י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בלתי נתפס

הרודן הוציא להורג את השליח לנשיא טראמפ

להרוג את השליח: עיתון מוכר בדרום קוריאה הנחשב כאמין, מפרסם היום כי הרודן קים ג'ונג-און, הוציא להורג את קים היוק צ'ול, שליחו האחראי על שיחות הגרעין מול הממשל האמריקאי וטראמפ, בשל מה שנחשב ככישלון השיחות • "בגדו במנהיג העליון"

הרודן הוציא להורג את השליח לנשיא טראמפ
קים היוק צ'ול צילום: רויטרס

צפון קוריאה הוציאה להורג את השליח המיוחד שלה לארצות הברית באשמת ריגול. האבסורד התרחש, כיוון שמנהיגה של קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, תכנן טיהור גורף של אלו שהיו שותפים במשא ומתן הגרעיני במדינה, לאחר הכישלון של פגישת הפסגה השנייה עם הנשיא טראמפ. כך דיווח היום (שישי) עיתון פופולרי מדרום קוריאה.

קים היוק צ'ול, השליח, הוצא להורג על ידי כיתת יורים בחודש מרץ האחרון, בשדה התעופה של מירים, בפרבר של פיונגיאנג, בירת צפון קוריאה, כך דיווח העיתון 'צ'וסון אילבו', היומון הגדול ביותר בדרום קוריאה.

האשמה נגד השליח היתה, כי הוא אחראי לנצחונם של האימפריאליסטים האמריקאים ובשל כך פגע "במנהיג העליון", כך נכתב בעיתון.

ארבעה פקידים נוספים ממשרד החוץ של קוריאה הצפונית הוצאו להורג גם הם, דיווח היומון הדרום קוריאני, אך העיתון לא מספק שום רמז לגבי המקור שלו או באיזו דרך השיג את המידע.

פקידים רשמיים בדרום קוריאה לא יכלו לאשר את הדיווח הנ"ל, גם צפון קוריאה לא דיווחה על ביצוע טיהור של בכירים בחודשים האחרונים. אך הפרסום הופיע בעיתון מוכר וכזה הנחשב אמין.

צפון קוריאה היא המדינה המבודדת ביותר, וסוכנויות מודיעין חיצוניות לא הצליחו לפעמים להבין או לפרש נכון מה מתרחש במעגלים הפנימיים של מנהיג המדינה, קים ג'ונג-און.

צפון קוריאה קים ג'ונג-און טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד