ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
טובים השניים מן האחד

דיווח: בנט ופייגלין מנהלים מגעים לאיחוד

109 ימים לבחירות 2019 ב'; נפתלי בנט ומשה פייגלין מנהלים מגעים לאיחוד טכני - שיאפשר לשניהם להיפרד לשלום לאחר הבחירות | אם נשפוט לפי הבחירות האחרונות, לשניים יחד יש סיכוי להיות הפתעת הבחירות הבאות ולהביא בין 6 ל-7 מנדטים

דיווח: בנט ופייגלין מנהלים מגעים לאיחוד
נפתלי בנט ומשה פייגלין צילום: יונתן זינדל/הלל מאיר, פלאש 90

לאחר המפלה שספגו השניים בליל הבחירות ד' בניסן, הם מבינים שמה שלא יילך לחוד יילך אולי ביחד. לפי הפרסום ב'ישראל היום', יו"ר 'הימין החדש' נפתלי בנט ויו"ר 'זהות' משה פייגלין שוקלים לרוץ יחדיו בבחירות החוזרות כבלוק טכני, הוי אומר שהשניים יוכלו להתפצל לאחר הבחירות לשתי סיעות נפרדות.

על פי דיווחם של העיתונאים אריאל כהנא וירון דורון, השניים כבר נפגשו לשיחה שהוגדרה כ"ארוכה וטובה", זאת לצד פגישה שקיים בנט שלשום (רביעי) עם שותפתו הפוליטית איילת שקד.

גורמים ב'ימין החדש' אמרו ל'ישראל היום', כי בנט הפיק לקחים מהבחירות האחרונות ומתכוון לרוץ עם מפלגה נוספת ולא יסתכן בריצה עצמאית,. לדבריהם, "בנט הבין הרבה דברים, בעיקר את הצורך לעשות שינוי משמעותי במסר הציבורי שלו - ללכת לכיוונים נקיים ומאחדים יותר. חסר היום בעם ימין ממלכתי".

לדברי המקורבים, בנט החדש מתאפיין בקו חדש, פחות תוקפני יותר ענייני; "ימין ממלכתי ומאחד, יהדות ישראלית מחברת ומקרבת, קו חיובי עם מינימום מתקפות וקיטוב, מיקוד מהות, ללא גימיקים, הצגת עשייה בחינוך, בביטחון ובמשפט, חיבור משמעותי לשטח, קמפיין רזה וצנוע ללא הפקות גדולות" והעיקר הם מדגישים, בנט מחפש חיבורים עם מפלגות אחרות בכדי להבטיח כי הפעם ייכנס לכנסת ה-22.

גם במפלגת 'זהות' הבינו כי היו שיכורים מהסקרים שניבאו להם מעבר בטוח של אחוז החסימה וכבר החלו להתרברב על תיקים, תפקידים ותנאים ומה שלדעתם היתה הטעות החמורה מכל, היא האמירה של פייגלין: "אנחנו לא בכיס של אף אחד, לא של נתניהו ולא של גנץ. נלך עם מי שייתן לנו יותר". במפלגה הבינו כי הציבור חשש מהקמת ממשלת שמאל ולא הצביע ל'זהות'.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', פייגלין אמר זאת בעצמו ביום רביעי השבוע, "ההתחמקות מלומר 'אנחנו ימין' במידה רבה הפילה אותנו. אנחנו הולכים לסלול את הדרך לקהל הבוחרים הפוטנציאלי הגדול שלנו להצביע עבורנו, בלי חשש שאנחנו הולכים להקים ממשלת שמאל".

גם ב'זהות' לא הכחישו כי פייגלין מחפש חיבורים כדי לצלוח את אחוז החסימה ולהיות בכנסת הבאה. מה שבטוח זו תהיה מפלגת ימין. על פניו לפי המפה הפוליטית כרגע נראה שנפתלי בנט, זו האופציה היחידה.

נפתלי בנט משה פייגלין זהות מפלגת הימין החדש בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד