י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האחרונה והגדולה ביותר

כך הושמדה המנהרה המסוכנת של חיזבאללה

הושלם איטום 'מנהרת רמיה' של חיזבאללה שנחשפה אתמול לציבור הרחב. חלקה בעומק כ-800 מטרים בלבנון הושמדה, החלק הישראלי יישאר לצורכי אימונים ומחקר | צפו בוידאו

כך הושמדה המנהרה המסוכנת של חיזבאללה
כוחות הנדסה של צה"ל מחוץ למנהרת חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

צה"ל, בהובלת פיקוד הצפון ועוצבת הגליל, השלים היום את השמדתה של מנהרה התקפית של ארגון הטרור חיזבאללה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל. המנהרה יצאה ממרחב הכפר השיעי רמיה ונחשפה בידי צה"ל בינואר האחרון במסגרת מבצע "מגן צפוני". 
 
המנהרה נוטרלה באמצעות הזרמת חומרי איטום, לאחר שבוצע חקר מודיעיני-מבצעי בתוואי המנהרה בחודשים האחרונים. המנהרה נוטרלה במקטע שמהגבול לשטח לבנון, והוצאה מכלל שימוש. מדובר במנהרה חוצת-גבול של ארגון הטרור חיזבאללה שמנוטרלת על ידי צה"ל, בהמשך ליתר המנהרות שנוטרלו והושמדו במסגרת מבצע "מגן צפוני".

המנהרה שאורכה כקילומטר, החלק שנמצא בלבנון, אורך של כ-800 מטרים, הושמד. החלק שנמצא בידי ישראל יישאר כמו שהוא, וישמש בין היתר לצורך אימונים ומחקר, וכן על מנת להציג לעולם את הסכנה שבמנהרות.


 
מנהרה זו היא מנהרת הדגל של ארגון הטרור חיזבאללה בה השקיע חיזבאללה את המשאבים והמאמצים הרבים ביותר, הותקנו בה תשתיות שאפשרו שהייה ממשוכת של מחבלים בתוכה, יכולת חפירה יעילה וניידות של פעילים.
 
במבצע זה שלל צה"ל מחיזבאללה רכיב מרכזי בתוכנית ההתקפה שלו לשעת חירום- אותו בנה במשך שנים והייתה בשלבי השלמת חפירה. 
 
צה"ל עקב במשך שנים באמצעים שונים, טכנולוגיים ומודיעיניים אחר הניסיון של חיזבאללה לפתח יכולות תת-קרקע והביא להשמדת המנהרות בעיתוי מיטבי. 

מבצע מגן צפוני מנהרות חיזבאללה גבול הצפון איתור מנהרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד