י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
להיזהר ולהימנע ממכשולות

בשל ממצאי נגיעות חריגים - הנחיות חדשות

בעקבות הימצאות נגיעות גבוהה וחריגה בעונה זו של הקיץ, בד"ץ 'קהילות' מפרסם הנחיות חדשות ופרטניות לבדיקה ושטיפה של פירות וירקות שיש בהם חשש נגיעות | ההנחיות שפורסמו מיועדות רק לצרכנים פרטיים, ואילו מטבחים מוסדיים, קייטרינג ומפעלי מזון קיבלו הנחיות אחרות המותאמות לכמויות גדולות  

בשל ממצאי נגיעות חריגים - הנחיות חדשות
חנות ירקות צילום: unsplash

בעקבות ממצאי נגיעות גבוהה שהתגלו בבדיקות המדגמיות הקבועות שנערכות בפירות והירקות, הורו רבני בד"ץ 'קהילות' לשנות את הנחיות הבדיקה לגבי אותם פירות וירקות שיש בהם חשש נגיעות גבוה ולעדכן על כך את הציבור הרחב, כדי שיידעו להיזהר ולהימנע ממכשולות.

הרשימה החדשה של הבד"ץ כוללת הנחיות לגבי הפירות והירקות הבאים: פלפל, מלפפון, עגבנייה ועגבניית שרי, חציל, בצל ישראלי, שום, סלק, גזר, קישוא, תות שדה, ענבים וכלל פירות הקיץ. בטבלה שפורסמה ישנן הנחיות פרטניות לגבי כל שלבי הבדיקה והשטיפה שיש לבצע בכל פרי וירק מהרשימה הנ"ל.

עם זאת, במערכת הכשרות של בד"ץ 'קהילות' ביקשו להדגיש שההנחיות שפורסמו לרבים מתייחסות רק לבדיקה לצריכה ביתית, ואילו למפעלי מזון, מטבחים וקייטרינג, ההנחיה היא להשרות בסבון את כל הטעון שטיפה, כיון שבכמויות גדולות קשה לסמוך שישפשפו היטב כל פרי וירק בפני עצמו ועל כן ההנחיה מחמירה יותר.

עוד הוסיפו, כי ככל שיחולו שינויים במצב הנגיעות תצא על כך הודעה נפרדת לציבור.

נגיעות פירות וירקות רבני קהילות קהילות חרקים חרקים זעירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד