ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרטים חדשים בתאונת ה'פגע וברח'

בדיון נחשף: הפרקליט הראשי מעורב בחקירה

תיק סבוך: 40 יום לאחר תאונת ה'פגע וברח', הוחלט להשהות את כתב האישום נגד סנדרוסי ולהגיש הצהרת תובע נגד מאיר - השניים שחשודים באותה העבירה • בעקבות התפתחויות חדשות, נערכו התייעצויות עם פרקליט המדינה שי ניצן עד לשעות הקטנות של הלילה

בדיון נחשף: הפרקליט הראשי מעורב בחקירה
סנדרוסי בבית המשפט צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

באופן חריג, פרקליטות מחוז ירושלים החליטה שלא להגיש היום (חמישי) כתב אישום נגד נתנאל סנדרוסי, החשוד כי בחול המועד פסח פגע וברח, והפקיר את הילד חיים בנימין בן שושנה רייזל (ביגלאייזן) מבלי להגיש סיוע. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים, כמו גם את מעצרו של החשוד הנוסף באותן העבירות מאיר, שהיום הפרקליטות הגישה גם נגדו הצהרת תובע.

"נאספו די ראיות שמבסס את החשד בעבירות המיוחסות לו" אמר נציג המשטרה בדיון של מאיר (24) והוסיף כי "נאספו די ראיות להגיש נגדו כתב אישום". עו"ד רונן רבי, פרקליטו של מאיר, הזכיר כי בתחילת השבוע הוגשה הצהרת תובע נגד סנדרוסי, ולמרות זאת, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', הפרקליטות החליטה שלא להגיש היום כתב אישום. נציגי המשטרה השיבו כי "התקבל אצלנו נתון חדש שמאוד חשוב לנו לבדוק אותו", דבר שגרם להמתין עם הגשת כתב האישום.

לדברי הפרקליטה המלווה מטעם הפרקליטות, חומר החקירה שנאסף בתיק זה, הגיע לידי גורמים מאוד גבוהים - כולל פרקליט המדינה בעצמו. "הצהרת תובע לא נרשמה כלאחר יד", אמרה עו"ד מרים בן גל.

עוד הוסיפה הפרקליטה, כי "כרגע נאספו די ראיות כדי להגיש כתב אישום" נגד מאיר. פרקליטו, עו"ד רונן רבי, אמר כי לאור העובדה שנערך מסדר זיהוי והעד לא זיהה את החשוד, והעובדה שלא הוגש כתב אישום נגד סנדרוסי למרות הימים שעברו, "אני סבור שיש בעיה בתיק" וביקש מבית המשפט לשחרר את מרשו. "חודש התיק מתנהל, המשיב כאן עצור חודש פחות 6 ימים, לכן צריך לסיים".

בעניינו של סנדרוסי, אמר פרקליטו עו"ד משה סוחמי "אנו אחרי 35 יום, אחרי שהצהרתם שיוגש כתב אישום. היום אפשר להגיד לי מי נהג ברכב בזמן התאונה? אמרתם שהחקירה בעניינו של החשוד הזה הסתיימה, אני מבין שטעיתם, הטעתם את בימ"ש, לא ידעתם או לא הבנתם שהחקירה לא הסתיימה". נציג המשטרה השיב כי "נכון ליום הדיון שהיה, החקירה אכן הסתיימה. אך היתה התפתחות משמעותית, ממתינים לנתון מאוד חשוד ורלבנטי". לכן לדבריו, למרות הצהרת התובע, בצעד יוצא דופן ביקשו הארכת מעצר נוספת. נציג המשטרה ציין כי ההתפתחות חלה אתמול (רביעי).

הפרקליטה המלווה הסבירה לשופט: "ישבתי על כתב האישום, היו מאז מספר התפתחויות, היום דובר על אחת מהן, אך מופיע בפני בימ"ש 4 התפתחויות שלא ניתן היה לצפות אותן קודם לכן, 4 התפתחויות שכל אחת מהן דרשה עוד פעולות או בירורים, כאשר לגבי אחד מהם (מסדר זיהוי א.ש) נעשה אתמול וחברי נכח בה, ויתר הדברים או שנעשו או עובדים עליהם".

אחת ההתפתחויות שנציגת הפרקליטות דיברה עליה, כך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', הגיעה לדרגים הבכירים ביותר. "אני יכולה להציג שיחת טלפון שניהלתי עד 1:00 בלילה עם פרקליט המדינה. התשובה הסופית ההכרחית תיקח עוד מספר ימים" אמרה, והוסיפה כי "על דעת פרקליט המדינה והמשנה לפרקליט המדינה ופרקליט המחוז הגענו לכאן היום" לבקש הארכת מעצר נוספת.

פרקליטו של החשוד סנדרוסי, אמר שהוא כמעט 30 שנה עורך דין, "הצהרתם שיש לכם מספיק חומר להגשת כתב אישום. מה זה משנה הפעולה הזו? כתב אישום צריך להגיש". לדבריו, עילות המעצר שקיימות ב-30 יום, לא מתקיימות לאחר שמוגשת הצהרת תובע. "אחרי 35 ימי מעצר, מבקשים פעולה טכנית. האם צריך לאפשר להם לבצע פעולה כשהוא עצור? שום שופט לא צריך להרשות זאת. הם אומרים שאולי לא יוגש כתב אישום אחרי פעולה זו. אחרי 35 יום למה לתת עדיפות לתביעה שאפשרות שפעולה זו תחזק ראיות כאשר אולי לא יגישו כתב אישום?" שאל והציע לשחררו למעצר בית.

השופט נאיל מהנא קיבל את בקשת המשטרה והאריך את מעצרם של סנדרוסי ומאיר בחמישה ימים עד ליום שני הבא. "מדובר בהשלמות אשר בעיני הינן משמעותיות ויש צורך לבצען בטרם הגשת כתב האישום" אמר על ההשלמות חקירה בעניינו של סנדרוסי.

תאונת פגע וברח הצהרת תובע כתב אישום פרקליט המדינה שי ניצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד