י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרטים על הפגישה הלילית

לפנות בוקר: גבאי תיעד את נתניהו מבטיח

מסתבר שהמגעים בין נתניהו לגבאי לא נולדו בערבו של יום רביעי, כאשר עמית סגל חשף אותם ב'ערוץ 12', אלא הם התנהלו בין השניים בבית ראש הממשלה, לאורך הלילה שבין שלישי לרביעי | גבאי התלהב, נתניהו הציע מסיבת עיתונאים משותפת אבל גבאי חשש וביקש לצלם את נתניהו מתחייב| לבסוף הוא נשאר עם הסרטון ללא ממשלה | אם לא די בהשפלה של ליברמן, מתברר שגם גבאי עשה ממנו צחוק

לפנות בוקר: גבאי תיעד את נתניהו מבטיח
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסיכוי האחרון שעוד נסך תקווה בקרב אזרחי המדינה שלא רצו בחירות חוזרות, היה החשיפה של עמית סגל ב'ערוץ 12', כשש שעות לפני פיזור הכנסת, כי בנימין נתניהו מנהל מגעים עם אבי גבאי יו"ר 'העבודה' להצטרפות לקואליציה וכי הוא שוקל את ההצעה הנדיבה שכללה בעיקר כמה תיקים חשובים.

אמש (מוצ"ש) חשף סגל פרטים נוספים על אותם מגעים שמסתבר כבר התנהלו בלילה שבין שלישי לרביעי, פחות מ-24 שעות לפיזור הכנסת. לדבריו גבאי ישב בבית ראש הממשלה וניהל בעצמו את המו"מ עם נתניהו. אולם גבאי חשש שנתניהו יבגוד בו במהלך הקדנציה ויכניס את ליברמן לממשלה. לכך הציע נתניהו לכנס יחד מסיבת עיתונאים ב-19:00 בערב יחד ולהצהיר שלא יכניס את ליברמן לעולם.

יו"ר 'העבודה' חשש שעד הערב יתרחשו התפתחויות דרמטיות אחרות ולכן דרש מנתניהו התחייבות מצולמת וכך כאשר הבוקר כבר האיר, נעמד גבאי עם הסמארטפון שלו כשמאחוריו מקורבי נתניהו, נתן אשל והשר יריב לוין. גבאי לחץ "הקלט", וצילם את נתניהו אומר: "היום, יום רביעי, 6:30 בבוקר" ואז הוסיף את גט הכריתות לליברמן, נתניהו התחייב בקולו כי לעולם לא יכניס את ליברמן לממשלה בראשותו.

חלוקת התיקים עליהם סיכמו נתניהו וגבאי באישון ליל; גבאי עצמו יקבל את תיק האוצר, שלי יחימוביץ' את תיק התרבות ותיק התקשורת, איציק שמולי את המשרד לשירותים חברתיים וטל רוסו את סגן שר הביטחון כשנתניהו משמש מעליו כשר הביטחון.

על פי הדיווח, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד היה גם הוא בסוד העניינים ותמך במהלך הכניסה לממשלה.

כפי שדווח בערבו של יום רביעי, גבאי החל לספוג התנגדויות מצידם של רוב חברי מפלגתו - ששה בסך הכל. עמיר פרץ, שלי יחימוביץ' איציק שמולי וסתיו שפיר הביעו התנגדות נחרצת לכניסה לממשלה של נתניהו ויהי מה, גבאי עוד קיים התייעצות עם חברי המפלגה כדי לצאת ידי חובה ולבסוף השיב לנתניהו בשלילה, בכך נסתם הגולל על הכנסת ה-21 ונתניהו הבין שאין מנוס מבחירות חוזרות.

ב'ישראל היום' דווח כי יחימוביץ' תמכה בכניסת 'העבודה' לממשלה, אך בתנאי שתקבל לידיה את תיק המשפטים. היא הגיבה לפרסום "לא היה ולא נברא".

האם מפלגת 'העבודה' יכולה היתה לחזור חזקה יותר בבחירות הבאות, אם היתה נכנסת לממשלה ולוקחת תיקים משמעותיים, מסתבר שכן לפחות לפי תוצאות הסקרים הראשונים למערכת בחירות זו, בהן היא מקבלת 4 מנדטים על סף אחוז החסימה ובאחד מהם היא גם לא עוברת בכלל ונעלמת מהמפה הפוליטית. 

מ'הליכוד' נמסר בתגובה: "רה״מ נתניהו לא ביקש מאבי גבאי שום תמיכה בחוק חסינות חדש או בבקשה בתמיכה לפי החוק הקיים וטיוטת ההסכם מראה זאת בבירור. כל האמירות שנתניהו ביקש משהו בעניין החסינות הוא שקר מוחלט".

אבי גבאי מפלגת העבודה מו''מ קואליציוני הסכם קואליציוני בנימין נתניהו בחירות 2019 פיזור הכנסת עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד