ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"אסור להאמין לתקשורת"

יוצא דופן: הסעודי שתומך בנתניהו וצופה אדוק ברב אמנון יצחק

צעיר סעודי מביע תמיכה בישראל ברשת - ללא חשש, למרות שמדינתו אינה מקיימת קשרים רשמיים עם ישראל | בראיון שהעניק לשבועון חרדי, הוא מספר על אהבתו למדינת היהודים, לנתניהו, לחזנות, להרצאותיו של הרב אמנון יצחק וגם אי האמון שמביע בתקשורת האנטי ישראלית

יוצא דופן: הסעודי שתומך בנתניהו וצופה אדוק ברב אמנון יצחק
מחמוד סעוד צילום: מתוך טוויטר

מחמד סעוד, צעיר מריאד בירת סעודיה, מדינה מוסלמית שלא מקיימת קשרים דיפלומטיים רשמיים עם מדינת ישראל, אלא מתחת לרדאר, מביע את תמיכתו בישראל ובראש הממשלה העומד בראשה.

סעודיה היא שחקנית מרכזית מול המלחמה נגד הטרור, היא משתפת פעולה באופן קבוע עם ארצות הברית נגד איראן, והיא מתמודדת עם מורדים חות'ים בתימן שנתמכים על ידי איראן וסופגת טילים מהמורדים.

צעיר מקומי בשם מחמד סעוד, התראיין למגזין השבועי החרדי האמריקאי Ami. וסיפר מה הביא אותו לתמוך במדינת ישראל.

"אני קצת התעמקתי בקונפליקט בין ישראל לעזה, והבנתי שאסור להאמין לתקשורת, דברים לא נכונים מתפרסמים בתקשורת הערבית, הישראלים לא אויבים של העם הפלסטיני, זה החמאס שמשתמש בעם הפלסטיני כדי לשלוט, בדיוק מה שהמורדים החות'ים עושים לעם בתימן, והם ממומנים על ידי איראן", כך מספר מחמד לשבועון החרדי.סעוד מביע תמיכה בישראל ומקווה לבקר בה. (מתוך טוויטר)

"אני למדתי תקופה באוניברסיטה בארצות הברית, אך הייתי חייב לחזור לסעודיה בגלל עניין בריאותי, שם למדתי קצת על היהודים, וכשחזרתי לסעודיה, התחלתי ללמוד עברית ועל ישראל".

מחמד מפתיע. "אני אוהב לשמוע פייטנות, זה מרגש אותי, אני מאד אוהב להקשיב להרב אמנון יצחק, הוא מדבר בשפה מאד קלה בשבילי, כששמעתי אותו מדבר חשבתי שערבי מדבר, ואז גיליתי שהוא יהודי תימני, כיף לי לשמוע אותו, אני גם שומע מוזיקה ישראלית".

באשר לחזנות אומר סעוד ל'בחדרי חרדים', כי הוא אוהב להאזין בעיקר לפייטנים משה חבושה ודוד ריאחי.

לגבי היחס בחברה הסעודית לסרטונים שלו בהם הוא מביע תמיכה בישראל, אומר מחמד למגזין AMI, "שדרן בערוץ אל ג'זירה לא אהב את זה, אז הוא פנה לשלטונות בסעודיה כדי שיבדקו אותי, אבל השלטונות פה לא מתערבים, הם נותנים חופש, יורש העצר עושה פה הרבה רפורמה, הוא נותן לנשים לנהוג, דבר שלא היה מקובל כאן, אני לא אומר שכולם מלאכים בסעודיה, אבל רוב העם הסעודי שלא מושפע מהתקשורת הערבית במדינות אחרות, מבין שהיהודים הם לא המכשול לשלום, אלא חמאס".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם תיעוד שמחמד העלה בטוויטר, שם מספר מחמד על תמיכתו בישראל ובראש הממשלה. בראיון נשאל מחמד איך נחשף נתניהו לסרטון שלו, "אני צייצתי מלא ציוצים בעד ישראל, וערבי ישראלי אחד כתב לי שאני בכלל לא אמיתי, אז החלטתי לפרסם סרטון שלי, שיראו שאני אמיתי, והתגובות היו חצויות, הרבה מאד תמיכה, לצד הרבה ביקורת נגדי".

הוא נשאל, האם הוא תומך דווקא בליכוד? "אני אמנם תומך בליכוד ובראש הממשלה, אבל מבחינתי כל המפלגות בסדר, שכל אחד יבחר במי שהוא אוהב, זה החלטה אישית של כל אדם, ריבוי דעות זה מצוין", כך סעוד.

יצוין כי למרות שסעודיה לא מקיימת קשרים רשמיים עם ישראל, לפני כשנה דווח ברשת ב', על כך שמחמד בן סלמאן יורש העצר, ביקר בחשאי בישראל, דבר שלא הוכח ולא אושר עד כה, אך אולי מעיד על קשרים אינטרסנטים שמתנהלים מתחת לראדר.

 

סעודיה מחמוד סעוד תומך ישראל בנימין נתניהו חזנות אמנון יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד