י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נלחמים על חייו • צפו בעדכונים

העתירו בתפילה: גבריאל אב ל-3 במצב קשה; ישראל בן ה-16 בינוני

מחבל ביצע הבוקר פיגוע דקירה כפול בלב הרובע המוסלמי בירושלים בשני חרדים שהיו בדרכם לתפילה בכותל: גבריאל בשנות ה-50 לחייו (קשה) וישראל בן ה-16 (בינוני). אחיו של ישראל: "ראינו מחבל רץ אלינו עם סכין - פגע בגב" • שניהם פונו לבית חולים • שוטרים חיסלו המחבל 

העתירו בתפילה: גבריאל אב ל-3 במצב קשה; ישראל בן ה-16 בינוני
זירת הפיגוע צילום: דוברות מד"א

פיגוע דקירה קשה הבוקר (שישי) בירושלים: בשעה 6:20 לערך, ביצע מחבל כבן 19, תושב השטחים, פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, במהלכו פצע שני בני אדם, אחד במצב אנוש והשני במצב בינוני. המחבל חוסל על ידי כוחות המשטרה.

הפצוע הראשון: גבריאל בן אינס חרדי בשנות ה-50 לחייו, אב ל-3 שמצבו קשה, היה בדרכו לכותל, נדקר כאמור על ידי המחבל ברובע המוסלמי וטופל על ידי צוותי מד"א ו'איחוד הצלה' כשהוא סובל מדקירות בראשו וצווארו ופונה לבית החולים שערי צדק בעיר,הוא הוכנס לניתוח בבית החולים שערי צדק, שם ינסו להציל את חייו.

הפצוע השני: ישראל מאיר בן חוה, קטין בן 16.5, חרדי, אף הוא היה בדרכו לכותל, פונה לבית החולים הדסה עין כרם עם דקירה בגב, מצבו בינוני והוא יציב ובהכרה מלאה. העתירו בתפילה עבורו: ישראל מאיר בן חוה.

אחיו של ישראל, חיים נחומברג, שהיה עמו בעת הפיגוע סיפר: "ראינו מחבל רץ אלינו עם סכין. אחי רכב על אופניים והמחבל ניסה לדקור אותו בצוואר, אבל זה פגע לו בגב".

 

שוטר בזירת הפיגוע. צילום: דוברות המשטרה

מתחקיר ראשוני של המשטרה עולה, כי סמוך לשעה 6:20, המחבל שנכנס דרך שער שכם, דקר ברחבה הפנימית אדם חרדי בשנות ה-50, והחל להימלט רגלית תוך שהוא מזהה בדרך אדם נוסף בן 16 ודוקר גם אותו. שוטרים שהגיבו למתרחש, ביצעו ירי לעבר המפגע וזה נהרג במקום.

מתחקור זהותו של המפגע עולה כי מדובר בתושב השטחים כבן 19. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד נמצא בזירה וקיים הערכת מצב, שבמהלכה הנחה על בידוק מוגבר במעברי עוטף ירושלים, ופריסה רחבה של כוחות משטרה גלויים וסמויים בירושלים ובעיר העתיקה בפרט.

ד"ר מיכאל סאמר, הכירורג שטיפל בנער הפצוע בעין כרם אמר: "קיבלנו פצוע בן 16.5 במצב בינוני ויציב, בהכרה מלאה עם דקירה אחת בגב. לאחר פעולות ראשוניות ביחידה הטארומה וביצוע בדיקות הדמייה, זיהינו שיש לו פגיעה ריאתית כתוצאה מהדקירה בגב והוא מטופל בהתאם. כעת מועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ".

‏אביו של הנער, התראיין ל'כאן חדשות' שם סיפר כי: "בחזרה מבית הכנסת החורבה לישיבה התנפל עליו מישהו מאחת החצרות. האבסורד הוא שהמשטרה מיד אמרה לו 'זוז מכאן', הם לא הבינו שהוא פצוע. הוא הלך עד בית הכנסת כדי להזעיק עזרה. אני חושב שזה דבר שצריך לתת עליו את הדעת".

חובש בכיר רכוב על מד"א משה קורדובה סיפר: "סמוך לשער שכם ראיתי על המדרגות גבר בשנות ה 40 דקור בפלג גופו העליון כשהוא מעורפל הכרה וסובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים והוא הועלה במהירות לניידת טיפול נמרץ של מד"א שפינתה אותו במצב קשה מאוד לבי"ח שערי צדק."

מרדכי עובד חובש ביחידת האופניים החשמליים של 'איחוד הצלה' דיווח מהזירה בשער שכם: "הענקנו סיוע רפואי ראשוני לפצוע מדקירה בפלג גופו העליון. הפצוע פונה לאחר מכן בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבו מוגדר קשה".

ד"ר ישי בן אורי זילביגר רופא מתנדב ב'איחוד הצלה' דיווח מהזירה בסמוך לבית כנסת החורבה "הענקתי סיוע רפואי ראשוני לפצוע כבן 16 שנפצע בינוני לאחר שנדקר בפלג גופו העליון. הוא הגיע לקבלת טיפול בסמוך לבית הכנסת החורבה ולאחר מכן תוך כדי המשך הטיפול הרפואי עלינו איתו לטרקטורון של צוות הרובע והסענו אותו בין סמטאות העיר העתיקה לעבר ניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים".

זירת הפיגוע. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

זירת הפיגוע. צילום: דוברות המשטרה

 

פיגוע שער שכם שער שכם דקירה החורבה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד