י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בתגובה לירי על החרמון

התקיפה הלילית של צה"ל בעומק סוריה • צפו

בתגובה לירי הרקטות אמש: ‏מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו הלילה מספר יעדים בצבא סוריה ‏וריכוז כוחות של איראן וחיזבאללה - מדרום לדמשק • צפו בתיעוד מהתקיפה

התקיפה הלילית של צה"ל בעומק סוריה • צפו
תקיפה אווירית בסוריה צילום: ללא

בתגובה לירי הרקטות אמש, ‏מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו הלילה מספר יעדים של חטיבה 68 בצבא סוריה ‏וריכוז כוחות של איראן וחיזבאללה באזור אל כיסווא שמדרום לדמשק, חטיבה 165. בהמשך הותקפו גם מטרות של צבא סוריה ממזרח לקוניטרה.

על פי דיווחים שמגיעים מהצבא הסורי, נרשמו שלושה הרוגים ומספר נוסף של פצועים במהלך תקיפות צה"ל בסוריה, בתגובה לשיגור שתי רקטות אמש מיד לאחר צאת השבת, לעבר גזרת החרמון.

בין היעדים שהותקפו, שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וכן סוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. במהלך התקיפה הופעלה מערכת הגנה אווירית של צה"ל בעקבות ירי נגד מטוסים סורי. לא זוהו נפילות בשטח ישראל.

סוללת ארטילריה של צבא סוריה שהותקפה. צילום: דובר צה"ל

על פי הדיווח של ‏החזית הסורית, הירי לעבר החרמון הוא חמור כי היה מכוון והפעם. לא קדמה לה תקיפה או פרובוקציה ישראלית. הוא מצטרף לתקרית ביום שני שבה בו נורתה אש נ"מ לעבר מטוס קרב של חיל האויר בשטח ישראל, למרות שלא היתה כל תקיפה ישראלית.
 
"צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה נגד ישראל משטח סוריה ויפעל באופן תקיף כנגד כל פעולה משטחה" נמסר. "צה"ל ימשיך לפעול כנגד כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל ובשטחה ומחויב להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל". 

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) לתקיפה ואמר: "קיימתי אתמול התייעצויות ביטחוניות בעקבות הירי לגולן, בהן הנחיתי את צה"ל על פעולה תקיפה".

נתניהו הוסיף: "איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו. זו מדיניות עקבית אותה אני מוביל וכך נמשיך לעשות למען ביטחון ישראל".

תקיפה סוריה טילים חרמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד