאין כדוגמתה למרות התחרות, השניים יודעים כי במקרה שהם יריבו נוטע שפריי ירים את הכפפה. 
פינת המזל טובים: 
‏מזל טוב לאיש העסקים והאסטרטגיה מאיר גל לרגל אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת.

מזל טוב ליוסי דייטש חבר מועצת העיר ירושלים ויו"ר סיעת יהודות התורה בירושלים לרגל הולדת הנכדה. בת לבנו מוישי בשעטומ"צ.

מזל טוב לחבר מועצת העיר י-ם ונציג המגזר הצרפתי שמואל מרציאנו לרגל שמחת הבר מצוה לבנו. כל צמרת ספרא עלו להתמזל"ט.

ושידוך בתוך הבית: ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעסקן הנודע ר' שיעלה וינברגר דובר חסידות בעלזא לרגל אירוסי בתו עם אחיין ח"כ ישראל אייכלר. וינברגר נכנס לאחר השידוך לקבל את ברכת הרבי מבעלזא וזו התמונה שיצא מהחסידות. 

מזל טוב להרה"ח ר' אלימלך גוטפריינד משב"ק האדמו"ר מנדבורנה לרגל הולדת הנכד בשעטומ"צ.

מזל טוב לקלידן ובעל מנגן אליעזר הרשקוביץ לרגל שמחת הבר מצוה לבנו בכורו בשעטומ"צ.

מזל טוב לצלם יעקב נחומי לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

מזל טוב לאיש היח"צ חזקי שכטר לרגל הולדת הבת. השבת קידוש גדול מאוד בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לעורך מגזין 'הציבור החרדי' ר' אהרן ברוך ליבוביץ לרגל שמחת הבר מצוה לבנו.

מזל טוב לדן יעקבס ממנהלי חברת 'אפקט' לרגל אירוסיו עם רייזי שטיינר.

מזל טוב לברוך שטיינמץ מעסקני חסידות ויז'ניץ וויליאמסבורג לרגל שמחת הולדת הבת בשעטומ"צ. שמחת הקידושא רבא תיערך השבת בצלו של האדמו"ר מויז'ניץ וויליאמסבורג השוהה במסע הקודש בעיירת מעזיבוז באוקראינה יחד עם כלל חסידיו.

מאות אורחים רבי מעלה השתתפו ביום שלישי השבוע בשמחת בר המצוה לבנו של מוישי גרוסברגר מנכ"ל חברת מדאסיס הטסות רפואיות. לייבלה שנקלע למקום לא יכל לפספס את ההמולה וההתרגשות סביב השולחן בו ישב רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר.  מתברר שהאורח החשוב טס בהפתעה במיוחד כדי להשתתף בבר מצוה לבנו של מי שנחשב לאיש שתמיד נמצא שם עבור שליחי חב"ד די בכל אתר ואתר. 
לייבל'ה רכילות חרדית פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד