י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הליכוד מזנק?

סקר מעודד: יש לנתניהו ממשלה ללא ליברמן

למרות ההתחזקות של ליברמן גם בסקר הנוכחי, לנתניהו יש ממשלה ובתנאי שנפתלי בנט עובר הפעם | מפלגת 'העבודה' נעלמת מהמפה הפוליטית | וישנו תרחיש ש'הליכוד' מקבל 41 מנדטים 

סקר מעודד: יש לנתניהו ממשלה ללא ליברמן
קלפיות במחסני ועדת הבחירות בירושלים צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אחרי שלושה סקרים מדאיגים שניבאו עלייה משמעותית בכוחו של אביגדור ליברמן ותסריט חוזר - שאין לבנימין נתניהו רוב להקמת ממשלה בלעדיו, סקר 'מעריב' שהתפרסם ביום שישי האחרון, מציג תוצאה שנתניהו היה חותם עליה ומאושר בה. 

אילו הבחירות היו מתקיימות היום, 'הליכוד' אחרי המיזוג עם 'כולנו' היה משיג תוצאה נאה של 37 מנדטים, במקום השני כמובן 'כחול לבן' בראשות בני גנץ נחלשת ויורדת בכוחה מ-35 מנדטים ל-33.

לפי הסקר שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' בראשות הד"ר מנחם לזר, אם איילת שקד תצטרף לליכוד - מפלגת השלטון תזנק ל-41 מנדטים.

מי שמפתיע כבר סקר רביעי ברציפות, הוא יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, שהיה הגורם לבחירות החוזרות הללו ומקבל 9 מנדטים וזאת במצב שאיילת שקד לא משובצת בליכוד.

נתון מעודד עבור 'יהדות התורה' שעל פי הסקר שומרת על כוחה ומקבלת שוב 8 מנדטים. לעומת זאת ש"ס נחלשת על פי הסקר כמובן ומקבלת 7 מנדטים. ייאמר לזכותה שבבחירות הקודמות ניבאו לה התרסקות אל מתחת לאחוז החסימה והפתיעה עם מנין מנדטים כפול, כך שהסוקרים כבר מבינים שהם לא יודעים לסקור אותה בצורה נכונה ואמיתית.

איחוד מפלגות הימין בראשות הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' מתחזק מ-5 מנדטים ל-6. גם 'מרצ' מתחזקת מ-4 מנדטים ל-6. 'הימין החדש' בראשות בנט ושקד מקבל בסקר 5 מנדטים, לאחר שבבחירות האחרונות המפלגה לא עברה את אחוז החסימה בהפרש של כמה מאות קולות.

בתחתית נמצאים הרשימות הערביות - חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 5 מנדטים ובל"ד-רע"מ עם 4 מנדטים בלבד.

הנתון הדרמטי וההיסטורי ביותר בסקר - מפלגת 'העבודה' בראשות אבי גבאי נעלמת מהמפה הפוליטית ולא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 1.9%. גם מפלגת 'זהות' של משה פייגלין, שוב לא עוברת ומקבלת רק 1.4%. 

מתוצאות הסקר עולה, כי גוש הימין מטפס ל-72 מנדטים כולל ליברמן, אך נתניהו יכול ממשלה גם בלעדיו עם 63 ח"כים. לעומת זאת גוש השמאל/ערבים נחלש משמעותית ל-48 מנדטים בלבד.

• • •

בתרחיש שאיילת שקד תרוץ ברשימת 'הליכוד' שיקבל כאמור לעייל 41 מנדטים, תמונת המנדטים משתנה קימעא, כאשר 'כחול לבן' מקבל 34 מנדטים וליברמן - 8 מנדטים.

הסקר בדק אפשרות שנפתלי בנט רץ יחד עם איחוד מפלגות הימין, אז תקבל המפלגה 7 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי רוב הציבור - 65% אינו מרוצה מפיזור הכנסת וההליכה לבחירות חדשות, לעומת 30% שהביעו שביעות רצון מהבחירות החוזרות. 

46% מהציבור סבורים כי הבחירות נכפו בגלל ליברמן, 35% מאשימים את נתניהו, ו-12% מטילים את האחריות על החרדים.

מהסקר שנערך בקרב 527 נשאלים, עולה עוד כי רק 40% רוצים לראות את בנימין נתניהו כראש ממשלה אחרי הבחירות לכנסת ה-22 ואילו 48 אחוזים היו רוצים לראות מישהו אחר בתפקיד.

באשר לשאלה  מי צריך לעמוד בראשות מפלגת 'כחול לבן', רוב מוחץ רוצה לראות את הח"כ הטרי בני גנץ ממשיך גם בבחירות הללו, לעומת 7 אחוזים הסבורים כי יאיר לפיד צריך לתפוס את ההנהגה.

סקר מעריב סקר מנדטים סקרים בחירות 2019 סקר בחירות בחירות חוזרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד