י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האם איזנקוט יצטרף

אי שקט ב'כחול לבן': הדרישה מיאיר לפיד

עיני הפוליטיקה נשואות לעבר 'כחול לבן' שהביאה בבחירות האחרונות הישג מרשים של 35 מנדטים כמו 'הליכוד', אך ללא שום משמעות - שכן דינה נגזר לאופוזיציה | דרישה מלפיד לוותר על הרוטציה | אשכנזי לא מרוצה מהמקום | האם איזנקוט יהיה הרמטכ"ל הרביעי להצטרף? 

אי שקט ב'כחול לבן': הדרישה מיאיר לפיד
לא מפסיק להסית. לפיד צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חשבתם שאם אין פריימריז אין דאגות? אי שקט במפלגת 'כחול לבן'. זה אמנם עדיין לא צף מעל גלי האתר אבל בחדרי חדרים מדברים על זה.

הבחירות החוזרות טרפו את הקלפים ב'כחול לבן' ויש מי שמנסה לחולל שינויים. על פי דיווחו של הפרשן הפוליטי רביב דרוקר ב'ערוץ 13', יאיר לפיד התעכב כמה שעות וימים כשכבר דובר על בחירות חוזרות ולא מיהר להצהיר כי בני גנץ הוא יו"ר הרשימה והמועמד מטעמה לראשות הממשלה.

כמו כן, על פי דיווחו, גבי אשכנזי ובוגי יעלון שנמצאים בכוורת ההנהגה, סבורים כי על יאיר לפיד לוותר על הרוטציה בראשות הממשלה, מה שיגרום אולי ליותר אנשים להצביע וליותר מפלגות לתמוך בגנץ. עם זאת יעלון סירב לומר זאת לשאלת 'חדשות 13' והשיב כי "כחול לבן תרוץ במתכונת שבה הלכה בבחירות הראשונות של 2019", עם זאת הוא מיהר לסייג את דבריו, "יש אנשים מחוץ למגרש, ואנחנו נדבר איתם על איחודים".

ואם כבר אשכנזי הוזכר, אז גם הוא עם ניסיונו הפוליטי הרב, חודש וחצי בסך הכל - מתהלך ממורמר על כך שהוא משובץ במקום הרביעי והיה רוצה להשתדרג גבוה יותר, אך גם הוא כנראה מבין את המצב שאין סיכוי.

יעלון אמר ל'חדשות 13', כי מדברים במפלגה על אפשרות שהרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יחבור אליה אך סירב לפרט האם הדבר כבר הוצע לאיזנקוט והאם הוא בעניין.

אם רק ירצה, טכנית הוא יכול גם לרוץ לכנסת בראשות מפלגה משלו או להצטרף למפלגה אחרת, שכן חוק הצינון לאנשי צבא קובע כי עליהם להמתין כנסת אחת, למזלו הכנסת הנוכחית החזיקה רק חודש מאז הושבעה והתקצרה לו הדרך לפוליטיקה.

דרוקר מדווח עוד, כי במפלגה מחפשים אישה בכירה שתוצב בצמרת הרשימה בכדי לגרוף מנדטים נוספים מקהלים נוספים - השם החם בשלב זה - היא חברת הכנסת לשעבר אורלי לוי אבקסיס, שכבר ניהלה מו"מ עם גנץ לפני שצירף אליו את לפיד.

משה יעלון גבי אשכנזי יאיר לפיד בני גנץ אורלי לוי אבוקסיס מפלגת כחול לבן גדי איזנקוט בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד